Uniunea Europeană, dată în judecată de China, din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electrice

Publicat miercuri, 06.11.2024 14:41 de Tiberiu Safta

China a dat în judecată Uniunea Europeană pentru implementarea noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din țara asiatică. Guvernul de la Beijing a inițiat o acțiune în instanță, în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului.

Guvernul chinez a inițiat o acțiune în instanță împotriva Uniunii Europene din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China. Ministerul Comerțului din țara asiatică a depus această plângere în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului.

Decizia de a iniția un proces împotriva Uniunii Europene vine la o săptămână după definitivarea taxelor vamale pentru mașinile electrice care provin din China. Astfel, toate mașinile electrice din această țară vândute în Uniunea Europeană sunt acum supuse unei taxe vamale de până la 35.3%.

Noile taxe vor rămâne în vigoare până în 2029. Noile tarife diferă în funcție de marcă. De exemplu, modelele electrice BYD sunt acum supuse unei taxe de 17%. Pentru Geely, această taxă este de 18.8%, în timp ce SAIC are cele mai mari taxe, de 35.3%. Aceste tarife noi se vor aplica alături de taxa de import mai veche, de 10%.

Ca urmare a inițierii unei acțiuni în instanță, China a cerut Uniunii Europene să organizeze consultări pentru a găsi o cale de mijloc în această dispută. Guvernul de la Beijing acuză UE de lipsă de "fundament factual și legal" pentru creșterea tarifelor și spune despre noul regulament că încalcă legile stabilite de OMC (WTO). China mai acuză Uniunea Europeană și de un "abuz al măsurilor de remediere a comerțului."

Recent, ministrul comerțului din China s-a întâlnit cu mai mulți oficiali francezi. China îndeamnă guvernul de la Paris să convingă Uniunea Europeană de a negocia cu Beijingul pentru a rezolva această dispută.

via Carscoops

  • dan_grc, miercuri, 06.11.2024 15:06

    China ar trebui sa se preocupe acum de alegerea lui Trump, războiul economic a început oficial în precedentul mandat, 2016-2020, să vadă ce taxe vor avea în SUA la orice, tremendous.

  • Clique, miercuri, 06.11.2024 16:57

    Dârdâie chiloțeii de pe UE... De asta și disperarea de a proteja industria auto ce a mai rămas în UE Ca de obicei UE o dă în bară, comportându-se ca un plod

  • Mihai, miercuri, 06.11.2024 17:01

    China nu ar trebui sa dea in judecata UE, ci ar trebui sa le dea o lectie: sa nu mai cumpere masinile germanilor, sa incheie orice joint venture cu ei si sa vedem cum sta treaba. Cred ca le-ar prinde bine o lectie din asta la germani. Oricum deja se simt masurile: BMW e la vale din cauza vanzarilor slabe in China si problemelor cu franele: https://www.timeslive.co.za/motoring/news/2024-11-06-bmw-profit-dives-on-back-of-weak-china-sales-and-brake-issues/ "BMW on Wednesday reported a 61% drop in its third-quarter profit that missed analyst expectations because of slumping China sales and brake problems, but said it was on track to meet its adjusted full-year financial outlook." Alta prostie marca Von Leyen dupa sanctiunile impuse Rusiei. Sa va vad acum desteptilor care ati vrut taxe la chinezarii. Platiti voi mai mult la profitul BMW ca sunteti fraieri :)) Fac astia profit pe spatele vostru :))

  • @dan_grc, miercuri, 06.11.2024 17:14

    China e super putere si are alti aliati: sunt destui in BRICS ca sa le dea lectii la americani. In plus China are cele mai tari tehnologii, cele mai tari masini, roboti si industrie. Apple face produse Made in China si multe alte marci americane. Nu stiu cine ar avea de castigat din razboiul asta, dar prosti sunt destui.

  • @avocat, miercuri, 06.11.2024 19:03

    Se putea să nu apară și un mucea avocățel pe care îl freacă grijă de chinezi? Așa și? Ce ar trebui să facem, să deschidem porțile pentru chinezarii și să punem cruce industriei auto europene, nu? Gigele, ai idee ce înseamnă să închizi producția auto și componente în România, nu mai zic de Europa?

