Vânzările de mașini electrice au depășit mașinile noi cu motoare diesel, în Europa Occidentală, în decembrie
În Europa Occidentală, vânzările de mașini electrice au crescut semnificativ în luna decembrie. Astfel, pentru prima dată, vânzările de autovehicule cu motoare diesel au fost depășite de cele cu propulsie electrică.
În luna decembrie a anului trecut, vânzările de mașini electrice le-au depășit pe cele de autovehicule cu motoare diesel în Europa Occidentală. Astfel, în luna precedentă au fost comercializate 176.000 de vehicule electrice în această regiune. Prin comparație, au fost vândute 160.000 de mașini cu motoare diesel.
Numărul de mașini electrice vândute în Europa de Vest a crescut de șase ori față de nivelul din decembrie 2020. Potrivit unei analize independente, în 18 țări din această regiune, mai mult de o cincime din mașinile noi vândute sunt electrice. Între timp, mașinile cu motoare diesel convenționale și diesel mild-hybrid reprezintă doar 19% din totalul vânzărilor în această perioadă.
În mai multe țări din Europa Occidentală, subvențiile mari și noile reglementări introduse de Uniunea Europeană pentru a determina producătorii să vândă mai multe mașini electrice, au contribuit la creșterea semnificativă a vânzărilor de vehicule cu zero emisii
Tesla a reușit să se impună pe piețele din Europa Occidentală, reușind să comercializeze circa 309.000 de vehicule în cel de-al patrulea trimestru din 2021. Pe parcursul întregului an, Volkswagen a reușit să vândă 310.000 de mașini electrice în această regiune.
Vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut începând din 2015, anul în care a avut loc scandalul Dieselgate, provocat de Volkswagen. În acel an, mai mult de jumătate din vânzările de mașini noi din Europa Occidentală erau reprezentate de mașini cu motoare diesel.
via Profit
-
Mihai, miercuri, 19.01.2022 15:48
Niste nepriceputi. Sunt abia la inceput ei si se vor intoarce in curand la diesel :)) O sa se roage de romani sa le vanda BMW-uri cu km dati inapoi :))
-
Seriff, miercuri, 19.01.2022 15:57
Stirea e total irelevanta, sa se faca un sondaj sa ne spuna cati le folosesc ca singura si unica lor masina. Pun pariu ca motivul principal este faptul ca le folosesc in oras, in rest tot cu 2.0 diesel merg la drum lung. Oricum suntem satuli de propaganda asta, s-au facut 10000 de teste in care s-a dovedit clar ca masinile eco sunt utile doar in oras si atat, la drum lung sunt praf din absolut orice punct de vedere.
-
idic, miercuri, 19.01.2022 16:06
Rămăsesem la subiectul articolului. Occidentalii cei mai talentați cumpără plug-in-uri pe care le folosesc pur termic pe autostradă. În loc de 3L bat 6-7L la 100 km. Cel puțin nu-i motorină ieftină, ci benzină premium. E plin de pricepuți. La cei 12 ani vechime ai parcului auto din UE, parcă și văd că în 2070 vom avea numai electrice. Dacă nu se schimbă trendul subvențiilor prin 2023.
Dutz, miercuri, 19.01.2022 17:32China a redus subvențiile pentru electrice in acest an și le va elimina 100% de anul viitor….
-
Dutz, miercuri, 19.01.2022 16:09
Trebuie unii sa-și sărbătorească victoria… promovează obsesiv inepția cu electricele așa că acuma-i momentul…
-
Seriff, miercuri, 19.01.2022 16:19
@idic, un exemplu bun de acest gen este Mistubishi Outlander PHEV, merge 50 km electric, in oras, daca te duci pana la mare ai o masina de 2 tone cu motor 2.4 benzina care consuma 12 la drum lung. Un diesel consuma 6 la drum lung si nici nu sta turat in 3500 rpm, dar na PHEV e eco.
-
@Seriff, miercuri, 19.01.2022 19:11
Irelevant pentru Romania. Crezi tu ca au ei diesel. La ce taxe sunt pentru diesel si ce amenzi s-au platit pentru Dieselgate, crezi tu ca au ei diesel. Unii mai si judeca, nu ca tine.
-
@Seriff, miercuri, 19.01.2022 19:23
Da si tu un exemplu de PHEV care consuma 6-7% daca esti asa priceput. Hai ca sunt si nu face lumea drum la mare sau naveta care 200 km zilnic.
-
f, miercuri, 19.01.2022 19:39
Salut! Eu locuiesc in Germania si vad destule electrice prin orasele, sate sau drumurile intre sate. Aici satele sunt destul de apropiate unele de altele in schimb au in jur de 500 spre 1000 metri de limita 50 km/h. Pe autostrazi, doar Tesla, Porsche si Audi electrice, adica masini foarte scumpe. Eu am un Astra K diesel :) (navetist, ce sa faci....) Cat despre statii de incarcare, eu stiu doar una pe o raza de 30 km si aia doar cu o priza.In orasele mai mari, stiu pe la ceva centre comerciale cu profil electrocasnic, gen Altex. Nu contest ca poate sunt mult mai multe statii de incarcare dar momentan, nu ma intereseaza sa le tin evidenta. Pe de alta parte, majoritatea caselor din sate au panouri solare si nu ar fi exclus sa existe acasa la posesorii de electrice cate o statie.
