Vânzări premium: BMW depăşeşte pentru prima dată în istorie 600.000 de maşini vândute în perioada ianuarie-aprilie
După primele patru luni ale anului 2015 industria auto premium se bucură încă de creşteri substanţiale. Vânzările înregistrate în aprilie sunt ceva mai mici ca cele din martie, dar mult mai bune faţă de cele de anul trecut.
Luna aprilie a continuat pe plus pentru cele trei mari puteri ale segmentului premium, BMW, Audi şi Mercedes-Benz raportând creşteri ale vânzărilor şi recorduri absolute de maşini vândute în a patra lună a anului. Chiar dacă Audi a reuşit cifre mai bune decât rivalii săi pe parcursul lunii trecute, BMW se menţine pe prima poziţie în clasamentul anual.
Foarte interesant este că cele patru luni trecute din acest an şi-au împărţit câştigătorul la vânzări. Astfel, dacă Audi "a câştigat" lunile ianuarie şi aprilie, BMW a reuşit să fie pe prima poziţie în februarie şi în martie. BMW se menţine însă în top datorită performanţelor excelente în cele două luni "câştigate". În tot acest timp, Mercedes-Benz vine pe locul al treilea al clasamentului şi a reuşit să adune un număr aproximativ identic de clienţi cu cei de la BMW în luna aprilie.
La capitolul curiozităţi ale lunii trecute, notăm faptul că BMW este prima marcă premium din istorie care depăşeşte 600.000 de maşini vândute în primele patru luni ale unui an, una dintre explicaţii fiind forma excelentă în care se află X5 şi X6, cu creşteri de 8.9, respectiv 28.5% faţă de aprilie 2014. De cealaltă parte, Audi a reuşit să câştige luna cu ajutorul unui plus venit mai ales din Statele Unite, acolo unde marca din Ingolstadt a crescut cu 12.7 faţă de aceeaşi lună a anului precedent. În spatele BMW şi Audi, Mercedes-Benz este, totuşi, singura marcă din Top 3 care reuşeşte creştere de peste 10%, ritmul creşterii mărcii din Stuttgart fiind unul foarte susţinut în ultimii doi ani.
Deşi foarte puţine alte mărci premium şi-au anunţat vânzările pe aprilie, notăm faptul că Volvo creşte foarte uşor în primele patru luni în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi că aşteaptă lansarea de piaţă a noului XC90, maşină precomandată deja de 30.000 de clienţi. De asemenea, mărcile premium de oraş ale Daimler şi BMW Group reuşesc creşteri substanţiale cu ajutorul noilor generaţii ale modelelor din gamă: Mini trece de 100.000 de maşini vândute în perioada ianuarie-aprilie (+28.3%), iar Smart ajunge la aproape 40.000 de unităţi în acelaşi segment de timp (+20.8%).
Vânzări premium în lunile ianuarie-aprilie 2015
Poz. | Marcă | Vânzări aprilie 2015 |
Total ian-aprilie 2015 |
+/- |
1 | BMW | 148.896 | 600.473 | +5.5% |
2 | Audi | 152.850 | 591.050 | +5.2% |
3 | Mercedes-Benz | 148.850 | 577.674 | +13.9% |
4 | Volvo | 38.124 | 145.845 | +0.3% |
5 | Land Rover | n/a | n/a | n/a |
6 | MINI | 26.766 | 101.079 | +28.3% |
7 | Porsche |
21.469 | 72.571 | +32% |
8 | Infiniti | 16.700 | 58.700 | +12% |
9 | Jaguar | n/a | n/a | n/a |
10 | Smart | 10.949 | 39.693 | +20.8% |
11 | Rolls-Royce | 310 | 1091 | -12.9% |
12 | Maserati | n/a | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a | n/a |
Lexus* | 25.876 | 100.000 | +17% |
*statistici pentru piaţa din SUA
Asa si ? Asta nu inseamna ca-i intereseaza CALITATEA, ci CANTITATEA .....penibil man.