Vânzări premium în septembrie: BMW îmbunătățește rezultatul de anul trecut, în timp ce Mercedes-Benz și Audi înregistrează scăderi consistente

Publicat luni, 15.10.2018 10:26 de Cornel Șocariciu

Noul ciclul de testare WLTP a jucat un rol important și în segmentul premium. Vânzările raportate de Mercedes-Benz în luna septembrie au fost mai slabe cu 8.2%, în timp ce Audi înregistrează o scădere de 22%. În schimb, BMW reușește o creștere de 0.8%.

Noul ciclu de testare WLTP a reușit să pună în dificultate mulți constructori auto, iar lipsa unor versiuni din gamă a dus la o scădere importantă a vânzărilor în luna septembrie. Această situație a fost înregistrată și în zona premium, acolo unde Mercedes-Benz și Audi au raportate vânzări în scădere.

În luna septembrie, Mercedes-Benz a comercializat 202.819 unități, în scădere cu 8.2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, constructorul din Stuttgart rămâne lider după primele nouă luni ale anului cu peste 1.7 milioane de mașini comercializate la nivel global, în scădere cu 0.1% față de perioada similară din 2017.

În Europa, vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 9.4% în luna septembrie, în timp ce pe piața din China, constructorul din Stuttgart reușește o creștere cu 6.9%.

Luna septembrie nu a fost una generoasă pentru Audi. Producătorul din Ingolstadt a vândut 139.150 de mașini, cu 22% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. După primele nouă luni, Audi raportează 1.4 milioane de mașini vândute, în creștere cu 2% față de același interval din 2017.

În septembrie, cea mai mare scădere înregistrată de Audi a avut loc pe piața din Germania (-69.4%). În Marea Britanie, vânzările Audi au scăzut cu 53.6%, în timp ce în Spania, scăderea a fost de 59.4%. La nivelul Europei, Audi înregistrează o scădere de 55.5%. În schimb, pe piața din China, lucrurile au mers excelent pentru constructorul din Ingolstadt: 12.5% este creșterea înregistrată în luna septembrie.

În ciuda evoluției înregistrată la nivelul pieței din Europa de majoritatea constructorilor, BMW a raportat la final de septembrie o creștre cu 0.8% (200.710 unități). În primele nouă luni ale anului, producătorul bavarez a vândut peste 1.5 milioane de mașini, cu 1.9% mai mult față de perioada similară din 2017.

În luna septembrie, BMW a vândut în Europa 113.620 de mașini, în scădere cu doar 4.9%, în timp ce în China, constructorul din Munchen raportează o creștere cu 13.2% (59.616 unități).

Loc Constructor Vânzări
septembrie 2018
Creștere Vânzări
ian-sep 2018
Creștere
1 Mercedes 202.819 -8.2% 1.715.087 -0.1%
2 BMW 200.710 0.8% 1.566.216 1.9%
3 Audi 139.150 -22% 1.407.700 2%

Via Mercedes, Audi, BMW

  • MMe, luni, 15.10.2018 12:23

    Este destul de normal la ce masini au mai ales dupa lansarea noilor modele X5, X3 urmand sa se comercializeze in 2019 noul seria 3 or sa cam rupa gura targului.

  • Ram, luni, 15.10.2018 12:46

    O marca premium cu adevarat nu prea o intereseaza veniturile. Astea nu mai sun de mult marci premium. E ca si cum ai intreba cat consuma un Ferrari, inainte de al comanda

  • Edikkk, luni, 15.10.2018 15:18

    Scădere de 0,1% după ce au ajuns la 1,7 milioane... Discutabil.... :)))