Vânzările de mașini noi, creștere de peste 3% în Europa, în luna mai

Publicat marţi, 23.06.2026 13:28 de Tiberiu Safta

Vânzările de mașini noi au crescut cu peste 3% în luna mai, potrivit noilor date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În același timp, europenii au cumpărat mai multe mașini și în primele 5 luni.

În luna mai, europenii au cumpărat 1.152.523 de mașini noi, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acest număr include atât statele membre ale Uniunii Europene, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Asta înseamnă o creștere de 3.6% comparativ cu luna mai a anului trecut.

Așa cum ne-am obișnuit de ceva vreme, cele mai vândute mașini au fost cele cu motor hibrid. În luna mai au fost vândute 409.006 mașini cu acest tip de motor, mai multe cu 8.2% față de mai 2025. Pe locul 2 în preferințele europenilor au fost mașinile electrice, cu 268.487 de mașini vândute în ultima lună a primăverii (+39.1%).

Urmează mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 250.097 de unități, mai puține cu 19.1% față de mai 2025. Vehiculele cu motoare PHEV au fost vândute în 123.339 de exemplare (+13.2%), iar mașinile cu motoare diesel au fost comercializate în 73.841 de unități (-19%).

Raportat la primele 5 luni, europenii au cumpărat 5.824.814 mașini noi, adică mai multe cu 4.5% față de aceeași perioadă din 2025. Și aici mașinile hibride au fost în topul preferințelor, cu peste 2.1 milioane de unități vândute (+11.1%). În această perioadă au fost vândute 1.2 milioane de mașini electrice (+31.2%), 1.29 milioane de mașini cu motoare pe benzină (-17%), peste 594.000 de mașini cu motoare PHEV (+25%) și 384.000 de mașini cu motoare diesel (-17.1%).

Referitor la producători, Grupul Volkswagen este pe primul loc, cu 300.299 de mașini vândute în luna mai, o scădere de 3%. În primele 5 luni, grupul german a comercializat 1.501.669 de mașini noi, mai multe cu 1%.

Pe locul 2 este Stellantis, cu 164.958 de mașini vândute în mai (-2.3%), respectiv 905.444 de vehicule comercializate în primele 5 luni (+5.3%). Locul 3 este ocupat de Grupul Renault cu 110.124 de mașini vândute în mai (-1%) și 535.295 de vehicule comercializate în primele 5 luni (-5.4%).

În luna mai, Dacia a vândut 47.690 de mașini în Europa (-3.3%), iar în primele 5 luni a comercializat 218.392 de vehicule (-12.4%).

via ACEA

  • Dutz, marţi, 23.06.2026 14:19

    E fix cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. Gata, s-a terminat cu electricele, cine a vrut să-și ia gadget și-a luat deja.

  • zarnesteanu, marţi, 23.06.2026 15:23

    Este imbucurator ca trendul masinior PUR electrice este crescator. Pentru mine cel mai important acum este sa am de unde alege cand imi voi schimba masinile (nu prea curand). Sa ai o oferta de masini cu un design placut, performante si la un pret rezonabil. Daca producatorii considera ca va fi fezabil sa produca si benzinare/motorina, be it. Nu e treaba mea. In week end am scos CLK-ul prima data anul asta. Am un traseu la mine in sat pe care il fac uneori cu nevasta pur si simplu pentru simpla placere de a conduce si a fi doar cu ea. O seara linistita, la viteza legala, cu lume care se plimba pe strazi, la terase, e absolut relaxant. Imi place la nebunie sa ma gust aglomeratia din jur, agitatia strazii, soarele care apune, si soseaua pe malul apei, cu case superbe, pe care nu mi le voi permite niciodata :) Uneori mai dai peste un concert in aer liber cu vreo trupa locala si totul e perfect:) Imi dau seama cat de inutila e toata discutia asta aprinsa ICE vs EV, mai ales aici pe site, intre noi. E fantastic sa-ti iei masina care iti place, pentru ceea ce iti trebuie si sa te bucuri de ea. Restul e cancan.

  • Dutz, marţi, 23.06.2026 20:59

    Da, am greșit, nu-mi dau seama cum de nu am știut în urmă cu 2 ani că strâmtoarea Hormuz “va crea probleme”. Rămâne de văzut dacă actuala cotă de piață a BEV-urilor în Europa este sustenabilă sau nu. După cum am afirmat eu am greșit și tu ai avut dreptate.

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 23.06.2026 21:20

    A, din cauza strâmtorii Ormuz cresc vânzările vertiginos de peste 1 an încoace? Bolovane, scazuseră vânzările câteva luni la rând și te-ai grăbit să ne arăți ce deștept și fudul ești.

    Dutz, marţi, 23.06.2026 22:04

    Mulțumesc de clarificare, chiar mă întrebam ce părere ai despre mine… ;) Vertiginos au ajuns la cota de 20% în Europa, asta da creștere de la aproape nimic la ceva. În fine, vezi ca scad pe China… dar foca trebuie sa aplaude de unde primește peștișorul. Din partea mea sa fie o creștere reala și sustenabila… încă nu cred acest lucru, și cred ce vreau eu ciuda frustrărilor tale. PS mai ușor cu emoțiile ca nu-mi pasă, și faci spume fără sens… o să cred în continuare ce vrei eu.

