Vânzări auto 2012: Toyota redevine cel mai mare constructor al lumii. GM şi Volkswagen completează podiumul
Toyota a depăşit problemele cauzate de dezastrul natural din martie 2011 şi a revenit pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor auto la nivel mondial. Pe locul al doilea se află General Motors, iar din spate se apropie puternic Volkswagen Group.
După ce anul trecut au fost loviţi de un dezastru natural care le-a încetinit ritmul de creştere, japonezii de la Toyota au recuperat terenul pierdut în 2012 şi au reuşit să se reinstaleze pe prima poziţie la capitolul vânzări auto anuale la nivel mondial, aşa cum se anticipa în luna decembrie . Cu 9.7 milioane de automobile vândute în decursul întregului an trecut, marca niponă a reuşit să devanseze rivalii americani de la General Motors (GM), cu 9.29 milioane de maşini comercializate în 2012, şi grupul german Volkswagen, care a vândut 9.07 milioane.
2012 devine astfel primul în care cele trei nume care păşesc pe podiumul vânzărilor auto trec de 9 milioane de maşini vândute. Vânzările tuturor celor trei premianţi din 2012 au crescut, Toyota profitând însă de lansările unor generaţii noi ale modelelor sale populare în SUA, precum Camry, pentru a câştiga o cotă de piaţă la nivel mondial ceva mai mare decât prevedeau analiştii şi chiar propriile prognoze.
Toyota se află pe prima poziţie în clasamentul anual al vânzărilor de maşini încă din 2008, atunci când japonezii au oprit seria impresionantă de peste 70 de ani în care GM s-a aflat pe primul loc la acest capitol. General Motors a revenit temporar pe prima poziţie anul trecut din cauze problemelor prin care a trecut Japonia, însă niponii au atacat 2012 cu forţe proaspete, iar după doar un an distanţa faţă de GM a crescut considerabil.
Mai mult, analiştii auto americani susţin că avansul pe care Toyota îl are se va menţine sau chiar va creşte în 2013, deoarece japonezii pregătesc lansarea unor modele atractive pentru public.
Pe de altă parte, va fi interesant de urmărit lupta dintre GM şi Volkswagen, grupul german venind tare din urmă. Pentru a-şi atinge ţintele stabilite acum trei ani - locul întâi la nivel mondial până în 2020 - Volkswagen va trebui să tragă tare într-un 2013 care se anunţă complicat pentru toţi constructorii auto. Motivul: "GM le va rezista celor de la Volkswagen în 2013, pentru că germanii se bazează foarte mult pe piaţa europeană, care aşteaptă o scădere din cauza problemelor economice care au dus la rate ridicate ale şomajului", susţine analistul LMC Automotive Jeff Schuster.
TOYOTA | GENERAL MOTORS | VW GROUP | |
VÂNZĂRI 2009 (milioane maşini) |
7.8 | 7.5 | 6.3 |
VÂNZĂRI 2010 (milioane maşini) |
8.4 | 8.4 | 7.1 |
VÂNZĂRI 2011 (milioane maşini) |
7.9 | 9.0 | 8.2 |
VÂNZĂRI 2012 (milioane maşini) |
9.7 | 9.3 | 9.1 |
EVOLUŢIE 11/12 | +22% | +2.9% | +11.3% |
GM a crescut "in progresie negativa" :) , VAG a crescut relativ constant, iar Toyota n-a avut alta preocupare decat sa "recupereze" in forta anul in care s-a petrecut cutremurul devastator din Japonia. Fabuloase tustrei corporatii, iar calitate de ansamblu o sa ne arate joi, dupa Miercurea Ciuc.