Vânzările Dacia au crescut în Europa cu 3% în primul trimestru
Dacia a avut parte de o creștere a vânzărilor cu peste 3% pe piața europeană în primul trimestru. Totodată, înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu aproape 5% în primele 3 luni.
Cele mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile relevă faptul că piața auto din Europa, care include țările din Uniunea Europeană, EFTA și Marea Britanie, a avut parte de o creștere de 4.9% în primul trimestru din 2024. În perioada ianuarie-martie au fost vândute 3.395.049 de mașini.
În schimb, piața auto a avut parte de o scădere în luna martie, fiind vândute 1.383.410 mașini, de unde rezultă o scădere de 2.8% față de aceeași perioadă din 2023.
La capitolul motorizări, mașinile cu motoare pe benzină au fost cele mai vândute în luna martie. Mai exact, au fost comercializate 491.892 de mașini cu acest tip de motor (-8.2%). Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare hibride, care s-au vândut în 423.993 de exemplare în prima lună a primăverii (+15.4%). Piața mașinilor electrice a scăzut cu 11% în martie după ce au fost vândute 196.411 de astfel de mașini. La final, vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut cu 18.4%, fiind vândute 139.826 de mașini.
Cu privire la clasamentul mărcilor, topul este condus de Grupul Volkswagen. În luna martie, grupul german a vândut 323.773 de mașini (-6.6%), iar în primul trimestru a comercializat 827.568 de vehicule în Europa (+0.7%). Pe locul 2 este Stellantis, cu 228.740 de mașini vândute în martie (-8.7%), respectiv 598.167 de vehicule comercializate în primele 3 luni (+4.2%).
Locul 3 este ocupat de Grupul Renault, care a vândut 123.603 unități în luna martie (+2.7%) și 313.194 de mașini în primul trimestru (+2.2%). Dacia a vândut 52.993 de mașini în prima lună a primăverii, ceea ce înseamnă o scădere de 2.2% față de aceeași perioadă din 2023. În schimb, constructorul de la Mioveni a avut parte de o creștere de 3.2% în primul trimestru după ce a vândut 146.869 de mașini.
Clasamentul mărcilor este completat de: Grupul Hyundai-Kia (-5.6% în martie, -1.3% în primul trimestru), Grupul Toyota (+10.9% în martie, +11.8% în primul trimestru), Grupul BMW (-0.9% în martie, +11.8% în primul trimestru), Grupul Mercedes-Benz (+2.8% în martie, -2.2% în primul trimestru), Ford (-21.7% în martie, -15.9% în primul trimestru), Nissan (+19.3% în martie, +25.2% în primul trimestru), Volvo (+32.5% în martie, +31.7% în primul trimestru), Tesla (-34.9% în martie, -8.5% în primul trimestru), SAIC Motor (+8.5% în martie, +30.7% în primul trimestru), Suzuki (+19.9% în martie, +30.8% în primul trimestru), Mazda (-14.5% în martie, -11.7% în primul trimestru), Grupul Jaguar Land Rover (+13.6% în martie, +16.6% în primul trimestru), Honda (+64% în martie, +49.5% în primul trimestru) și Mitsubishi (+206.6% în martie, +157.5% în primul trimestru).
via ACEA
Deci mașinile electrice au depasit ca vanzari mașinile cu motoare diesel. Dam cuvantul expertilor acum.