Vânzările de SUV-uri au crescut anul trecut cu aproape 20% în Europa: Dacia Duster, pe locul 2 în segmentul său după Renault Captur, dar a depășit Peugeot 2008

Publicat duminică, 10.03.2019 09:20 de Paul Cosma

Vânzările europene de SUV-uri au crescut anul trecut cu aproape 20%, până la 5.3 milioane de unități, reprezentând o treime din totalul pieței. Dacia Duster a urcat pe locul 2 în clasamentul SUV-urilor de segment B, în spatele lui Renault Captur, dar peste Peugeot 2008.

Cota SUV-urilor continuă să crească la nivelul pieței europene, iar anul trecut a urcat la 34.3%, potrivit datelor Jato Dynamics.

În 2018, europenii au cumpărat 5.3 milioane de SUV-uri, cu 800.000 mai multe decât în 2017, creșterea fiind de 18.3%. Potrivit datelor oficiale, segmentul B (condus de Captur) este aproape să depășească segmentul C (condus de Qashqai) pentru supremația în vânzările europene de SUV-uri.

Dacia Duster s-a clasat pe locul 2 în topul SUV-urilor de segment B, după o creștere de 22% la 182.000 de unități. Așa cum spuneam mai sus, Renault Captur a fost lider cu 214.720 de exemplare, iar pe 3 s-a aflat Peugeot 2008 (180.204).

Nissan Qashqai a continuat să domine segmentul C, deși vânzările sale au scăzut cu 6.3% la puțin peste 233.000 de unități, fiind urmat la mică distanță de Volkswagen Tiguan (circa 225.000 exemplare), în timp ce podiumul a fost completat de Peugeot 3008. SUV-ul francez a avut o creștere de 26%, până la 204.197 de unități.

Via Automotive News

  • Corocsenie Adrian, duminică, 10.03.2019 11:46

    Se pare ca din ce in ce mai multi isi dau seama ca nu exista o caroserie mai utila si completa decat suv-ul sau crossover-ul. In 15 ani nu cred ca vom mai vedea alte tipuri de masini pe strada.

  • facaletu, luni, 11.03.2019 17:14

    @C.A.: ai perfecta dreptate. Cei care ti-au dat minus probabil s-au gandit la partea estetica - bineinteles ca un SUV nu o sa fie niciodata frumos ca un Ferrari sau Porsche, dar strict pe ce ai afirmat tu, asta este realitatea.

  • marius, luni, 11.03.2019 18:28

    Nici o masina nu e perfecta: poti fi fericit intr-un MATIZ sau intr-un PASSAT dar si intr-un LAMBORGHINI PS: depinde de cont NORMAL prefer un toyota landcrusier

  • Edikkk, luni, 11.03.2019 23:10

    Există SUV şi mini sau city SUV. Captur domină pentru că este o maşină foarte reuşită. Mică (ca suprafaţă la şosea), dar voluminoasă ca spaţiu interior şi înaltuță pe deasupra.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 00:23

    @facaletu Corect. Un suv sar crossover nu poate arata mai bine ca o masina sport de talia Ferrari, Lambo, etc sau o limuzina de gen R.R Phantom orice ar face la ele. Dar noul Cayenne si Macan cred ca au ajuns atat de departe si sunt atat de bine facute incat trebuie sa te gandesti mult sa faci afirmatia ca nu ar fi frumoase.

  • Kap, marţi, 12.03.2019 09:16

    V-am dat eu minus ambilor pentru că SUV-ul are toate argumentele unei caroserii inutile. Comparativ cu modelele existente la apariția sa. Adică: - greutate mai mare => consum sporit - roți mai mari și mai late => consum sport, pasaje mai mari care ocupă din interiorul caroseriei => spațiu mai mic la interior și portbagaj mai mic la aceeași amprentă la sol - tren de rulare 4x4 => consum sporit, spațiu interior redus - gardă mare la sol și înălțime mare a caroseriei => centru de greutate foarte sus, siguranță activă praf SUV-ul pierde comparația cu orice altă caroserie cu dimensiuni similare dar destinată unei utilizări anume, nu are spațiul interior și portbagajul unui monovolum, nu are stabilitatea și economicitatea unei compacte și nu are capabilitățile unui offroad veritabil. SUV-ul e un all-in-one care să satisfacă ego-ul oamenilor care vor să fie (văzuți) mai sus și în ceva mai mare și care face câte puțin din toate la un preț pe măsură.

  • facaletu, marţi, 12.03.2019 12:49

    @C.A.: exact, f buna completarea