-
@irelevant, miercuri, 19.01.2022 21:00
Pe afară numai sărakii șade la oraș. Umblă lumea 30-50k zilnic doar home-office, inclusiv pe autostradă. Sărakii ar sta cu ochii pe bateria PHEV-ului, restul te prinzi și tu.
-
Edikkk, miercuri, 19.01.2022 21:49
Toţi vor electrice. Toţi. Singura problemă sunt banii. Atât. Este o bornă, un moment, care arată traiectoria - viitorul este electric 100%
Dutz, miercuri, 19.01.2022 23:15Așa este… te-ai terminat?
-
Seriff, joi, 20.01.2022 08:51
Nu cred ca au diesel, stiu sigur, daca ai iesi din satul natal, dar nu iesi ca nu iti permiti, ai vedea ca in Germania 90% din masinile de pe sosele sunt diesel si daca ai si vorbi cu oamenii de pe acolo ai vedea ca majoritatea au 2-3 masini, pentru ca isi permit, aa si inca o chestie, ai vedea si ca au o gramada de masini vechi si nu urla nimeni ca polueaza, dar ce sa stie edikk/ fanel/ mircea badea, ei viseaza o lume cu prize si stechere + lgbt
-
Kirotractor, joi, 20.01.2022 09:14
https://www.alvolante.it/news/taveres-auto-elettrica-scelta-politica-costi-troppo-alti-376645 Nea Tavares pare să n-aibă cap doar ca să nu-l plouă în gât. :-) Pe scurt, consideră ștecheroasele ca fiind ”anti-economice, impuse politic și discriminatoriu.” ...Ce zici de asta, Edică?!
-
Syl, joi, 20.01.2022 15:05
Kirotractor, nu il mai intreba pe Edica ceva. La 9:14 incepuse ora de educatie fizica. Acum in clasa a 6-a a trecut iarasi pe program de dimineata. De abia dupa afterschool o sa iti raspunda.
-
@kirotractor, joi, 20.01.2022 15:17
E normal sa fie asa. De asta toate afacerile germanilor sunt economice si neimpuse discriminatoriu. Sunt vandute gen: luati de la VAG masini care polueaza in realitate de 40 de ori mai mult! Si Mercedes, BMW au aceeasi problema si AU FOST AMENDATE pentru asta! Deci las-o mai moale cu vrajeala, ca poate tine la papagali, dar nu la altii. Deci sa ne trezim: cei ce au bani si putere financiara isi iau electrice ca sunt ok, cei ce nu au cu ce, doar comenteaza. Mai e si categoria cocalarilor care au, dar nu stiu altceva decat BMW/VAG/Mercedes DIZAL.
-
@@pebune?, joi, 20.01.2022 15:40
Cei care au bani își iau Spring? Abia au evoluat telefoanele mobile cât să accept încărcarea zilnică pe durata micului dejun. Să stau și după hurdughie, să am grijă că am legat-o după parcare, să fiu atent să nu accelerez că iar stă 9 ore pe bară. Dacă tu ai avea bani obținuți prin muncă, ai fugi de electrice!!! :)
-
Kirotractor, joi, 20.01.2022 16:14
@ ”@” Nu-i vrăjeala MEA, băiete -- e a șefului celui mai mare producător auto european din ultima vreme, zis Stellantis. Urechează-l deci pe Carlos Tavares -- pentru sinceritate poate. n.b.: Nu mă miră însă elucubraționismul :-) vostru tipic încălzirist, cu suceli în ricoșeuri lipsite nu doar de logică, ci și de bun-simț elementar.
-
Seriff, joi, 20.01.2022 16:17
Mie imi place ca toti hipsterii pensati care sunt pro electrice nu sunt in stare nici macar sa se semneze atunci cand dau un comentariu, de fapt se stie ca sunt EDIKK/ FANEL/ MIRCEA BADEA care probabil e unul si acelasi spalat pe creier de Greta tunde iarba.
