Vânzările de mașini cu motoare diesel au fost egalate de cele hibride în Europa
La nivel european, vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut semnificativ în comparație cu alți ani. Cu atât mai mult, acestea au fost egalate, în 2021, de mașinile cu propulsie hibridă.
În 2021, vânzările de mașini noi cu motoare diesel au scăzut simțitor la nivelul Uniunii Europene și în alte țări de pe continent. Raportul oficial al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că doar mașinile cu motoare diesel dețin o cotă de piață de 19.6%. Prin comparație, în 2020, cota mașinilor care rulează pe motorină a fost de 27.9%.
Asta înseamnă o scădere de 8.3% față de 2020. Și mai important de atât este faptul că vânzările de mașini cu propulsoare hibride convenționale (HEV) le-au egalat pe cele cu motoare diesel în 2021. Astfel, cota de piață a vehiculelor HEV este tot de 19.6%, o creștere de 7.7 procente. Așadar, nu ar mai fi surprinzător dacă, în acest an, vânzările de mașini hibride le vor depăși pe cele cu motoare diesel.
Cea mai mare cotă este deținută de mașinile cu motoare pe benzină, de peste 40%. Însă, și aceasta a scăzut cu 7.5% față de 2020. După benzină, HEV și diesel urmează mașinile pur electrice, care au o cotă de 9.1%, ceea ce înseamnă o creștere cu 3.7%.
În cazul mașinilor plug-in hybrid (PHEV), cota lor a ajuns la 8.9%, în timp ce mașinile alimentate cu gaz au o cotă de numai 0.4%.
Anul trecut, cele mai multe vânzări de mașini hibride convenționale au fost în Marea Britanie, cu 444.024 de unități. Podiumul este completat de Germania (429.139 de exemplare) și Italia (422.190 de vehicule). La capitolul mașini electrice, cele mai multe au fost înmatriculate în Germania (356.425 de unități), Marea Britanie (190.727 de unități) și Franța (162.167 de exemplare).
Tot în Germania au fost vândute și cele mai multe mașini PHEV, cu 325.449 de exemplare. Pe locul doi se află Franța, cu 141.001 de unități, iar podiumul este completat de Marea Britanie, cu 114.554 de vehicule.
În România au fost comercializate, anul trecut, 47.309 de mașini alimentate cu benzină, 19.206 de mașini diesel, 30.706 de mașini hibride convenționale, 6.342 de vehicule electrice și 2.630 de automobile PHEV. De asemenea, au fost înmatriculate 15.952 de mașini alimentate cu gaz sau alți combustibili.
Astfel, în țara noastră, cota de piață a mașinilor electrice a ajuns la 5.19%, în timp ce cotele mașinilor HEV și PHEV au ajuns la 25.14%, respectiv 2.15%.
În continuare, cea mai mare cotă de piață este deținută de mașinile pe benzină, cu 38.73%, urmată de cele diesel (15.72%) și gaze sau alți combustibili (13.06%).
via Lifenews
Cum adica cele mai multe electrice au fost inmatriculate in Germania, Anglia si Franta? Pai parca romanii nostri vedeau numai masini diesel prin Germania :) din alea vechi. Saraciile astea inca nu au aflat ca pe autostrazi nu sunt bune electricele? Si aici vorbim de 3 mari tari care chiar au autostrazi. Deci la astia chiar s-ar simti ca autonomia scade tare la mers pe autostrazi si ei totusi le cumpara... Hai ca stiu deja, sunt ca masini extra, ca ei mai au cate 3 dieseluri in curte si iau si ei cate o electrica pentru ca nu au ce face cu banii. Revenind la articol, nu va fi surprinzator ca anul acesta vanzarile de electrice sa depaseasca pe cele diesel, ba chiar asa se va intampla la nivel european. Deci tarile alea vestice vor cumpara incat sa contrabalanseze si saracii si limitatii din est. Desigur germanii isi vor vinde in continuare jafurile diesel la afaceristii romani, polonezi, bulgari.