Verstappen acuză Ferrari că a încălcat regulamentul tehnic: "Au încetat să trișeze și nu au mai avut performanțe în Statele Unite"

Publicat luni, 04.11.2019 16:43 de Daniel Popescu, Foto: Red Bull

Max Verstappen susține că Ferrari nu a obținut rezultate bune în cursa de la Austin după ce FIA le-a interzis să mai "trișeze" în privința regulamentului pentru motoare.

Înainte de Marele Premiu al Mexicului, Red Bull a solicitat o clarificare din partea FIA în privința modului în care este măsurată viteza de curgere a carburantului în motor, întrucât suspecta că Ferrari utiliza o metodă neregulamentară pentru a crește viteza de curgere.

În opinia echipei austriece, Ferrari reușea în acest fel să obțină o viteză superioară pe liniile drepte, element evidențiat și de numeroasele pole position-uri obținute de Charles Leclerc în ultimele etape.

În Statele Unite, monoposturile Ferrari nu au mai fost însă atât de rapide, iar Max Verstappen explică acest lucru prin faptul că Ferrari a renunțat pur și simplă la metoda ilegală după intervenția FIA.

"Nu sunt surprins deloc după ce s-a aflat. Asta explică totul. Asta se întâmplă când nu mai trișezi. Dar acum trebuie să fim cu ochii pe ei, asta e sigur", a declarat olandezul.

Afirmațiile lui Verstappen au stârnit însă o reacție virulentă din partea lui Charles Leclerc, care susține că Verstappen nu are nicio idee despre modul în care operează Scuderia.

"Cred că este o glumă, sincer să fiu. Nu are nicio idee, nu este în echipă. Noi știm exact ce facem și nu știu de ce vorbește. Nu știe nimic despre noi", a precizat monegascul.

Ferrari a avut o cursă modestă în Statele Unite, după ce Leclerc a încheiat pe locul 4, fiind depășit cu ușurință la start de Lewis Hamilton, în timp ce Sebastian Vettel a abandonat din cauza unei defecțiuni la suspensii.

Via Motorsport

  • Neutru, luni, 04.11.2019 17:37

    Verstappen se oftică ar vrea locul 3 al lui Leclerc.Să-i spună cineva că Leclerc a mers cu motor reciclat și va merge probabil și-n cele două rămase.Mare caracter și la ăsta

  • Costel, luni, 04.11.2019 19:11

    cu toate ca is inca in convalescenta dupa pandemia emotionala generata atat mie cat si fanilor ferrari de "show-ul" scuderiei de pe taram confederat coroborat si cu rezultatul mercedes nu pot sa-mi reprim o singura precizare dupa voroava @nebeligerantului : cea mai inadecvata si inoportuna declaratie a lui Arsenie Boca de cand face parte din prestigioasa echipa ferrari si asta fiindca inainte de a fi suspect de lapidar in replica oferita acneei olandeze asupra unui subiect cat se poate de serios doar daca n-ar fi un veritabil non-subiect aruncat in spatiul public de acelasi fetid helmut marko , charles ar trebui sa-si faca cat mai repede cu putinta o autointrospectie in ceea ce priveste "minutul academic" oferit la finalul gp-ului american lui valtteri bottas , pace-ul sau in ultimele gp-uri fiind deplorabil , inacceptabil pentru un pilot de 22 de ani aflat in cautarea gloriei si a notorietatii si care culmea ii vazut de multi siguralmente "salvatore della scuderia" nu mai departe de sezonul 2020 ceea ce nu poate sa genereze decat zambete si musai vodevil in tabara mercedes pentru aceasta disfunctionalitate intelectuala care din pacate o sa se permanentizeze pe AM in randul fanilor scuderiei cu cat ne apropiem de debutul sezonului urmator , pizma de care se "bucura" sebastian vettel pe AM fiind cronica si din nefericire perpetua cu o proiectie facil de conturat din martie viitor daca in pauza de iarna mattia binotto&co nu-i elimina din comportament monegascului nazurile , ifosele si mai nou o predispozitie spre PR care ar trebui sa reprezinte ultima lui grija avand in vedere vidul de performanta care-l etaleaza si care-s pe cat de nocive pe atat de inoportune in batalia/razboiul notoriului sau coechipier german cu rivalul sau traditional afro si sextuplu

  • Yo, marţi, 05.11.2019 06:19

    Da mă Neutru, câtă răutate! Auzi, să spună careva de hoțiile/trișatul unei echipe sau alta! Bă, ce găoza.i! Neutru știe. El dacă știe de vreo infracțiune, el tace, ține pt el, că doar și hoțu-i om. Suferă dacă nu-i iese pasența

  • DLP, marţi, 05.11.2019 09:01

    Atitudinea nu este in regula. Sa ma explic: daca nu stii ce face competitorul tau de "merge" asa bine, nu trebuie sa-l acuzi ca triseaza ci sa cauti solutii sa-l depasesti. PS Aceasi atitudine o regasim in viata de zi cu zi, pe langa noi...

