Uniunea Europeană va unifica din 2013 sancţiunile rutiere
Viitorul sistem Eucaris al Uniunii Europene va sancţiona şoferii care încalcă legea indiferent de statul în care a avut loc infracţiunea. Totodată, se pregătesc sancţiuni identice pentru contravenţiile grave.
Uniunea Europeană vrea să lanseze baza de date Eucaris în 2013, care va avea scopul de a cunoaşte în permanenţă proprietarul fiecărui automobil înmatriculat într-un stat din Europa. Această bază de date are mai multe roluri, dar principalul este de a trimite amenzile la domiciliul şoferului responsabil pentru încălcarea legii, fie că vorbim de statul de reşedinţă al acestuia sau de un stat pe care şoferul respectiv îl vizitează la volan. Odată cu noua bază de date, Uniunea Europeană doreşte egalizarea sancţiunilor la nivelul Europei, pentru a se asigura că şoferii vor fi pedepsiţi la fel, indiferent unde se vor afla.
Mai precis, şoferii care vor depăşi limita de viteză, vor conduce sub influenţa alcoolului sau a substanţelor supefiante sau nu vor purta centura sunt ţinta membrilor Comisiei Europene. Cei de mai sus, alături de şoferii care trec pe roşu sau folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive de comunicare la volan vor fi sancţionaţi la fel indiferent de statul în care sunt surprinşi că încalcă legea. La nivel teoretic, penalizările de la 70 de euro în sus sunt aplicabile fără probleme la nivel european. Până în prezent, problema era legată de modul diferit în care erau tratate aceste contravenţii în cele 27 de state membre.
Regula de aur era simplă – şoferul se obligă să respecte normele statului pe care îl vizitează, indiferent dacă le cunoaşte sau nu. Dificultăţile apar în momentul în care unele state aplică puncte pe permisul de conducere şi altele ridică puncte de pe permis, iar unele camere video de monitorizare a traficului nu reuşeau să identifice adresa proprietarului unui autovehicul suprins încălcând legea într-o ţară străină.
Parlamentul European nu a votat încă această lege, care ar permite fondarea bazei de date Eucaris pentru aflarea proprietarului unui vehicul indiferent de ţara în care este îmatriculat automobilul.Primii care şi-au manifestat dezaprobarea pentru noul sistem au fost britanicii, care au declarat că nu vor să dea acces niciunui stat la baza lor de date. Germanii şi-au exprimat şi ei îngrijorările, deoarece multe state – inclusiv România – utilizează camere fixe care surprind automobilele care rulează cu viteză din spate. Problema este că amenda este trimisă la domiciliul de înregistrare al autovehiculului, dar şoferul nu poate fi identificat pe loc.
Via | Motorline.cc
daca tot vor sa egalizeze sanctiunile ar fi mai corect se platim fiecare in functie de venit..ca in elvetia unde un tip a platit 1 milion de dolari pentru o viteză de 290 km/h (articol 10.08.2010)