Vânzări premium în noiembrie: Mercedes-Benz și BMW îmbunătățesc valorile din 2017, în timp ce Audi înregistrează o scădere considerabilă
Luna noiembrie a fost una bună pentru Mercedes-Benz. Constructorul din Stuttgart a comercializat aproape 200.000 de mașini noi. BMW se clasează pe poziția secundă cu circa 190.000 de unități noi, în timp ce Audi completează podiumul cu cele 132.650 de mașini noi vândute la nivel global în noiembrie.
Noul ciclu de testare WLTP încă produce efecte majore la nivelul vânzărilor. Lipsa unor versiuni din portofoliu a generat o scădere importantă a vânzărilor realizate de mulți producători auto, iar segmentul premium nu a "scăpat nepedepsit" de acest val.
Cu toate acestea, au existat și producători care "și-au revenit" rapid și au reușit să obțină valori mai bune comparativ cu anul trecut, iar Mercedes-Benz și BMW fac parte din acest grup.
În luna noiembrie, Mercedes-Benz a comercializat 198.545 de mașini noi, în creștere cu 1.5% față de perioada similară din 2017. Producătorul din Stuttgart rămâne lider după primele 11 luni ale anului cu peste 2.1 milioane de unități vândute la nivel global, în creștere cu 0.4% față de același interval din 2017.
În luna noiembrie, Mercedes-Benz a comercializat peste 82.000 de mașini noi în Europa, cu 2.6% mai multe față de noiembrie 2017. Și pe piața din China, producătorul din Stuttgart a reușit să obțină o creștere a vânzărilor (52.151 de unități, +2.6%).
Luna noiembrie a fost una generoasă și pentru BMW. Producătorul bavarez a vândut 189.281 de mașini noi, în creștere cu 1.6% comparativ cu perioada similară din 2017. De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, BMW a vândut peste 1.9 milioane de mașini la nivel global, în creștere cu 1.8% față de intervalul similar din 2017.
În noiembrie, pe piața din Europa, BMW a vândut 96.345 de unități, în creștere cu doar 0.1%, în timp ce pe piața din China, bavarezii au reușit să comercializeze 60.990 de unități (+10.3%).
Audi nu are un final de an foarte bun. Vânzările constructorului din Ingolstadt sunt în scădere, iar luna noiembrie nu a adus vești foarte bune în acest sector. În noiembrie, Audi a vândut 132.650 de mașini noi, în scădere cu 16.7% față de aceeași lună a anului trecut. Din ianuarie și până la finalul lunii trecute, Audi a vândut peste 1.6 milioane de mașini noi la nivel global, în scădere cu 2.4%.
În luna noiembrie, pe piața din Europa, Audi a vândut 43.850 de unități (-33.9%), în timp ce în SUA, vânzările au ajuns la 17.082 de exemplare (-11%). China este singura piață mare unde Audi a reușit o creștere în luna noiembrie: 57.721 de unități (+2.7%).
Loc | Constructor | Vânzări noiembrie 2018 |
Creștere | Vânzări ian-nov 2018 |
Creștere |
1 | Mercedes | 198.545 | 1.5% | 2.103.653 | 0.4% |
2 | BMW | 189.281 | 1.6% | 1.926.631 | 1.8% |
3 | Audi | 132.650 | -16.7% | 1.657.950 | -2.4% |
Via Mercedes, Audi, BMW
Oare vor afla vreodată flăcăii de la AM că în categoria premium nu sunt doar cele trei mărci prezentate în articol?