  • Dutz brânza trebuie cărată, marţi, 23.06.2026 22:37

    Apropo de foci, ce mai aplaudai când scadeau vânzările. Așa rău te-ai înbătat cu extaz încât ai postulat că s-a terminat cu electricele. "Ceva" adică 1 din 5. Nu e mult dar e mai mult decât "gata, s-a terminat cu electricele". Penibilule. "Faci spume" - nu e necesar să ne amintești ce educație de cocalar ai.

  • zarnesteanu, miercuri, 24.06.2026 06:23

    Situatia EV-urilor in America e intr-o revenire lenta dupa eliminarea subventiilor guvernamentale. Se investeste masiv in retelele publice de incarcare, tehnologii noi, samd, in ciuda campaniei desantate a lui trump de a gatui orice tine de BEVs. Exact asa este si acum cu stramtoarea cu pricina. (Nu stiu de ce, dar de cate ori citesc comentariile astuia care se semneaza cu stramtoarea ormuz, parca vad o gaura de c.r care se expune public, doar doar s-o gasi vreo unul sa-l multumeasca). Ca sa revin la idee. Criza generata de razboiul din Iran, este si ea temporara. Desi pare ca s-a incheiat, piata inca este pe ghimpi, din cauza instabilitatii mentale a gibonului de la casa alba. Dar! E doar o situatie temporara, care desi a dus la o scumpire a carburantilor, piata isi poate reveni oricand la normal. Mult mai repede decat in cazul "crizei" EV-urilor din US. Deci, o fi imprevizibil razboiul din iran, dar nu este permanent. Legat de ideea dominatiei unei tehnologii sau alteia (ice vs ev) iarasi este prea repede sa ne pronuntam. Sunt deja luni bune, ba chiar ani, de cand dieselul si-a pierdut din popularitate si nu da semne sa-si revina. La fel si benzinarele. Au crescut hibridele (care tot benzinare/diesel sunt la urma urmei), dar eu vad asta ca o solutie de tranzitie, pana cand bateriile vor evolua atat de mult incat lumea va migra natural la electricitate. Asta este insa "parerea mea" :):) (iaca am subliniat). Parere care poate fi total gresita si pe langa subiect in doar cateva luni, daca apare alta criza, de te miri ce natura. Poate trump si bidonarii chiar vor reusi sa stopeze adoptarea EV-urilor iar oamenii se vor intoarce la ice. Nu stie nimeni. Deocamdata cota masinilor pur electrice nu e nici macar spre o treime din piata. Aici pe site, doar ne dam cu parerea si e copilaresc sa facem misto unul de altul, care a avut dreptate mai multa. Totul e in functie de conjunctura momentana a situatie globale. Chill @mihaita, ca nu iei nici premiul Nobel si nici nu iti pierzi corporatia la bursa daca ai prezis-o sau nu corect. Omidutza mica :)

  • nsrei, miercuri, 24.06.2026 10:07

    ma bag si eu in disputa. in asteptarea sfantului graal al bateriilor si anume solutia solid state, am ales in cele din urma varianta LFP pentru durabilitate cu minus 30% in lunile FOARTE reci adicatelea spre minus zece asa. Ceea ce hai sa zicem ar putea fi cumulat cam , eu stiu o luna pe an maxim. din toamna am inteles ca vor aparea baterii semi solide , dar adoptarea lor mai pe larg se va face prin 2027-2028 deci evolutie exista chiar daca mai lenta decat speram noi. Astea cica nu vor mai fi asa de afectate de frigul polar dar ca numar de cicluri vor avea ceva mai putine. dar ce este cu adevarat impresionant este ca unele masini electrice au ajuns sa fie mai ieftine decat echivalentele lor pe combustie si cand zic echivalente ma refer la aceiasi putere si acelasi timp de la 0...100 kmh unde nu mai socotesti ca aia electrica e mai silentioasa, lipsita de vibratii, se conduce mai placut, dar are si dezavantaje evident. Unii pun in balanta avantajele si dezavantajele si actioneaza in consecinta, unii se tem de "nou" si le e frica ca se curenteaza cand o pun la incarcat, e drept si eu prima oara am pus mana pe cablul ala gros de la statia de incarcare rapida cu frica, apoi mi a trecut.

  • Kap, miercuri, 24.06.2026 11:12

    E impresionant doar dacă ai zero referințe în domeniu și te uiți doar la cai putere și timpul în care atingi 100km/h. Dacă vrei și altceva decât s-o lipești de scaun pe piți plecând de la semafor și să-ncarci ieftin pe lângă casă, o să vezi că diferența există și e încă mare între electrice și termice din aceeași clasă. Dar ai dreptate, în continuare fiecare trebuie să-și clarifice nevoile și să vadă care sunt avantajele și dezavantajele tuturor variantelor și să evalueze oferta în continuă schimbare.

  • nsrei, miercuri, 24.06.2026 11:57

    nenea kap ai dreptate, e diferenta bineinteles doar ca de la o varsta sa zicem spre 50 de ani, apreciez mai mult condusul confortabil decat sport. Daca placerea soferului este sa atace curbele cu viteza si masina sa raspunda imediat clar electrica nu este comparabila cu o termica, cu electrica trebuie sa merg cu o viteza cam 20 kmh mai mica decat cu termica, nu din cauza penalizarii de consum curent la viteze mari ci din cauza inertiei mari. 400 de kg in plus se simt oricum ai da-o. Sunt curios cum or rezista suspensiile.