-
inexorabil, vineri, 21.01.2022 00:51
Păi ce să zică Electrikkk, Kiro? De regulă, oile orwelliene n-au nimica-nimicuţa de zis; doar de behăit: “Electroase asigurate din banii fraierilor, bine! Termice, în ciuda avantajelor incontestabile consfinţite timp de decenii, rău!”. Cu câtă satisfacţie sadică îi terfelesc/persiflează (e-)tartorii cu epoleţi pe “săraki”: “Nu au cu ce”…Da’ de ce oare? De ce nu precizaţi cauza reală??? Vă amintesc eu de ce: fiindcă stăpânii voştri din sfere “inaccesibile”, Mafănele tată, cam cu asta se (pre)ocupă (lăsând cu limbă de moarte urmaşilor lor întru năravuri) încă de la constituirea lor emfatică în casta “iluminaţilor” (sec. al XVIII-lea), recte să-i taie prostimii planetare (desigur, după secole de eforturi oculte atent clocite – “taina fărădelegii deja se lucrează”, ne avertiza Sf. Apostol Pavel) pilonii de susţinere fizico-materială, ştiind prea bine că doar aşa aceasta poate să cedeze şi d.p.d.v. SPIRITUAL (adică erodată lăuntric în continuu de nesiguranţa zilei de mâine, insuflată via MSM de către inegalabil insidioasa EMOL – păi şi normal, slăbiciunea umană ieşind triumfătoare: cu pantalonii rupţi în dos nu te poţi concentra la nimic ce ţine de suflet…este drept însă că, pe de altă parte, suntem victimele adevăratei şi intratabilei pandemii: ABULIA / prin urmare, înainte să vădim, pe drept cuvânt, imensa infamie a celor care ne conduc – spre abis – să constatăm care este hiba noastră şi să ne luptăm straşnic cu dânsa!!!). PS. Mafioso, crezi tu că alde coca & piţ “nu ştiu altceva decât Triada/Diesel” ?...Te-am mai avertizat pe-acilişé: stai să vezi când vor trece, cu arme şi bagaje, în tabăra…electroasă (neavând încotro, din moment ce adio maşini “poluante” pe piaţa Globală). Când vor răsuna manelele în Tesla, voi înregistra personal pe telefon evenimentul epocal cu pricina. Şi voi proceda în aşa fel, încât toţi cititorii AM să ia la cunoştinţă. Atunci nu-ţi va rămâne altceva de făcut decât unghia…ştii tu. În definitiv, machiavelismul tău (başca expres) va primi întotdeauna riposta cuvenită…
-
Mircea Badea, vineri, 21.01.2022 05:47
mda, au aparut si comentariile anti-evolutie, dar ii intelegem, au atata nox pe scoarta..doar niste curenti puternici ii mai pot ajuta, ironic..
-
Adevăratul Mircea Badea, vineri, 21.01.2022 10:48
Industria auto să evolueze pe banii fraierilor. Când va atinge gradul de evoluție care să merite banii mei, voi opta pentru cea mai bună ofertă. Estimez că și în 2030 motorul termic va rămâne cea mai bună alegere.
-
Kap, vineri, 21.01.2022 10:54
Care evoluție, necuvântătoarelor, întoarcerea la începutul secolului trecut, când electricele ajunseseră în State la o treime din parcul auto? Singura diferență pare că este subvenția pentru baterie de acum, iar fără restricțiile aberante electricele și-ar lua aceeași scatoalcă pe care au încasat-o atunci de la Ford Model T, care le-a trimis la muzeu. Evoluție și progres înseamnă transport în siguranță inclusiv peste 140 km/h, cu timpi de imobilizare scăzuți (5 minute pentru un plin), chiar și cu vehicule de 10-20.000 de euro preț real validat de piața liberă. Măgăoi de zeci de mii de euro subvenționate și care plimbă 2-3 tone prin orașe, care se-ncarcă peste noapte, ăsta da progres. Sau ”evoluția” electricelor de la ecologie la ipocrizie.
-
Mircea Badea, vineri, 21.01.2022 23:23
eu zic ca bolnavii/mortii din cauza poluarii aerului sa dea in judecata statele, la fel si cei care trebuie sa emigreze din cauza ca le-a distrus clima casele, sa vezi cum cresc taxele pt soferi la cer, cateva mii de euro subventia in majoritatea statelor nu0i va ajuta la nimic. apropo, in uk subventia e doar 1500!! cum mai comentati?! From today the government will provide grants of up to £1,500 for electric cars priced under £32,000, with currently around 20 models on the market,
-
^^^^, sâmbătă, 22.01.2022 09:01
mai, tu stii diferenta dintre clima si vreme? Cum sa-ti distruga clima casa? Care e clima care distruge case ca sa ne ferim de ea? Clima tropicala, ecuatoriala, temperat continentala sau oceanica, arctica? Care e clima aia? Analfabet functional. Zi-ne si noua in ce tari distruge clima casele, ca eu cel putin nu vad nimic pe la televizor. Iar despre mortii de la poluarea aerului ce sa zic? Sunt sublimi, dar lipsesc cu desavarsire. Sau poate de aia ies politaii la pensie mai repede ca le scurteaza viata statul prin intersectii. Ha ha ha.
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Occidentalii migrează pe electric din cauza restricțiilor din urban și a retoricii obositoare. În viața reală, românii folosesc motoarele pe motorină pentru drumuri scurte în urban, noxulesc și particulează în mod deosebit, iar occidentalii naivi migrează către electrice cu impedimentul că au autostrăzi. Ghinionul este elementul principal al vieții.