
Vânzările de mașini noi au crescut cu 3% în Europa, în martie
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă.
Europenii au cumpărat 1.422.628 de mașini noi în luna martie. Noile date furnizate de ACEA ia în considerare țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Numărul mașinilor noi a crescut cu 2.8% față de martie 2024.
Cele mai multe mașini vândute în prima lună a primăverii au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, europenii au cumpărat 527.091 astfel de mașini, în creștere cu 24.5% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, comercializate în 393.455 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 20.1%.
Mașinile electrice s-au vândut în 242.913 exemplare, adică un plus de 23.6%. Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare PHEV, vândute în 119.398 de bucăți (+19.5%). La final, mașinile cu motoare diesel au fost vândute în 105.699 exemplare, mai puține cu 24.2% față de martie 2024.
În primele 3 luni ale lui 2025, europenii au cumpărat 3.382.057 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 0.4% față de aceeași perioadă de anul trecut. Și aici, mașinile hibride au fost cele mai vândute, cu 1.214.728 de exemplare vândute (+20.5%). Mașinile electrice au avut cea mai mare creștere, de 28%, în timp ce scăderea cea mai mare a fost la vehiculele cu motoare diesel (-26.3%).
La fel ca până acum, Grupul Volkswagen este lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 271.382 de mașini vândute de mărcile din cadrul grupului german în martie. Asta înseamnă o creștere de 7.8%. În primele 3 luni, grupul de la Wolfsburg a vândut 724.045 mașini noi, mai multe cu 4.8%.
Pe locul 2 este Stellantis, cu 173.080 mașini noi vândute în martie, mai puține cu 8.4%. În primul trimestru, grupul multinațional a reușit să vândă 450.814 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 14%.
Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 120.724 de mașini noi vândute în martie (+11.6%) și 312.983 mașini noi comercializate în primele 3 luni ale lui 2025 (+9.5%). Dacia a reușit să vândă 50.056 mașini noi în Europa, în martie (+6%), respectiv 142.121 de mașini în primele 3 luni (+0.8%).
via ACEA
-
Mihai, joi, 24.04.2025 16:12
Dar nu inteleg ceva: au disparut subventiile, lumea s-a lamurit ca nu sunt bune, nu se incarca repede, iau foc, nu am autonomie ca a fost iarna, bla, bla bla ... Si totusi oamenii le cumpara pe cele ELECTRICE si nu le mai iau pe cele DIZAL cu super autonomie, pe care le alimentezi la pompa in 2 minute si poti face mii de km... Ceva pe undeva nu functioneaza. Danut, Dutz, voi ce ziceti??? Ca vorba aia, au disparut subventiile si a fost iarna pana acum :))
-
Dutz, joi, 24.04.2025 16:26
E FIX cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. S-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja. Așa se întâmplă când șefii producătorilor nu ascultă de mine și investesc miliarde în mașini pe care nu LE VREA NIMENI. Niște foci spălate pe creier care se vaccinează și își umple burțile cu cadavre. Și cu cicluri de găină.
-
Jian de la Calafat, joi, 24.04.2025 18:39
@Dutz: pardon, binevoieste a-mi recunoaste intaietatea si meritele de a prezice cu celeritate catastrofala prabusire a vanzarilor de electrice. Cifrele de vanzari prognozate de mine se adeveresc invariabil luna de luna, trimestru de trimestru si an de an, iar dieselul isi continua marsul triumfal zdrobind toate clasamentele si topurile europene. Nu luati de bune cifrele vadit eronate din articol, trebuie sa ma credeti pe mine, solutia matura domina autoritar vanzarile cu procente de peste 98-99% in ciuda piedicilor puse de zabaucul De Meo. Dacia, daca nu ar fi fost vaduvita in mod ticalos de motorizarea dCi, ar fi putut fi parte la acest veritabil tur de forta al inventiei lui Rudolf Diesel, dar in conditiile date, nu-i ramane decat sa se zbata pe buza falimentului care bate la usa, clopotele deja suna asurzitor pentru Dacia. Batalia a fost pierduta, iminentul este aproape si desi nu vreau sa fiu partas la acest teribil sfarsit ce poarta amprenta despotului De Meo, am sa continui neabatut sa furnizez ca si pana acum cele mai profunde si certe informatii cu putinta.
-
@Dutz, joi, 24.04.2025 19:11
Este fix asa, toate focile renunta la dieseluri si iau electrice pentru ca le-ai zis tu ca nu e bune si nu se merita fara subventii. Toate focile alea nu mai cumpara electrice si revin in masa la diesel. Cifrele de vanzari arata clar ca au scazut drastic vanzarile de electrice si au crescut numarul de dieseluri vandute. Se vand alea DIZAL ca painea calda, la talcioc si de catre samsarii care inca prostesc papagalii ca tine ca merg bine.
-
@@Dutz, joi, 24.04.2025 19:20
Bă, unii din voi nu prea sesizați sarcasmul.