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 09:34

    Da, pai dupa lungi "inghitiri in sec si oftici" din partea lui Lewis, Max, Mercedes, redbull, gen: " Ferrari is hammering us on the straights", eu le spun cateva vorbe celebre si "darze" spuse de marele Enzo Ferrari: "Aerodinamica este pentru cei ce nu pot construi motoare puternice" =Le-mans, "Cand cumperi un Ferrari, platesti pentru motor, si caroseria+restul ti le dau pe gratis". Bottom line, nimeni nu este Ferrari, si nimeni nu va fi Ferrari vreodata, ei sunt un motorist de elita stratosferica. Deci in loc sa necheze "astia" toti de la redbull si Mercedes, Mx mai bine scazi portia de energizante Red bull, si Hamilton portia de plansete si favoritisme si mergeti voi de manutze la prietenii vostrii din copilarie= Honda si AMG si stati cu biciu' pe ingineri: "hey-yo sa fie mai multa putere". Dar ce ma deranjeaza enorm e perioada cand mercu' era king of power, nu imi aduc aminte sa fii avut ei "interventii" FIA ca sa le taie performanta, cum ma sa favorizezi o sageata argintie. Pai Mercedes construieste masini, Ferrari construieste vise pe roti. Poate nu o sa ma mai uit la F1 cat de curand. PS: Am zis si de Honda, eu fiind fan al marcii

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 09:36

    Mx = Max

  • Sumi7, marţi, 05.11.2019 10:20

    Mad Max, frustrarea ta s-a mutat in curtea Ferrari? Cine este de vina ca nu ai fost in stare sa depasesti un Hamm care rula pe niste anvelope uzate in proportie de 75%?

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 10:46

    Si ma scuzati ca "ma bag iara' " sa scriu ceva, insa dupa parerea mea, ce poate fi subiectiva, insa mi-o asum: Liberty media si FIA ar trebuie sa "pupe" picioarele Ferrari ca fost capabili sa furnizeze un power unit mai "Herculean" decat cel de la Mercedes. Pai ba' baieti, va invit eu sa aratati cu aratatorul un motorist mai capabil ca Ferrari sa surclaseze calutii argintii. Sa faca FIA un motor capabil sa reduca monotonia Mercedes!!!!. Cu monotonia arginitie nu mai traieste nici FIA, surpriiize!!. Cu parere de rau Honda is not there yet, desi in era V10 in 2005, ultima reduta pt V10 au avut cel mai "brandos" motor. Asa ca baietii destepti de la FIA si-au tras singuri glontu' in picior cu piedicile puse italienilor. Ori primesc niste "atentii" de la diversi….sa puna frana la altii. Sau: De ce sa fie dom-le F1 mereu king of state of the art in Motorsport, n-avem nevoie de asa ceva, cuuuut and dump the progreeeesss.

  • Claudiu, marţi, 05.11.2019 11:28

    Eu zic sa asteptam cursa din Brazilia sa vedem unde se afla Ferrari. Din ce am observat in weekend, au incercat un setup cu mai multa apasare aerodinamica care nu a functionat in antranamente, iar apoi pentru calificari au incercat o combinatie netestata intre varianta din cursele precedente si "imbunatatirile" aduse pentru SUA. In calificari au fost cat de cat aproape de primul loc din cauza motorului, dar in cursa, cu un adaos de 100kg, subvirau groaznic si abia se putea tine Vettel de McLaren si Renault. Desi multa lume incaleca vibratoarele, doar monopostul Ferrari avea prea multa presiune pe suspensia spate incat a cedat, iar apoi Leclerc a fost informat sa le evite complet si a inceput sa piarda peste 1 sec pe tur.

  • iorgas, marţi, 05.11.2019 17:50

    Salut ! Daca cineva de aici ( vorbesc de cei cu experienta) au impresia ca Mercedes nu face smecherii ( exact cum a fost scandalul Volkwagen, cand nu i-au prins ani si ani de zile ) inseamna ca ne cred imbecili. Adica Ferrari, Renault ...cu experienta de zeci de ani in F1 nu reusesc deloc sa se apropie de performantele Mercedes , inseamna ca e o smecherie. Pariu 100 %.....dar nu e corect fata de noi , de fanii F1 , trist :(

  • Alex, marţi, 05.11.2019 21:05

    da...si Mercedes ce a facut anii trecuti cu acele gaurele din penuri pentru racire? Si-au asigurat locul 1 la constructori si la piloti, dupa ce i-au prins, abia au luat locurile 3 si 4..la distanta destul de mare in spate. |Toata lumea numai de Ferrari vorbeste...

  • mugurel, luni, 18.11.2019 21:52

    Vettel inapoi la Torro Rosso. Daca te mai primeste.