Următoarea generație Mercedes-Benz E-Klasse va primi capacitatea de conducere autonomă pe autostradă
Mercedes-Benz va introduce sistemul de conducere autonomă în lista de dotări opționale a noii generații E-Klasse, programată să debuteze în 2016.
Mercedes-Benz E-Klasse va primi în lista de opționale o tehnologie care să permită conducerea autonomă pe autostradă. Introducerea tehnologiei are loc în 2016, când va debuta noua generație a modelului premium de segment E pe piață. Tehnologia a debutat pe actuala generație a lui S-Klasse și va fi introdusă treptat și pe alte modele din oferta Mercedes-Benz. L a fel ca în cazul lui S-Klasse, sistemul trebuie să "simtă" mâinile șoferului pe volan, chiar dacă acestea trebuie doar să atingă ușor suprafața volanului pentru ca direcția să fie operată automată. Cu toate că mașina este capabilă să se conducă singură pe autostradă, normele legale îi obligă pe cei de la Mercedes-Benz să folosească o variantă a sistemului care să facă șoferul să fie atent în permanență la drum și cu mâinile pe volan.
Nemții de la Mercedes-Benz au luat decizia introducerii acestei tehnologii în oferta E-Klasse pentru a asigura competitivitatea cu rivalii de la BMW și Audi, care îi surclasează la vânzări în prezent. Competitorii mărcii din Stuttgart nu sunt deloc departe de Mercedes-Benz în ceea ce privește conducerea autonomă, atât Audi, cât și BMW prezentând sisteme capabile să conducă fără intervenția șoferului pe orice distanță.
Noul sistem de conducere autonomă al lui Mercedes-Benz E-Klasse promite să fie mai inteligent decât cel al lui S-Klasse și va putea funcționa la viteze de până la 130 km/h. Cu toate că este capabil din punct de vedere tehnic de viraje strânse, sistemul nu va efectua aceste manevre, solicitând șoferului din timp să preia comanda volanului înainte ca acesta să trebuiască să fie manevrat. Potrivit celor de la Mercedes-Benz, peste 90% dintre clienții lui S-Klasse din Germania au ales dotarea de 2.250 de euro care permite această capacitate. La fel ca S-Klasse, viitorul E-Klasse va putea să frâneze automat la detectarea obstacolelor, să prevină schimbarea benzii de rulare atunci când are un vehicul în unghiul mort și să urmeze coloana de mașini la viteze de până la 60 km/h.
Via Automotive News (înreg.)
Ce porcarie...pai ori se conduce singua pana la capat ori nu ! Ma pune pe mine , sofer sa iau curbele ca el nu stie auzi... Nu as cumpara asa ceva. Mai trebuie sa treaca ani sa fie cu adevarat un sistem care sa isi merite banii. Momentan e la stadiul de fitza. Hai sa zic ceva indraznet dar periculos pana la urma . Nu toti stiu sa il foloseasca si vor fi accidente din cauza lui.