UPDATE cu prețurile în România. Noutăți majore în gama BMW: Seria 7 primește primul motor diesel cvadri-turbo din lume, iar M240i devine mai rapid decât M2
BMW anunță noutăți importante în gama sa. Limuzina Seria 7 primește primul motor diesel cvadri-turbo din lume, iar micul M235i xDrive devine mai rapid decât modelul de performanță M2 Coupe.
La începutul acestei luni aflam împreună că BMW se pregătește să rupă din nou barierele tehnologice în segmentul motoarelor diesel cu un nou propulsor cvadri-turbo. Se pare că informațiile s-au concretizat mai repede decât ne așteptam și constructorul german a introdus deja primul său model echipat cu primul model cu patru turbine din lume.
BMW 750d, prima limuzină cu motor cvadri-turbo
Așa cum anticipam, este vorba despre BMW Seria 7, nava amiral a producătorului din Munchen. Versiunea diesel va fi recunoscută după indicativul 750d sau 750Ld xDrive. Unitatea păstrează aceeași capacitate de 3.0 litri, dar poate livra 400 de cai putere și 760 de Nm, ușor mai mult decât vechiul diesel tri-turbo care livra 381 de cai și 740 de Nm.
Motorul devine cel mai puternic diesel cu șase cilindri din lume, iar performanțele sale sunt cu adevărat imprsionante, dacă ne gândim că la 1000 de turații ai deja 450 de Nm. Cuplul maxim de 760 Nm se resimte pe o plajă de turații cuprinsă între 2000 și 3000 rpm. Conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte, agregatul ajută Seria 7 să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde. Varianta cu ampatament mărit are nevoie de 4.7 secunde pentru același sprint. Asta înseamnă sprinturi cu 0.3 secunde mai rapide.
Deși poate părea surprinzător, noul diesel cvadri-turbo este și mai eficient cu 11% decât cel cu trei turbine. Consumul mediu se situează între 5.9 și 5.7 litri, iar emisiile oscilează între 149 și 154 g/km.
În România, prețul de listă al noii versiuni dedicate gamei Seria 7 este de 111.000 de euro cu TVA inclus.
BMW M240i și 140i
Și pentru că o noutate nu vine niciodată singură, pe lângă noul motor cvadri-turbo introdus pe Seria 7, BMW a anunțat și un plus de putere pentru mezinii familiei: Seria 1 și Seria 2. Ambii primesc ceva mai multă putere atunci când sunt comandați alături de motorul bi-turbo de 3.0 litri. Unitatea cu șase cilindri în linie primește 15 cai putere și 53 de Nm în plus, pentru a totaliza 340 de cai și un cuplu motor de 500 Nm.
Cum era și normal, versiunile echipate cu acest motor sunt redenumite: M135i devine M140i, iar coupe-ul M235i devine M240i.
Mai multe resurse sub capotă sunt sinonime și cu performanțe îmbunătățite: ambele își reduc timpul de accelerare până la 100 de km/h cu 0.3 secunde. Asta înseamnă că M140i ajunge la 100 de km/h în 4.8 secunde, atunci când este asociat unei transmisii manuale, și în 4.6 secunde atunci când primește cutia automată cu opt trepte.
La nivel de prețuri, un BMW i40i xDrive în versiune cu 3 uși pleacă de la 46.500 de euro cu TVA inclus.
Dacă se optează și pentru versiunea cu xDrive, timpul scade la un incredibil 4.4 secunde. Cifrele sunt similare și pentru M240i. Diferența este făcută de M240i xDrive, care poate atinge 100 de km/h în 4.2 secunde. Performanțele pot crea îngrijorare printre fanii diviziei M, având în vedere că actualul M2 Coupe ajunge la 100 de km/h în 4.5 sau 4.3 secunde, în funcție de tipul transmisiei. Prin urmare, BMW joacă riscant încercând să acopere toate preferințele publicului.
Alături de modificările aduse motoarelor, modelele BMW primesc și transmisii revizuite, un sistem Launch Control (doar pentru versiunile automate) și o tehnologie care funcționează împreună cu GPS-ul pentru a selecta cea mai bună treaptă de viteză și a asigura tracțiunea ideală (doar pentru versiunile automate).
mai rapid pe prima suta, da .... dar M inseamna mult mai mult decat o liniuță si asta va ramane destul de clar pentru toata lumea.