  • Dutz, miercuri, 06.11.2024 19:29

    Nu poți avea nivel de trai bun în Europa, job-uri plătite decent fără să se reflecte în prețul mașinilor produse în UE. Fără job-uri în Europa este greu, foarte greu, pentru că viața costă mai mult în UE față de China. China au forțat investițiile și alianțele în țara lor, așa ca să mai ia o pauză din văicărit. Ce se întâmplă în UE este normal în contextul actual. Ca se putea face mai mult, ca se putea face alte investiții în UE, posibil… încep să bănuiesc ca electrificarea este o țeapă pentru China care a cheltuit enorm în capacități de producție care nu vor fi utilizate și mizeria cu supraproducția nu poate fi mușamalizată la nesfârșit. Tocmai am fost într-un port pe coasta de vest al Pacificului și am văzut zeci de mii de mașini din China în rafturi pe 3 nivele, unele se pare că stau acolo de luni bune. Deci, nu doar în UE se înfundă pentru chinezi. Locuiesc într-un oraș unde erau 8 dealeri auto în urmă cu 3 ani, acuma sunt peste 30… toți cu parcările pline ochi de mașini care stau. Recunosc ca nu-mi dau seama cât și cum așa ceva se poate gestiona.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 06.11.2024 19:42

    Să o bage la închisoare pe Uniunea Europeană.

  • @Dutz, miercuri, 06.11.2024 19:43

    Ne-electrificarea e o teapa pentru Europa care se confrunta cu un nivel cam mare de poluare. Germania a fost amendata de cateva ori de UE din cauza asta. Alte state la fel dau bani pentru ca nu respecta niste norme. Marii producatori auto prefera sa nu mai produca masini cu motoare termice pentru ca ar da mai mult pe amenzi. Deci despre ce vorbim? Vanzarile de masini sunt pe val in tarile evoluate, si nu prea in alea mai putin evoluate. E normal pentru ca aia care isi permit, le schimba! Aia care nu isi permit, le tin sau iau troacele obosite diesel de la germani! Europa a evoluat pentru ca lumea foloseste produse Made in China in proportie de 80-90% Daca erau asa smecheri europenii, cumparau produse Made in EU, luau telefoane Made in EU, calculatoare si periferice Made in EU. Deci mai usor cu abureala, ca daca ne uitam la ce se consuma, masinile sunt nimicuri comparativ cu ce iau majoritatea.

  • @dan_grc, miercuri, 06.11.2024 19:50

    Pe tine ar trebui sa te preocupe de ce BMW-ul se duce la vale. Avand in vedere ca majoritatea pieselor aftermarket vin din China, multi vor plange curand daca si China baga preturi marite la export. Cica BMW e trist ca nu prea isi atinge tintele de profit ca nu prea mai vand bine in China. Si ca nu prea le tin franele, si ca iau foc electricele si ca au piese neconforme si se poate rupe sasiul si.... Niste jafuri de masini cu pretentii sportive! https://insideevs.com/news/732140/bmw-i4-recall-chassis-beam/ Vai de voi cu troacele voaste obosite!

  • Matei_cel_nou, miercuri, 06.11.2024 20:17

    Vanzari in octombrie, Marea Britanie, comparat cu octombrie 2023 EV: +25% Benzină: -14% Diesel: -20%

  • un cetatean, miercuri, 06.11.2024 20:37

    Eco obsedatilor, Europa are o problema reala de dezindustrializare, nu doar Germania, prapastia dintre europa si SUA si China creste, problema nu poate fi rezolvata doar prin panouri si eoliene, mai ales daca sunt made in China mare parte, voi nu intelegeti pt ca sunteti batuti in cap, clasa de mijloc va saraci si mai mult in acest ritm, taxe din ce in ce mai mari pt a sustine tot felul de aberatii, cine va cumpara milioane de electrice, nu vor mai fi banbi pt nicio masina noua, Europa trebuie sa produca din nou orice, nu doar reglementari si cote de imigranti, vom ajunge ca Africa in cateva decenii .

    Dutz, miercuri, 06.11.2024 21:42

    Cam DA… dar foca-i focă

  • Matei_cel_nou, miercuri, 06.11.2024 22:36

    Greu cu produsul când toată lumea vrea sa fie consultant sau manager și, în același timp, strâmbă din nas dacă vin străinii sa facă treabă în locul lor.