Vanzarile de automobile noi din Germania au crescut cu 21% in februarie

Publicat joi, 05.03.2009 15:39 de Sebastian Toma

Datorita primei de casare din Germania, vanzarile de automobile noi din aceasta tara au crescut cu 21%.

Vanzarile de automobile noi din Germania au crescut cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Spre deosebire de germani, britanicii sufera de o scadere de 18% a vanzarilor de automobile noi.

In luna februarie a acestui an, vanzarile de automobile noi din Germania au atins pragul de 278.000 unitati. Astfel, luna februarie 2009 a fost cea mai buna luna din ultimul deceniu in materie de vanzari de automobile noi din Germania. Acest fapt este datorat primei de casare introduse in Germania, care este in valoare de 2.500 euro.

Vanzarile de automobile din Germania au fost suplimentate si datorita producatorilor de volum care s-au orientat catre tarile care ofera prime de casare pentru a isi vinde stocul existent de modele. Dacia a beneficiat din plin de aceasta prima de casare, motiv pentru care producatorul roman a decis sa aloce 50% din productia lui Sandero pentru piata din Europa de Vest. Germania a devenit cea mai importanta piata pentru Dacia, urmata apoi de Franta si Romania.

Potrivit specialistilor de la JD Power, piata auto vest europeana va scadea cu 15% in anul 2009, atingand o cifra de vanzari de 11.52 milioane unitati. Acest nivel este cu doar o cincime sub cel de 14.8 milioane de unitati, inregistrat in 2007.

Via | JustAuto

  • ioio, joi, 05.03.2009 16:15
    cine imparte....

    ar fi interesante niste statistici cu privire la cota de piata pe luna februarie a fiecarei marci, daca tot ziceati de Sandelica

  • dogy, joi, 05.03.2009 20:35
    ham ham

    huuuuuuoooooooo

  • ioio, joi, 05.03.2009 22:08
    m-am linistit...

    ...potaia e inca in zona

  • Maka, joi, 05.03.2009 22:35
    Uite asa apar subventiile de stat

    Sub pretextul reducerii poluarii s-a creat un artificiu care in piata care pretinde ca este consurentiala si bazata doar pe cerere si oferta - UE - reuseste sa reinvie subventiile de stat. Germania da "prima de casare" ca sa sustina industria automobilului care inseamna f. mult pentru Germania. Sigur ca daca noi am face la fel de multe pentru a sustine productia locala am fi urgent taxati drept protectionisti si amenintati cu "infingement"-ul. Chiar ma intreb daca cei care conduc, atunci cand am intrat in UE aveau o minima pregatire de a lupta pentru cauza tarii in contextul asta nou. Pana acum se vede doar ca nu .

  • dogy, joi, 05.03.2009 23:51
    deci recunosti

    ca ti-am lipsit...........ham ham .........

  • ioio, vineri, 06.03.2009 10:21
    vorbe

    europenii ne-au taxat pentru "taxa de poluare" care avea ca tinta SH-urile de care europenii vor sa scape. Oricarui guvern (cu putina minte) ii convine sa scape de gioarsele din propria tara si sa-i intre (cacalau) argintii de care are nevoie. In acelasi timp orice guvern (cu putina minte) va opri intrarea gioarselor de peste granita, pentru ca asta insemna scurgere de valuta din tara si (pana la urma) saracirea populatiei. In conditii de criza cei doi "inamici" vor fi cu atat mai incapatanati. Intorcandu-ma spre vest si spre prima de casare, rolul celei din urma este stimularea consumului de masini noi, care la randul lui stimuleaza productia, care la randul ei stimuleaza munca, care la randul ei stimuleaza angajarile si de restul te-ai prins tu. Vestul nu ne-a aratat niciodata cu degetul pentru prima noastra de casare pentru ca priveste numai masinile noi INDIFERENT de provenienta lor. Discrepanta intre marimea primei de casare de la noi si celei din vest este data in primul rand de puterea statului respectiv. Trebuie sa fii cel putin tampit sa urli ca vrei prima de casare ca in Germania cand statul roman abia poate sa plateasca pensiile, alocatiile sau sa doteze spitalele cu minimul necesar.