Vehiculele Opel care au promovat mobilitatea electrică: de la faimosul Opel Elektro GT până la noul hatchback electric Corsa-e
De-a lungul timpului, Opel a fost unul dintre constructorii care a pregătit concepte, prototipuri și modele de serie electrificate. Prima încercare în această direcție a fost făcută în 1968 prin Kadett B Stir-Lec I. Acesta a fost urmat de faimosul Elektro GT (foto) și de o serie de modele alimentate cu hidrogen.
Opel este unul dintre producătorii de volum care a dezvoltat un plan clar cu privire la electrificarea gamei. Conform oficialilor constructorului din Russelsheim, până în 2024, întreg portofoliul Opel va fi electrificat (hibrid, plug-in hybrid, electric).
În prezent, gama nemților include doar două astfel de modele: electricul Corsa-e și plug-in hybridul Grandland X.
Dar Opel a cochetat cu mobilitatea electrică încă din 1968, anul în care nemții lansau prototipul Kadett B Stir-Lec I. Vehiculul era alimentat de 14 baterii cu plumb, iar pentru menținerea energiei din acumulatori, nemții au utilizat un motor Stirling amplasat pe puntea spate.
Trei ani mai târziu, Georg von Opel, nepotul fondatorului companiei din Russelsheim a reușit să stabilească șase recorduri mondiale la volanul unui Opel Elektro GT. Prototipul era echipat cu două motoare electrice care dezvoltau un total de 120 CP, iar energia necesară funcționării acestora era furnizată de un pachet de acumulatori nichel-cadmiu cu o masă totală de 590 de kilograme.
În anii '90 Opel a demarat proiectele Impuls și Twin. Opel Impuls I avea la bază modelul Kadett și era echipat cu un motor electric alimentat la curent continuu cu o putere de 16 kW. Bateriile folosite erau unele nichel-cadmiu cu electrolit lichid, iar autonomia anunțată ajungea până la 80 de kilometri. Opel Impuls II a fost dezvoltat pornind de la versiunea break a lui Astra și era echipat cu 32 de baterii cu plumb care alimentau două motoare electrice.
Între 1993 și 1997, Opel a realizat un program de testare la scară largă pentru Impuls III. Programul s-a derulat pe insula Rugen și a inclus zece unități Impuls III care au parcurs un total de peste 300.000 de kilometri.
Conceptul Opel Twin a fost lansat în 1992 și era echipat cu un motor cu trei cilindri de 0.8 litri și două motoare electrice amplasate pe puntea spate.
În anul 2000, Opel lansează programul HydroGen, un proiect care presupunea dezvoltarea unor vehicule cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Patru generații au fost produse, ultima dintre aceastea, HydroGen4 fiind introdusă într-un program de teste în parteneriat cu Ministerul Transporturilor din Germania. În 2008, o flotă formată din mai multe exemplare HydroGen4 a fost testată în Berlin, iar mai târziu au fost introduse o serie de unități și în alte regiuni ale Germaniei.
În 2011, Opel lansează modelul de serie Ampera, un vehicul care miza pe un motor cu ardere internă cu rol de range-extender. Cinci ani mai târziu, nemții vin pe piață cu versiunea Ampera-e, un model cu o baterie de 60 kWh și motor electric de 201 cai putere și 360 Nm.
Cel mai recent model electric lansat de Opel este noul Corsa-e. Modelul poate fi comandat și pe piața din România, prețul de pornire anunțat de nemți fiind de 29.600 de euro. Hatchback-ul de clasă mică este echipat cu un motor electric de 136 de cai putere și cu o baterie de 50 kWh care promite o autonomie de până la 340 de kilometri (WLTP).