Unicul Bugatti EB 110 Sport Competizione s-a întors pe circuitul pe care a concurat ultima dată, în urmă cu 25 de ani
Bugatti a organizat o întâlnire specială între unicul EB 110 Sport Competizione și circuitul pe care a concurat ultima dată, în urmă cu 25 de ani.
Bugatti EB 110 a fost una dintre cele mai rapide mașini de pe șosea la începutul anilor '90. Modelul francez a debutat fix la 110 ani de la nașterea lui Ettore Bugatti și ulterior a fost disponibil și într-o versiune Super Sport cu 612 CP.
În martie 1995, Gildo Pallanca-Pastor (un om de afaceri monegasc) a stabilit un record de viteză pe gheață cu un EB 110 Super Sport. Cu câteva luni înainte, însă, le-a cerut celor de la Bugatti să-i construiască un EB 110 cu care să concureze în seria IMSA.
În doar șase luni, producătorul din Molsheim a finalizat mașina pe care a denumit-o EB 110 Sport Competizione. Monegascul a participat în câteva curse din IMSA și BPR Global GT, dar la finalul anului 1995, mașina a fost confiscată de autorități, după ce Bugatti și-a cerut falimentul.
Pallanca-Pastor a recuperat unicul EB 110 Sport Competizione și a participat la Daytona în 1996. Visul său era să concureze în legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans, dar cu o săptămână înainte de cursă, a avut un accident pe circuitul Dijon-Prenois.
Mașina nu a putut fi reparată la timp din cauza lipsei de piese de schimb. Între timp, i-a fost redată strălucirea, iar acum s-a întors pe circuitul pe care a concurat ultima dată. După 25 de ani.
via Bugatti
Ce masinarie minunata!