Vânzări premium în prima jumătate a anului: BMW rămâne liderul segmentului, dar Audi și Mercedes vin tare din urmă

Publicat marţi, 14.07.2015 14:36 de Sebastian Toma

Producătorii de automobile premium au prezentat rezultatele de vânzări pentru prima jumătate a anului curent. În ciuda creșterilor obținute de alte mărci, BMW rămâne liderul la vânzări al segmentului.

BMW a rămas liderul segmentul premium la vânzări globale și în prima jumătate a anului 2015. În ciuda rezultatului pozitiv din primele șase luni ale anului curent, producătorul din Munchen nu poate să se culce pe o ureche, deoarece rivalii de la Audi și Mercedes-Benz sunt aproape de rezultatul său. Constructorul din Ingolstadt s-a apropiat la doar 30.000 de unități de rezultatele BMW din prima jumătate a anului, în timp ce luna iunie a adus o diferență de aproximativ 15.000 de mașini între cele două mărci. Mercedes-Benz s-a menținut pe a treia poziție în clasamentul vânzărilor, fiind la mai puțin de 5.000 de mașini distanță de rezultatul obținut de Audi.

În primele șase luni ale anului curent, mărci precum Infiniti, Porsche, Mini, Lexus și Smart au avut creșteri de cel puțin 10 procente față de rezultatul din aceeași perioadă a lui 2014. Suedezii de la Volvo au avut și ei o creștere a vânzărilor, dar ceva mai modestă, de 1.4 procente față de prima jumătate a anului trecut. Însă rezultatele Volvo sunt pe cale să se îmbunătățească, anunță oficialii, pentru că modelul XC90 începe să fie vândut pe mai multe piețe și producția prinde din urmă cererea ridicată înregistrată la momentul lansării.

Printre puținele mărci premium și de lux care au avut o scădere a vânzărilor se numără englezii de la Rolls-Royce, care a avut o scădere de 10.1 procente în prima jumătate a anului curent în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. Britanicii nu au mai avut lansări de modele și de variante noi care să le crească volumele, dar marca din Goodwood nu este atât de concentrată pe acest aspect, având doar 1.769 de modele nou înmatriculate în prima jumătate a anului pentru toate piețele pe care activează. Bentley nu și-a publicat cifrele de vânzări, dar italienii de la Maserati se bucură de o creștere de 13% a vânzărilor față de aceeași perioadă a lui 2014.

Vânzări premium în lunile ianuarie-iunie 2015

Poz. Marcă Vânzări 
iunie 2015
Total
ian-iun 2015
+/-
1 BMW 172.437 932.041 +5.1%
2 Audi 157.450 902.400 +3.8%
3 Mercedes-Benz 169.616 898.425 +14.7%
4 Volvo 42.520 232.284 +1.4%
5 Land Rover 32.412 169.266 n/a
6 MINI 36.025 168.938 +25.8%
7 Porsche
20.831 113.984 +29.8%
8 Infiniti  16.800 103.500 +13%
9 Jaguar 5.605 30.344 n/a
10 Smart 11.329 62.164 +32.8%
11 Rolls-Royce 351 1.769 -10.1%
12 Maserati n/a n/a +13%
13 Bentley n/a n/a n/a
Lexus* 26.121 183.791 +11.1%

*statistici pentru piaţa din SUA

  • dany, marţi, 14.07.2015 15:23

    1. Nu inteleg cum de puteti publica cresterea fara a publica numarul (ma refer la Maserati)... asta asa ca tot puneati in trecut un articol cum ca la Maserati vanzarile scad fata de anul trecut... 2. Unde sunt: Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Lotus, Acura, Lincoln, Cadillac etc.?

  • CGC, miercuri, 15.07.2015 07:02

    cresterea mercedes este foarte sustinuta in ultima vreme. daca vor reusi sa sustina ritmul actual vor depasii audi pana la finalul anului si la anul vor deveni lideri.

  • eee, miercuri, 15.07.2015 09:40

    mercedes isi merita cresterea, dupa investitii sustinute in ultimii ani are o gama foarte proaspata, cu un design deosebit si motoare pentru toate gusturile si buzunarele. Cred ca este singurul din cele 3 care intr-adevar are un aer premium pe orice model, indiferent ca este entry-level. Si de asemena in mercedes se simte cel mai mult aerul premium intre cei trei mari constructori. Parere personala.

  • Sam93, miercuri, 15.07.2015 09:55

    AUTOMARKET v-am mai zis de atatea ori. Cum puteti baga in tabel Mini si Smart la marci premium, si nu bagati, asa cum a zis si colegul de mai sus, Cadillac, Acura, Aston, Lincoln si chiar Buick (daca mini si smart is premium atunci sigur ii si Buick). Marci care vand totusi ceva pe piata din SUA si in cea din China, chiar daca nu au o prezenta semnificativa in Europa (desi chiar si la Cadillac poti gasii modele noi in Germania facute pt Europa). Asa ca, care-i scuza voastra ? De ce ignorati aceste marci?