
Vânzările de mașini noi au scăzut cu 32% în România, în luna mai. Creștere a pieței de mașini second hand
Potrivit noilor date ale Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au scăzut semnificativ în luna mai. Piața noastră a înregistrat, mai exact, o scădere de peste 32% a înmatriculărilor de mașini noi.
În ultima lună a primăverii, românii au înmatriculat 10.521 de mașini noi, adică mai puține cu 32.74% față de aceeași perioadă din 2024. De asemenea, în primele 5 luni ale lui 2025 au fost înmatriculate 53.745 de mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 12.1% față de același interval de anul trecut.
Așa cum era de așteptat, Dacia este lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 14.875 de mașini noi vândute până acum în acest an. Pe locul 2 este Toyota, cu 4880 de exemplare noi înmatriculate, iar pe locul 3 se află Skoda, cu 4390 de mașini noi cumpărate de români în primele 5 luni. La mică distanță pe locul 4 este Volkswagen, cu 4012 mașini noi înmatriculate.
Pe locul 5 este Renault, cu 3202 unități, urmat de: Hyundai (2872 exemplare), Ford (2591 mașini), Mercedes-Benz (2311 unități), BMW (2220 exemplare) și Suzuki (1740 unități).
Dacă piața mașinilor noi a scăzut mult în luna mai, același lucru nu poate fi spus și despre piața auto second hand. În luna mai, românii au înmatriculat 33.043 de mașini second hand, mai multe cu 34.28% față de mai 2024. De asemenea, în primele 5 luni, au fost înmatriculate 163.983 de mașini second hand în țara noastră, mai multe cu 30.15% față de același interval de anul trecut.
via ACAROM
Dacia este lider de piata, dar ce autoritate mai poate avea un lider aflat intr-un major regres? Evident, niciuna. Lipsa dCi nu doar ca a facut ravagii, lipsa dCi reprezinta creuzetul anarhiei si colapsului pentru Dacia.