Vânzări premium: BMW depăşeşte pentru prima dată în istorie 600.000 de maşini vândute în perioada ianuarie-aprilie

Publicat marţi, 12.05.2015 13:30 de Mircea Meșter

După primele patru luni ale anului 2015 industria auto premium se bucură încă de creşteri substanţiale. Vânzările înregistrate în aprilie sunt ceva mai mici ca cele din martie, dar mult mai bune faţă de cele de anul trecut.

Luna aprilie a continuat pe plus pentru cele trei mari puteri ale segmentului premium, BMW, Audi şi Mercedes-Benz raportând creşteri ale vânzărilor şi recorduri absolute de maşini vândute în a patra lună a anului. Chiar dacă Audi a reuşit cifre mai bune decât rivalii săi pe parcursul lunii trecute, BMW se menţine pe prima poziţie în clasamentul anual.

Foarte interesant este că cele patru luni trecute din acest an şi-au împărţit câştigătorul la vânzări. Astfel, dacă Audi "a câştigat" lunile ianuarie şi aprilie, BMW a reuşit să fie pe prima poziţie în februarie şi în martie. BMW se menţine însă în top datorită performanţelor excelente în cele două luni "câştigate". În tot acest timp, Mercedes-Benz vine pe locul al treilea al clasamentului şi a reuşit să adune un număr aproximativ identic de clienţi cu cei de la BMW în luna aprilie.

La capitolul curiozităţi ale lunii trecute, notăm faptul că BMW este prima marcă premium din istorie care depăşeşte 600.000 de maşini vândute în primele patru luni ale unui an, una dintre explicaţii fiind forma excelentă în care se află X5 şi X6, cu creşteri de 8.9, respectiv 28.5% faţă de aprilie 2014. De cealaltă parte, Audi a reuşit să câştige luna cu ajutorul unui plus venit mai ales din Statele Unite, acolo unde marca din Ingolstadt a crescut cu 12.7 faţă de aceeaşi lună a anului precedent. În spatele BMW şi Audi, Mercedes-Benz este, totuşi, singura marcă din Top 3 care reuşeşte creştere de peste 10%, ritmul creşterii mărcii din Stuttgart fiind unul foarte susţinut în ultimii doi ani.

Deşi foarte puţine alte mărci premium şi-au anunţat vânzările pe aprilie, notăm faptul că Volvo creşte foarte uşor în primele patru luni în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi că aşteaptă lansarea de piaţă a noului XC90, maşină precomandată deja de 30.000 de clienţi. De asemenea, mărcile premium de oraş ale Daimler şi BMW Group reuşesc creşteri substanţiale cu ajutorul noilor generaţii ale modelelor din gamă: Mini trece de 100.000 de maşini vândute în perioada ianuarie-aprilie (+28.3%), iar Smart ajunge la aproape 40.000 de unităţi în acelaşi segment de timp (+20.8%).

Vânzări premium în lunile ianuarie-aprilie 2015

Poz. Marcă Vânzări 
aprilie 2015
Total
ian-aprilie 2015
+/-
1 BMW 148.896 600.473 +5.5%
2 Audi 152.850 591.050 +5.2%
3 Mercedes-Benz 148.850 577.674 +13.9%
4 Volvo 38.124 145.845 +0.3%
5 Land Rover n/a n/a n/a
6 MINI 26.766 101.079 +28.3%
7 Porsche
21.469 72.571 +32%
8 Infiniti  16.700 58.700 +12%
9 Jaguar n/a n/a n/a
10 Smart 10.949 39.693 +20.8%
11 Rolls-Royce 310 1091 -12.9%
12 Maserati n/a n/a n/a
13 Bentley n/a n/a n/a
Lexus* 25.876 100.000 +17%

*statistici pentru piaţa din SUA

  • Victorie Iakimovici, marţi, 12.05.2015 13:54

    Asa si ? Asta nu inseamna ca-i intereseaza CALITATEA, ci CANTITATEA .....penibil man.

  • mowgli, marţi, 12.05.2015 13:58

    Astept cu "nerabdare" sa vad cum o sa se transforme si stirea asta intr-o troaca de porci. Si iata ca avem si un tanar curajos, cu initiativa ! Bravo Victorie ! sa vina si restu ! distractie maxima baieti.

  • Andrei, miercuri, 13.05.2015 01:07

    Cine investeste in tehnologie si o dezvolta e normal sa vanda bine!