Vânzări premium la nivel mondial: Audi învinge Mercedes în aprilie cu numai 300 de unităţi, dar rămâne pe locul 3 în primele 4 luni ale anului

Publicat vineri, 13.05.2016 12:22 de Daniel Popescu

Audi a vândut mai multe maşini decât Mercedes şi BMW în luna aprilie, însă rămâne pe locul 3 în clasamentul general al primelor 4 luni ale anului.

Anul 2016 tinde să devină unul din ce în ce mai palpitant pentru cei mai importanţi constructori premium din lume. Dacă la începutul acestui an tendinţa a fost ca Mercedes să devină cel mai mare producător premium în dauna celor de la BMW, iată că luna aprilie a adus o nouă schimbare în peisaj.

De data aceasta, Audi s-a întrecut pe sine şi a reuşit să obţină cele mai mari vânzări în cea de-a patra lună a anului, după ce a comercializat 164.350 de unităţi, în creştere cu 7.5% comparativ cu aprilie 2015. Constructorul de la Ingolstadt a depăşit însă Mercedes cu numai 287 de unităţi, întrucât germanii de la Stuttgart au raportat vânzări de 164.063 de unităţi, în creştere cu 10.5% faţă de perioada similară a anului trecut. BMW a ocupat doar locul 3 în clasamentul lunii aprilie, cu "numai" 150.542 de unităţi şi o creştere anemică de 1.1%.

Progresele Audi se datorează vânzărilor foarte bune înregistrate de modelele Q7 şi A4, iar Europa este responsabilă în mare măsură de aceste performanţe: vânzările au crescut cu 12% în Germania, cu 17.6% în Spania şi cu 15% în Italia. Un alt motor de creştere a fost înregistrat de China (9.4%), după ce anul trecut vânzările din statul asiatic se plafonaseră la nivelul din 2013.

Aceste date au propulsat Audi la vânzări de 620.100 unităţi în primele patru luni ale anului, aceasta fiind pentru prima oară în sitorie când Audi depăşeşte 600.000 de maşini vândute în intervalul ianuarie-aprilie. Constructorul rămâne pe locul trei în clasamentul general al primelor patru luni, însă a micşorat semnificativ diferenţa faţă de BMW, care ocupă în continuare locul 2 cu vânzări de 629.325 de unităţi, în creştere cu 4.8% faţă de anul trecut.

Liderul segmentul rămâne însă Mercedes cu cele 647.550 de unităţi vândute în primele patru luni, cu 12.1% mai mult decât anul trecut.

Loc Constructor Vânzări
aprilie 2016
Creștere Vânzări
ian-apr 2016
Creștere
1 Mercedes 164.063 10.8% 647.550 12.1%
2 BMW 150.542 1.1% 629.325 4.8%
3 Audi 164.350 7.5% 620.100 4.9%

Via Audi, BMW, Mercedes

  • QAR7, vineri, 13.05.2016 13:04

    Cu o gama in mare parte invechita, la ce vanzari spectaculoase sa te astepti? In plus evolutia lor de design cam prea timida determina o parte din clienti sa se indrepte catre mai emotionalul Mercedes-Benz sau chiar Lexus, in unele cazuri. Mercedes vinde bine in ultimul timp pentru ca a innoit destul de rapid cam toata gama.

  • 67, vineri, 13.05.2016 13:31

    Sper ca Mercedes sa vanda mult, altfel nu vad cum ar acoperii cheltuielile clientilor din USA care i-au actionat in instanta.

  • Dan, vineri, 13.05.2016 14:17

    Am cumparat si eu un Q5 in aprilie deci am contribuit si eu.

  • @67, vineri, 13.05.2016 14:50

    Adevar graiesti prietene. Din pacate Mărseidis-Benz, nu se stie daca va putea acoperii cheltuielile de judecata din State + cumpararea tuturor masinilor cu probleme, doar din incasarile din vanzarile pe 2016. Mărsăidis-Benz va plati scump, dar si cu imaginea de marca terfelita , mai ales ca nu sunt la prima abatere care ar lovi direct proportional imaginea acesteia. Sa ne amintim sud-coreanul cu w222 S65AMG a carui probleme la masina lui nu se rezolvase nici la a treia incercare de service . Sa ne amintim W222 S350 CDI care a luat foc la nici macar 2 saptamani de la achizitie la un proprietar din Lituania, apoi inca un alt model face furori in presa la nici macar o saptamana dupa ce primul a luat foc, un altul se afla ca ar fi luat foc tot de la un scurt. Acestea sunt niste pretentii pe care nu doar ca nu le astepti de la o marca premium ca Benz, nu le astepti nici macar la Dacia Logan BASE , mai ales ca vorbim de garantia calitatiii ''germane'', daca o mai exista apelativul asta in mintile colorate ale lor care viseaza numai cifre si pofit sub saltea. S-a dus pe apa sambetei calitatea germana si fiabilitatea pe care o avea un Mercedes Cobra , o masina pe care o apreciez deseori cand o vad pe strada , un simbol care descria in trecut maretia si grandoarea marcii din Stuttgart, a corui concept era de a crea masini cat mai calitative sub semnatura Mercedes-Benz. Acum totul s-a transformat in Mărseidis-Benz , cu apelativul ''Mă'' - de la măgărie, si cu terminatia ''dis''- de la disperare. In cazul de fata doar de bani. Iar Benz, a ramas asa doar sa aminteasca ca odata candva a existat un personaj foarte admirat cu acest nume, care si-a dorit ca compania sa ajunga pe picior mare . Din pacate in ziua de azi pe picior mare a ajus doar : masluiala testelor de emisii in alte tari decat cea natala, problemele de fiabilitate, ineficienta organelor competente de pe linia de design, produsul final fiind acelasi model doar ca la scara mare-mica, ori mijlocie, cu componente, structuri de Renault/Dacia. Cu toate astea Lexus este cel mai valoros brand premium la nivel mondial.

  • @Dan, vineri, 13.05.2016 18:29

    Mii de felicitari. Acum vei mai contribuii undeva , anume : pe lista celor chemati in service pe tema Dieselgate, adica pe tema manipularii si minciunii crancene din domeniul auto. Dar nu te teme, cel putin ai ''german cualiti'' mo' shukarule mo' .

  • @@Dan, sâmbătă, 14.05.2016 13:54

    Uitate la lista de motoare / masina cu probleme de soft. Stii ce e ciudat ....cu toate astea VAG ul a vandut mai mult ca Toyota. Acum detin o Toyota Yaris 1.0 si e masina perfecta de oras dar daca ai 3 copii si vrei sa mergi undeva si sa mai faci si o depasire.... Inainte sa iau Q5 ul am testat 11 masini intre care si BMW X3 - X4 si Mercedes ....dupa test drive , dupa ce am mai intrebati de posesori , de mecani am mers pe varianta asta.

  • @@@Dan, luni, 16.05.2016 11:14

    toyota yaris in 3 pistoane? cu masina aia numai de depasiri nu poate fi vorba, e strict de oras , atat! Lexus e o ciohila de masina , vanduta doar in pietele estice . daca ajungeti sa comparati marci premium cu castroane de masini atunci e de rau, cum sa compari lexus cu mercedes benz ? mergeti pe aratura, va e ciuda ca in segmentul premium nu e inclus si lexu? pe buna dreptate sincer!!!! mai degraba as include Alfa Romeo decat posirca ai de masina!