-
zarnesteanu, joi, 24.04.2025 19:54
Cineva iarasi nu se poate abtine. Cineva, cu un ego super-umflat simte nevoia sa dea peste nas si sa aiba ultimul cuvant. E absolut ... fara cuvinte. Chiar nu poti sa te bucuri de volanul care-l tii in mana si sa-ti vezi de treaba? Pe bune, cat de seaca trebuie sa-ti fie viata, sa jubilezi la niste cifre de vanzari care nu depind cu nimic de tine. Ma gandesc cat de asanata ar fi sectiunea de comentarii fara personajul trist, care trebuie sa-si verse obsesiile plictisitoare ani de zile la orice stire pro electrice. Am masina electrica si fara indoiala ca sunt in luna de miere. Totul nou, miroase frumos, liniste, putere, eleganta, face tot ce-i zic, imediat etc. Dar inca n-am dat de problemele lor specifice. Inca, masina mi se potriveste perfect la stilul de viata si nevoile curente. Sincer, am liber sa-mi iau un CLS sau S Class Executive (second hand decent, NU NOU) asa cum le-am visat ani de zile. Dar mi s-a dus orice interes pentru motoarele cu combustie. Chiar si pentru incredibilul Mercedes. Daca am gasit un deal bun la electrica pe care o vreau, am dat C Class-ul fara sa clipesc. Dar ... ma intereseaza un zero barat sa ma apuc sa fac misto pe-aici de oricine prefera motoarele pe combustie. E cea mai stupida pierdere de vreme sa ma frece pe mine pe ce isi cheltuie banii niste colegi de discutii pe Automarket.ro. Nu e nevoie decat de o umbra de inteligenta sa-ti dai seama ca oricine in jurul tau are alte prioritati si circumstante decat tine. Sunt comentarii anti-electrice? Care-i problema? Chiar trebuie pumnul in gura la orice nu seamana cu tine? Motoarele ice au spre 150 de ani de la inventare, au sute de milioane de fani in lume. Au avut farmecul lor. Acum vine altceva. Maine o sa fie iarasi ceva nou. In timpurile moderne totul evolueaza cu viteze ametioare. E greu chiar si pentru un specialist in domeniu sa tina pasul cu noutatile, dara-mi-te pentru omul de rand care isi vede de viata asa cum poate. Sincer, eu unul nu mai am energie. Pur si simplu e cel mai bine sa te lasi pe spate in fotoliu, sa faci ceea ce e important pentru tine si familie, iar in rest, fiecare cu pacea lui :)
-
Dutz, joi, 24.04.2025 20:34
Ce penibili :)))
-
@zarnesteanu, joi, 24.04.2025 21:06
Unde erai tu anul trecut când Putz de maimutz, PMC, dan_grc, Seriff, alex cu creier mic și alții orgasmau pe aici că scădeau vânzările la electrice. Deja erau "nișă", "gadgeturi" și ce mai regurgitau ei, în spacial rumegătorul cu foci la mansardă. Ce i-ai mai fi certat tu dacă erai prin preajmă...
-
@zarnestel, joi, 24.04.2025 22:00
Mai bine ai vorbi cu cei care se agitau si faceau galagie cu subventiile la electrice, cum da faliment Volvo ca a renuntat COMPLET la diesel, ce tari sunt BMW ca tin motoarele termice imputite inca. Astia sunt penibilii si prostii Europei, ei care importa toate troacele obosite diesel. Si nu am avea vreo problema daca si-ar vedea de treaba si ar conduce linistiti. Dar sunt multi retarzi care vor sa se faca remarcati cu jafurile lor imputite, facand galagie si liniute.
-
@electrozii disperati, joi, 24.04.2025 23:24
Subventiile n-au disparut, in afara de Germania, deci minciuna cand spuneti ca nu mai exista . Volvo a zis 100% electric in 2028 cel tarziu, s-au sucit, n-a zis nimeni niciodata ca dau faliment ca nu mai au diesel, doar ca vor avea scaderi, vezi ca au scaderi acum, inteligentule obsedat de Volvo . Cand electricele scadeau dupa un semestru spuneati ca nu are sens de concluzii, sunt perioade si perioade Termicele domina copios piata, hibirdele de toate felurile nu sunt electrice, mild hibridul este in crestere, inclusiv diesel, va duceti non stop dupa fenta ca mild hibrid este un hibrid, nici nustiti ce motorizari sunt acolo, va spun eu diesel, tot ce-au scos germanii in ultimii ani pe diesel, absolut tot este mild hibrid, deci HIBRIDE, dieselul pus separat sunt cele fara acest sistem, motorizari mai vechi, utilitare in specia Cresterile de acum la electrice sunt recuperari ale scaderilor de anul trecut in Europa, mare branza, radeti ca maimuta la circ cand vede banane .
