Vanzarile de automobile noi din Germania au crescut cu 21% in februarie
Datorita primei de casare din Germania, vanzarile de automobile noi din aceasta tara au crescut cu 21%.
Vanzarile de automobile noi din Germania au crescut cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Spre deosebire de germani, britanicii sufera de o scadere de 18% a vanzarilor de automobile noi.
In luna februarie a acestui an, vanzarile de automobile noi din Germania au atins pragul de 278.000 unitati. Astfel, luna februarie 2009 a fost cea mai buna luna din ultimul deceniu in materie de vanzari de automobile noi din Germania. Acest fapt este datorat primei de casare introduse in Germania, care este in valoare de 2.500 euro.
Vanzarile de automobile din Germania au fost suplimentate si datorita producatorilor de volum care s-au orientat catre tarile care ofera prime de casare pentru a isi vinde stocul existent de modele. Dacia a beneficiat din plin de aceasta prima de casare, motiv pentru care producatorul roman a decis sa aloce 50% din productia lui Sandero pentru piata din Europa de Vest. Germania a devenit cea mai importanta piata pentru Dacia, urmata apoi de Franta si Romania.
Potrivit specialistilor de la JD Power, piata auto vest europeana va scadea cu 15% in anul 2009, atingand o cifra de vanzari de 11.52 milioane unitati. Acest nivel este cu doar o cincime sub cel de 14.8 milioane de unitati, inregistrat in 2007.
Via | JustAuto
ar fi interesante niste statistici cu privire la cota de piata pe luna februarie a fiecarei marci, daca tot ziceati de Sandelica