Vanzarile auto din China au crescut cu 72% in octombrie
Piata auto din China este in continuare in crestere, luna octombrie aducand cu 72% mai multe vanzari fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Chinezii au cumparat cu 72% mai multe vehicule in luna octombrie a acestui an in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Desi s-au vandut 1.3 milioane de unitati in septembrie 2009, iar luna octombrie a adus 1.2 milioane de vanzari noi, chinezii se pot mandri in continuare cu cea mai mare piata auto din lume. Spre comparatie, piata auto din Statele Unite ale Americii a achitionat doar 838.000 de vehicule in luna octombrie a acestui an.
Succesul sfidator al pietei auto din China este datorat programelor de stimulare a vanzarilor auto, care au totalizat suma de 730 milioane de dolari. Astfel, poporul chinez a fost stimulat de guvern sa achizitioneze atat automobile noi, cat si alte bunuri de folosinta indelungata de dimensiuni mari. Gratie acestui succes, pana si producatorii americani de automobile au inceput sa se orienteze catre piata din China. Astfel, GM se bazeaza pe marcile Cadillac si Buick pentru a realiza vanzari pe piata chineza, cel mai bun exemplu fiind modelul Buick Regal Sedan, care reprezinta o versiune rebrand-uita a lui Opel Insignia.
General Motors a reusit sa vandta 166.911 unitati in China in decursul lunii trecute, dublu fata de numarul vanzarilor inregistrate in octombrie 2008. Giganti europeni precum Volkswagen si Daimler au inregistrat si ei cresteri ale vanzarilor pe piata din China, iar producatorii indigeni precum Geely si Chery au reusit sa isi mareasca si ei cota de piata.
Via | Freep