Vânzările Aston Martin au scăzut cu 10% în 2019: 5.800 de unități și pierderi de peste 100 de milioane de lire sterline pentru britanici

Publicat vineri, 28.02.2020 12:28 de Paul Cosma

Aston Martin a vândut anul trecut circa 5.800 de unități, în scădere cu 10% față de 2018, un rezultat catalogat drept “dezamăgitor” de CEO-ul companiei. Britanicii au înregistrat pierderi de peste 100 de milioane de lire sterline, însă constructorul speră că vânzările vor fi revitalizate în 2020 cu ajutorul SUV-ului DBX.

Anul 2019 a fost unul “extrem de dificil” pentru Aston Martin, după cum a declarat CEO-ul Andy Palmer cu ocazia publicării vânzărilor și a rezultatelor financiare. 

Constructorul a vândut 5.862 de unități în 2019, cu 10% mai puține decât în anul precedent, iar acest lucru a dus și la pierderi de 104 milioane de lire sterline pentru britanici.  

Șeful Aston Martin este însă optimist că vânzările își vor reveni în 2020, după lansarea comercială a modelelor DBX și Vantage Roader în al doilea trimestru. Totodată, livrările hypecar-ului Valkyrie vor începe în a doua jumătate a lui 2020.

De curând, Aston Martin a publicat și informații referitoare la strategia pentru perioada următoare. Investițiile în mașini electrice vor fi amânate după 2025, confirmând suspendarea proiectului Aston Martin Rapide E.

Un proiect-cheie este lansarea hypercar-ului Valhalla în 2022. Viitorul V12 Speedster va fi prezentat până la sfârșitul anului, iar livrările vor începe din 2021. 

Constructorul a mai anunțat că modelele sale vor primi versiuni hibride undeva în jurul anilor 2024-2025, iar brandul Lagonda va fi relansat cam în aceeași perioadă.

Via Aston Martin