Vânzările de SUV-uri au crescut anul trecut cu 13% în Europa: cota de piață a urcat de la 33% la 37%
Vânzările europene de SUV-uri au înregistrat o creștere de 13% în 2019, la un total de 5.7 milioane de unități, continuând trendul pozitiv din ultimii ani. Cota de piață a segmentului a urcat anul trecut de la 33% la 37% în Europa.
În 2019, vânzările de mașini noi în Europa au crescut ușor, cu 1.4%, la 15.3 milioane de exemplare, iar popularitatea SUV-urilor în rândul clienților a fost din nou la cote înalte.
Europenii au cumpărat anul trecut 5.7 milioane de SUV-uri, în creștere cu 13% față de 2018. Astfel, cota de piață pe acest segment a urcat la 37%, comparativ cu 33% în 2018 și 29% în 2017, potrivit datelor Jato Dynamics.
SUV-urile de clasă mică au avut o creștere de 20% în dreptul vânzărilor și un total de 1.92 milioane de unități, în timp ce SUV-urile compacte au crescut cu 8% până la 2.09 milioane de exemplare.
Per total, cel mai bine vândut SUV în Europa a fost Renault Captur, urmat îndeaproape de Volkswagen Tiguan și Nissan Qashqai.
Via Automotive News
-
Clique, luni, 02.03.2020 11:25
În primul rând nu te pune nimeni să mergi ca un teribilist pe șosea cu un SUV, nu sunt făcute pentru așa ceva. Dacă mergi cu viteză ca un idiot, asta este strict problema ta dacă faci vreo gafă, dacă mergi civilizat și respecți regulile nu ai nici o problemă. În al doilea rând sunt destul de practice la noi în țară, datorită drumurilor pe care le avem. ( în exterior este doar un moft/fiță) În al treilea rând, majoritatea așa numite SUV-uri noi sunt destinate traficului urban, în oraș nu-ți trebuie un titanic.. iar majoritatea nici nu le mai poți numi SUV-uri, ci mai degrabă cross-overe În al patrulea rând dacă nu-ți place design-ul, nu te obligă nimeni să-ți cumperi sau să te uiți la ele. Și spun lucrurile astea fiindcă am deținut un SUV, Tucson 2006.
-
fan skoda, luni, 02.03.2020 11:28
@sandu Designul depinde de marca si model. SUV-urile sunt practice pentru ca sunt inalte si pot sa urce borduri si sa mearga pe drumuri denivelate si gropi. Nu sunt instabile. Au ruliu dar nu sunt instabile. Si ruliu au si alt fel de masini nu doar SUV-urile.
-
Dan, luni, 02.03.2020 11:44
Ce vă mai deranjează când Clique vă pune sare pe rană ai ai ai.... :)))) Nu știu cum mai supraviețuiește țara asta cu atâția frustrați. De asta o duceți "bine" majoritatea, fiindcă vă place să auziți și să citiți doar ce vă convine. Tipic romanesc. Nu zic că străinii sunt mai breji, dar la noi treaba e exagerată. Noroc cu internetul că a dat libertate românului să-și exprime "intelectualitatea"
-
Tatraurs, luni, 02.03.2020 11:45
Pacat ca nu pot sa-mi inmatriculez o senilata sa bag frica-n posesorii de jipane care cica si le-au luat ca tin la siguranta lor.D'aia doresc interzicerea dieselului,sa ii vad pe benzina la 2.5 tone ce o sa faca prin orase cu masinile lor de neamuri proaste.
