Vânzările de mașini noi în România, scădere de 25% în martie. Toyota și Skoda, pe podium

Publicat marţi, 02.04.2024 13:24 de Tiberiu Safta

Potrivit celor mai noi informații furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, piața auto din țara noastră a avut parte de o scădere de 25% în luna martie. În prima lună a primăverii au fost vândute peste 9100 de mașini noi.

În luna martie au fost înmatriculate 9156 de mașini noi în România, potrivit celor mai noi date oferite de ACAROM. Asta înseamnă o scădere de 25.26% față de aceeași perioadă din 2023. În același timp, piața auto națională a înregistrat o scădere de 10.11% după primele 3 luni. De la începutul anului până la finalul lunii martie, românii au înmatriculat 33.228 de mașini noi.

Cu privire la clasamentul mărcilor, Dacia este lider detașat, cu 9692 de mașini vândute până acum în 2024. Pe locul doi este Toyota, cu 2615 exemplare înmatriculate, iar podiumul este completat de Skoda, cu 2443 de vehicule vândute în țara noastră.

Restul clasamentului cu primele 10 mărci arată astfel: Hyundai (1989 de mașini), Volkswagen (1966 de bucăți), Renault (1897 de exemplare), Mercedes-Benz (1400 de bucăți), BMW (1307 de vehicule), Ford (1255 de automobile) și Suzuki (1039 de mașini).

De cealaltă parte, românii au înmatriculat 27.499 de mașini second-hand în luna martie, ceea ce reprezintă o creștere de 1.9% față de aceeași perioadă din 2023. Mai mult, în intervalul ianuarie-martie au fost înmatriculate 84.135 de mașini la mâna a doua în țara noastră, de unde rezultă o creștere de 9.88% față de intervalul similar de anul trecut.

via ACAROM

  • Matei, marţi, 02.04.2024 13:55

    Groapa de gunoi a Europei.

  • Kap, marţi, 02.04.2024 15:01

    Dacă-i blamezi pe cei care ar avea bani de o mașină cu puțini ani dar se aruncă la o gioarsă premium atunci îți dau dreptate. Dar este cu totul normal ca într-o țară cu veniturile medii ale României să fie vânzările mai mari la mașini rulate. În plus, tendința reflectă cât se poate de clar scumpirile continue din ultimii ani: criza componentelor, influența războaielor, interdicțiile UE din ce în ce mai apăsătoare... Ar fi mai relevantă o comparație legat de proporția de vânzări în state comparabile cu România: noi / sh. Și o comparație a pomenilor auto.

  • PMC, marţi, 02.04.2024 15:30

    @Kap: 100% de acord. In rest, incep sa se vada kkturile facute de UE si politicienii tradatori din ro si aiurea. La mai mare! vorba aia...

  • @cocalar hAUR, marţi, 02.04.2024 15:44

    Vezi ca e singură șoșocuța.

  • Seriff, miercuri, 03.04.2024 09:22

    @Matei, inseamna ca nu ai fost in Paris, Barcelona, Roma, ca sa nu mai zic de orice oras din Grecia, sa vezi acolo rable cu adevarat, la noi e lux, dar tu continua sa crezi ca in Romania sunt doar rable, ca nu se mai vand masini noi ca alta e si normal tinand cont ca s-au scumpit in ultimul hal, decat sa dai 16000 pe un logan mai bine iti iei ceva vechi de maxim 5 ani sh dar cu ani lumina peste acel logan.

    Dutz, miercuri, 03.04.2024 19:43

    Sau China, India, Egypt (și cam toate țările Africane), Mexico, Argentina, Brazilia etc… Romania este chiar lux!!!

  • sandu, miercuri, 03.04.2024 09:29

    ce rable sunt la noi? ca apar modele tesla peste tot si alte masini noi. trist e ca nu ai ce sa iti alegi, ori sunt prea scumpe, ori nu ofera nimic..

  • nu ai ce sa iti alegi, miercuri, 03.04.2024 11:54

    serios? bine ca aveai ce sa alegi in comunism: 1310 sau nimic. a ma scuzi, 1310 sau oltcit