-
@Trahanache, joi, 24.04.2025 23:58
Bolovane, hibridele sunt electrificate, pentru că motoarele electrice sunt mult mai eficiente. Hibridizarea e un pas către electrificare totală. Mild hybrid -> hybrid -> plug in hybrid -> full electrică. In vreo 2 ani nu o sa mai fie nicio mașină nouă neelectrificată. Ai puṭintica rǎbdare, stimabile!
-
@hater, vineri, 25.04.2025 08:15
Electrificat nu inseamna electric, tampitel, cum sa fie un diesel electrificat pe bune, doar ca are un motoras electric in transmisie ? Ca asta inseamna mild hibrid, in doi ani toate termicele vor fi asa pt ca sunt obligati, sa dea bine la statistica de electrificate
-
Seriff, vineri, 25.04.2025 10:33
Electricele sunt in pom si pomul in aer, vorbesc strict de electrice, nu m.hybrid si alte balarii care merg non stop pe benzina.
-
Matei_cel_nou, vineri, 25.04.2025 12:21
Slăbuț, trompețici, slăbuț. Vi s-au cam blegit trompetele. Hai, ne vedem luna viitoare.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 25.04.2025 14:42
@zarnesteanu Motorul electric are vreo 200 de ani si nu a nascut pasiuni aprinse pana acum. Si nici nu va naste de acum incolo pentru ca nu are cu ce. Un rotor pe doi rulmenti. Si dincolo de pasiuni sau lipsa lor, ICE pune painea pe masa si haina pe om de vreo suta de ani iar motorul electric tine lumina aprinsa tot cam de pea atunci. Inteleg c-ai fost plecat o perioada, dar "comunitatea" a trecut de mult prin discutia si argumentele pe care le invoci. E in regula sa nu-ti pese de ce isi cumpara unul sau altul atat timp cat ei cu banii lor isi cumpara ce vor. Dar cand pentru electricele unora se baga mana in buzunarul tuturor, ceva nu e in regula. Si cand guvernantii dicteaza cum vor ei ce se va mai vinde din momentul x in colo iarasi e problema pentru ca electricele nu sunt pregatite pentru momentul acela care e practic la o generatie distanta. Si toate actiunile astea se fac intr-un scop in care nimeni (inafara unui grup de fanatici climatici) nu mai crede cu efecte oricum invizibile generatiei noastre. Asa ca echilibristica pe care-o faci e tributara unei epoci trecute mult mai libere decat epoca actuala.
-
@alex cu creier mic, vineri, 25.04.2025 15:13
Acum 200 de ani nu erau baterii. Industria petroliera este și a fost subvenționata cu multe miliarde anual, de multe zeci de ani, ca sa aibă ce pune pe masa votanții care lucrează acolo. Diferența e ca acum se subvenționează eliminarea poluării din orașe, în timp ce pana acum (și încă) s-a subvenționat poluarea lor. Și da, comunitatea a înțeles de mult treaba asta. De-aia câinii latră, caravana trece. PS. Ce mai sice Șoșoacă? Sau acum te-ai reprofilat pe porumbelul ultras?
Citeste si
-
ECONOMIC | miercuri, 23 aprilieVolkswagen, liderul vânzărilor de mașini electrice în Europa. Tesla, pe locul 2Constructorul german de automobile a încheiat primul trimestru din 2025 pe primul loc în topul vânzărilor de mașini electrice, în Europa. Tesla este pe locul secund. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 15 aprilieTesla oprește comenzile pentru Model S și Model X în ChinaTesla a pus capăt comenzilor lui Model S și Model X pe piața din China, ca urmare a noilor taxe vamale impuse de președintele american Donald Trump. Citeste tot
-
ECONOMIC | vineri, 11 aprilieUE ia în considerare să elimine taxele vamale pentru mașinile electrice din ChinaUniunea Europeană și China au demarat negocieri pe tema găsirii unei noi soluții care să înlocuiască taxele vamale pentru mașinile electrice venite din China. Cel mai probabil, soluția ar putea consta în stabilirea unor prețuri minime. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 2 aprilieVolkswagen, Stellantis și alți 13 producători auto, amendați cu 458 milioane euro de Comisia EuropeanăComisia Europeană a amendat 15 producători de automobile, după ce aceștia au participat la un cartel de reciclare a vehiculelor vreme de 15 ani. Amenda cumulată pe care trebuie să o plătească toți acești producători valorează 458 milioane euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | vineri, 28 martieEfectele tarifelor lui Trump: Ferrari majorează prețurile mașinilor sale cu 10%Ferrari va majora prețurile mașinilor sale cu 10% ca urmare a noilor tarife de 25% pentru producătorii din afara Statelor Unite anunțate de președintele Donald Trump. Creșterea de prețuri va fi valabilă doar pentru această țară. Citeste tot
Trompețici, aveți cuvântul. Ooo, ușor, nu vă îngrămădiți!