Vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid au ajuns în România la 740 de unități în primele 10 luni ale anului: creștere de 146%
Pe piața din România s-au comercializat 740 de mașini electrice și plug-in hybrid în primele 10 luni ale anului, în timp ce segmentul de mașini hibride fără încărcare la priză a ajuns la aproape 2.800 de unități.
Cota de piață a mașinilor care beneficiază de un sistem de propulsie electrificat de orice fel a ajuns în luna octombrie la 2.7%, în creștere de la 2% comparativ cu perioada similară a anului trecut și de la 2.6% în septembrie 2018.
În total, clienții români au cumpărat 3.508 mașini electrificate din totalul de peste 129.000 de mașini noi vândute în perioada ianuarie-decembrie.
Cea mai mare creștere este raportată în continuare în cazul mașinilor electrice și plug-in hybrid, întrucât stocul total vândut în acest an a ajuns la 740 de unități (+145.8%). Din păcate, (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferă să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.
În clasamentul pe constructori, Volkswagen ocupă în continuare prima poziție cu 206 de unități, în creștere puternică comparativ cu cele numai 40 de unități de anul trecut, în timp ce BMW este pe locul doi cu 140 de unități.
Ultimul loc pe podium este ocupat de Smart, cel mai probabil datorită faptului că modelele sale electrice ajung să coste chiar și 12.000 de euro dacă sunt achiziționate prin programul Rabla Plus, în timp ce Renault este pe poziția a patra prin intermediul modelului electric Zoe.
Comparativ cu clasamentul pe primele 9 luni ale anului, cel mai mare progres în clasament a fost realizat de Volvo, care a urcat de pe locul 9 pe locul 6.
Loc | Producător | Vânzări ian-oct 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 206 | 415% |
2 | BMW | 140 | 43% |
3 | Smart | 101 | N/A |
4 | Renault | 71 | 97% |
5 | Kia | 43 | N/A |
6 | Volvo | 34 | 325% |
7 | Porsche | 33 | 267% |
8 | Mercedes | 31 | -42% |
9 | Nissan | 28 | N/A |
10 | Mitsubishi | 26 | 8.3% |
Între timp, Toyota este lider incontestabil în clasamentul vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză: 2.477 dintre cele 2.768 de unități hibride comercializate în primele 10 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, corespunzător unei cote de piață de 89%.
Lexus, brandul de lux al producătorului japonez, este pe poziția a doua cu 98 de unități, însă înregistrează în continuare o scădere comparativ cu anul trecut. Ford și Kia își împart locul 4 cu câte 51 de unități, iar Hyundai este la mică distanță în spate cu 48 de unități.
Loc | Producător | Vânzări ian-oct 2018 |
Creștere |
1 | Toyota | 2477 | 55% |
2 | Lexus | 98 | -23% |
3 | Ford | 51 | N/A |
4 | Kia | 51 | 183% |
5 | Hyundai | 48 | 220% |
6 | Suzuki | 24 | 50% |
7 | Mercedes | 18 | N/A |
8 | Land Rover | 1 | -50% |
Via APIA
Nu inteleg cum de Hyundai este asa de jos la capitolul hibrizi, avand in vedere ca Ioniq e o masina competitiva la acest capitol.