-
inexorabil, luni, 02.03.2020 12:10
Da, @Clique, în mod fericit, ne putem crampona de scuza cu drumurile noastre…nu le mai calific în niciun fel, că nu ele sunt vinovate, săracele :) Biata mea Insignia a îndurat destule din cauza “calităţii” carosabilului mioritic şi nu fără repercusiuni financiare… Numai că, aşa cum menţionezi şi tu, de fapt…ce SUV-uri? Şi ce mi-aş putea “dori” mai “ardent” decât apogeul (a se citi: convergenţa) contribuţiilor…antiautomobilismului: crossover coupé (mai precis, cutie prozaică) e-high-tech autonom pentru transport în comun. Mmmmm, de-abia aştept încetăţenirea Globală a acestei “nestemate” (fără volan şi fără pedale, bineînţeles). Dar nu vom avea senzaţia de înghesuială, căci fiecare “pasager” va fi cufundat în complet discreţionarul (ca să nu spun “liberul”) său holospaţiu. Încă de pe acum decretez: mă simt chiar emolţionat. PS. Eu însă voi prefera să nu-mi smart-pierd timpul în timpul “călătoriei” (îmi voi lăsa în chilie obiectul transei tehnologiste), citind, de pildă, “Critica raţiunii piuré” (chit că voi fi conştient că măcar un ochi vigilent al Poliţiei Gândirii tot mă va “scana” prin/din apropiere).
-
Edikkk, luni, 02.03.2020 20:58
Fiecare îşi cumpără ce doreşte, dar CSUV - city SUV sunt viitorul. Nu mai sunt aşa grele, au ajuns să cântărească cât sedanurile Doar dacă ai copii mici şi vrei să îi aşezi, avantajul SUV este clar, nu stai aplecat cu copilul sau cu tot cu coşul greu înspre bancheta din spate!! Apoi urcatul, coborâtul de la volan mult mai facil Apoi ţinuta de drum, că stai altfel cu corpul, picioarele sunt mai verticale și de aici chiar o poziţie mai sănătoasă , poziţia mai înaltă vezi mai bine în trafic ai şanse mai bune în caz de accident versus sedan Apoi dacă ai sedan şi ai prins o groapă ai spus PA la radiatorul motorului sau radiatorul AC ului !! PS :))) fiecare să îşi cumpere ce vrea, important este să fie PHEV sau EV !
-
inexorabil, luni, 02.03.2020 22:27
Important este că voi, alde ACEdikkk, aveţi creierii zdrobiţi în menghina “invizibilă” a ideologiilor manipulării. Başca cacofonii (păi, scuzaţi-o şi pe-asta a mea!), başca niet kultur!...automobilistic vorbind. Masa mai mare şi dimensiunile mai mari ale maşinii personale îţi sporesc şansele de supravieţuire într-un accident – au conchis nişte “oarece” specialişti în “crash test”. Verikkkule, de atâtea ori ţi s-a “dat peste bot” şi tu continui, cu seninătate dezarmantă, să scoţi capul cela cât gămălia, în loc să-l afunzi în cutia reculegerii… Un creştin botezat şi neabătut de la dreapta credinţă se recunoaşte după aceea că identifică şi repudiază sindromul Global CCC, pe care tu îl recomanzi fără nicio jenă… Iar către ceilalţi utilizatori AM: “Nu fi ca un cal şi ca un catâr, la care nu este pricepere; cu zăbală şi cu frâu fălcile lor voi strânge (n.m. : Eu, Domnul), ca să nu se apropie de tine. Multe sunt bătăile păcătosului” (Psalm 31:10,11).
-
Edikkk, marţi, 03.03.2020 08:16
Dle Inex pentru dumneavoastră, cu dedicaţie, dar şi pentru dl PMC şi mai ales dl Rudolf D care lăudaţi maşinile termice, un mic link, de cineva cam american (cam deţinător de acţiuni Tesla şi speram să nu fie subiectiv, darrrrr) https://youtu.be/NKUBuH1JBEQ Este un clip foarte FUNNY şi vedeţi l complet până la sfârşit. Sau dacă nu vă convinge primul, uitaţi al doilea https://youtu.be/AB08HKqgnsI Tot aşa, funny, dar trebuie văzut cap coadă. Eu zic că oricine ar spune complet PA maşinilor termice, dacă ar avea bani (azi cele electrice fiind scumpe). Indubitabil.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
neinteresanta stirea. nu mai promovati suv-urile. sunt niste masini instabile, ne practice, mici si f f f urate.