Vânzări 2022: BMW rămâne în fruntea clasamentului premium. Mercedes-Benz, locul 2
Constructorul din Munchen își păstrează prima poziție în clasamentul premium al mărcilor germane, la finalul anului 2022. La distanță mică, Mercedes-Benz ocupă poziția secundă.
Anul 2022 s-a încheiat, așa că marii constructori de automobile pot să tragă linie pentru a vedea cum s-au descurcat. În ceea ce privește vânzările din segmentul premium (al mărcilor germane), BMW rămâne lider.
Bavarezii au comercializat, anul trecut, 2.100.692 de mașini la nivel global. Cu 2.043.900 de unități, Mercedes-Benz ocupă locul al doilea, iar Audi nu a dezvăluit încă cifrele de vânzări. Dar, mai tot timpul, marca din Ingolstadt a vândut mai puține mașini decât rivalii din Munchen și Stuttgart.
Revenind la BMW și Mercedes-Benz, cifrele oferite publicității reprezintă o scădere, comparativ cu 2021. 5.1% în cazul BMW și 1% în cazul Mercedes-Benz.
În ciuda acestui lucru, ambele mărci și-au revenit în al patrulea trimestru din 2022, înregistrând creșteri de 10.6%, respectiv 17%, față de al treilea trimestru al anului.
În 2022, BMW a vândut cu 35.6% mai multe mașini electrice și electrificate (372.956 unități), comparativ cu 2021. Și rivalii din Stuttgart s-au descurcat bine la acest capitol, după ce au comercizat 319.200 de mașini pur electrice și electrificate (+ 19%).
Pe piața din România, atât BMW cât și Mini au înregistrat o ușoară scădere (comparativ cu 2021), în contextul războiului din Ucraina, crizei semiconductorilor și a efectelor pandemiei de Covid. Dacă BMW închide anul cu circa 3.000 de înmatriculări (față de 3.275 în 2021), Mini a înregistrat 250 de unități (269 în 2021).
În același timp, modelele cu zero emisii ale producătorului din Munchen au urcat de la 4% la puțin sub 8%. Și modelele plug-in hybrid au urcat la 14%.
Pentru prima oară, versiunile diesel au coborât sub 50%, la circa 40%, din totalul înmatriculărilor din România.
via BMW
Ma bate un gand la un saptar ev