Unora nu le pasă de siguranța auto: aproape 3.800 de șoferi au circulat în 2016 cu mașini care prezentau pericol iminent de accident

Publicat luni, 20.02.2017 15:29 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Registrul Auto Româan are o statistică îngrijorătoare pentru parcul auto din țara noastră. Anul trecut, aproape 3.800 de șoferi au fost depistați în trafic cu mașini care prezentau pericol iminent de accident.

Indiferența cu privire la normele elementare de siguranță auto reprezintă în continuare una dintre principalele probleme ale traficului din România, așa cum arată și un nou raport publicat de  Registrul Auto Român.

Datele oficiale indică faptul că, pe parcursul anului trecut, instituția a verificat în trafic 76.678 de mașini, iar dintre acestea 3.781 prezentau pericol iminent de accidente. Astfel, aproape 5% dintre mașinile verificate aveau defecțiuni grave la sistemele de frânare și/sau direcție, adică ceva mai puțin decât cu un an în urmă.

În plus, aproximativ jumătate dintre mașinile verificate în trafic aveau cel puțin o neconformitate de natură tehnică, iar circa 37% au fost declarate neconforme pentru siguranța rutieră. Nu în ultimul rând, 25% dintre mașini aveau diverse nereguli legate de normele de poluare.

La rândul lor, numărul șoferilor care au probleme cu Inspecția Tehnică Periodică (ITP) este în continuare unul destul de ridicat, întrucât 2.65% dintre șoferii controlați aveau ITP-ul expirat sau chiar fals.

"Aproape 5 procente (3.781) dintre vehiculele verificate tehnic în trafic anul trecut de inspectorii Registrului Auto Român prezentau pericol iminent de accidente. Maşinile aveau defecţiuni grave la sistemele de frânare şi direcţie, la punţi şi fuzete", menționează RAR într-un comunicat de presă.

Totuși, este important de menționat că echipajele RAR au oprit în trafic în special mașinile care păreau susceptibile să aibă diverse defecțiuni tehnice, astfel că datele nu reflectă situația generală a parcului auto din România.

Via Mediafax

  • Unul, luni, 20.02.2017 15:56

    Mi a venit client la magazin cu ITP luata cu 1 ora mai devreme in conditiile in care un sfert din cursa volanului era degeaba , cand a auzit cat costa piesa necesara a spus ca o lasa asa si vede el peste 2 ani la urmatoarea inspectie . Deci despre ce vb???

  • lorinczi.thomas, luni, 20.02.2017 18:27

    3.800 de șoferi pe naspa au circulat sau au fost depistati?

  • hazard, luni, 20.02.2017 18:46

    ceilalti au dat spaga...

  • Sam93, luni, 20.02.2017 20:44

    Si totusi doar aproximativ 2% din totatul accidentelor din Romania sunt cauzate de defectiuni tehnice. Avem probleme mult mai grave cand vine de siguranta rutiera.

  • Dobrescovici, marţi, 21.02.2017 00:58

    Practic un Bemveu ''sheptar'' d'ala sukar rupt in cur SE HAS este mai nesigur decat un Tico ...... :)) asta e chiar nostim

  • Seat, marţi, 21.02.2017 02:25

    inspectiile la statiile itp nu sunt pe bune, asta e problema. legile nu se respecta, sunt de pomana, nu are cine sa le aplice.

  • bolovan, marţi, 21.02.2017 09:38

    @Sam93 nu sunt cauzate (banuiesc, n-am cifre)...dar sunt responsabile pentru numarul mare de victime. O masina in stare buna (rar gasesti)...sansele de supravietuire in ea cresc exponential (si aici nu ma refer doar la frane/directie...inclusiv la sistemele de active etc) @lorinczi.thomas au fost depistati. Dar aia 3800 sunt un joc urias in directie, frana doar pe roata de rezerva etc. Adica extrem de grave. Si olterie daca nu provoaca accident...iar 37% (adica mai bine de o treime din masini) sunt un pericol pe sosea (adica...sansele sa provoace ele un accident sunt de 50-90%. Iar 37 % in caz de urgenta (iese tirul in fata, cel din fata franeaza de urgenta etc)...au sanse sa provoace un accident....sau sa agraveze substantial accidentul. Cauza pentru care avem situatia asta...este relativ simpa. Este o combinatie intre prostie, fudulie (ma rog...fudulia este efectul prostiei), ignoranta si o imensa ipocrizie.

  • Kotegaeshi, marţi, 21.02.2017 10:48

    Si care sunt acele defecte? Directie, frana,altele? Nu sunt specificate. Care sunt defectele? Sau spaga face legea in continuare? Cand se face ITP-ul, practic, ce verifica ei? Si cum verifica? Poate sa-mi spuna cineva, exact, cum verifica ei o masina? Nu de alta, dar vreau sa fac o comparatie.Si cat dureaza o verificare din asta?