Undă verde pentru drumul expres Craiova - Pitești: tronsonul de 58 de kilometri dintre Craiova și Slatina ar trebui finalizat în 3 ani
Contractele pentru primele două loturi ale drumului expres Craiova - Pitești au fost semnate în această săptămână, astfel că lucrările la tronsonul Craiova - Slatina ar trebui finalizate peste 3 ani.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat luni că a atribuit primele contracte pentru execuția drumului expres Craiova - PItești.
Astfel, CNAIR a desemnat constructorii pentru primele două tronsoane cu o lungime totală de 57.55 de kilometri, de la Craiova la Slatina. Primul tronson are o lungime de 17.7 kilometri, începe de la varianta de ocolire Nord a Craiovei și se încheie la limita județelor Dolj și Olt, în timp ce al doilea tronson este de 39.85 de kilometri și are ca punct final Slatina, la intersecția cu DN 65.
"Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumează o lungime de 57.55 km. Valoarea totală a celor 3 contracte este de [...] aproximativ 385.000.000 euro fără TVA", menționează CNAIR într-un comunicat de presă.
Conform contractului, constructorii au la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Cu alte cuvinte, primele două tronsoane ale drumului expres Craiova - Pitești ar trebui finalizate cel târziu în decembrie 2021, însă cel mai probabil lucrările vor necesita mai mult timp, așa cum se întâmplă frecvent cu lucrările de infrastructură din România.
Via Hotnews
-
LoL, luni, 03.12.2018 20:07
Subtitrarea: 3 ani = vreo 10 (asta in cazu in care o termina sau incep vreodata) 385.000.000 E = atata se vor duce in buzunarele unora
-
nicu, luni, 03.12.2018 21:51
Intreb - Costa dublu sa facem autostrada? sau Costa dublu ca il facem expres? PS: Votati!
-
Rudolf D., luni, 03.12.2018 22:46
@LoL De unde stii tu toate astea? Ai citit contractele semnate? Ai rude prin minister? Spune-ne si noua.
-
ACE - Craiova, marţi, 04.12.2018 11:00
Dupa unele studii de trafic: 1) Bucuresti-Brasov - media zilnica 60.000 autovehicule; 2) Bucuresti-Craiova-Timisoara - media zilnica: 30.000. autovehicule; 3) Bucuresti-Constanta - media zilnica: 10.000 autovehicule...... Si pentru ca traim in Romania.....CE S-A REALIZAT ?! Pe ce traseu ar fi trebuit sa construim noi, prima autostrada, dupa Bucuresti-Pitesti ?! PE CEL MAI AGLOMERAT TRASEU.......LOGIC, NU ?! Rolul autostrazilor este acela DE A DECONGESTIONA TRAFICUL AUTO .... Ce s-a realizat ?! S-a construit mai intai Bucuresti-Constanta.....
-
someone, marţi, 04.12.2018 11:37
58 km in 3 ani? da ce-i cu graba asta ? ca dara nu santeti in ardeal @ ace: prima autostrada ar trebui sa fie pitesti sibiu ca sa legam dacia de vestul europei. apoi sa legam craiova de aceasta autostrada si asta din 2 motive: pentru ca asa au promis guvernele celor 2 mari investitori in romania cand s-au semnat contractele si apoi dacia si ford trebuie protejate / convinse sa ramana in romania . cum facem asta? te las pe tine sa raspunzi
-
Rudolf D., marţi, 04.12.2018 11:43
@ACE - Craiova In Romania, autostrazile nu se construiesc dupa vreo logica anume sau dupa principia universal valabile sau de bun simt. Se construiesc in functie de influenta politica pe care anumiti factori de decizie o recepteaza mai mult sau mai putin. Adica comanda politica. Totul dublat de o incompetent crasa si lipsa de coloana vetebrala la negocierile cu UE. Cum va explicate altfel traseul absolut stupid al A1? A1 Daca era facut cu cap trebuia sa mearga Cenad-Giarmata-Margina-Simeria-Sebes-Sibiu-(o mare campie intre)-Brasov-Ploiesti-Bucuresti. Cu ocolit Sebes si Sibiu pe la sud pe traseul mai scurt spre vest. Cu niscaiva tunele pe la Aciliu sau prin zona. Cu Brasov TarguSecuiesc aduceam autostrada cel mai aproape de Moldova (prin cel mai scurt, jos si usor pas din Carpatii Orientali) si rezolvam si Valea Prahovei. In schimb ne-am ales cu serpuitura de acum in care faci zeci de km in plus (daca nu mai mult) in drumul spre vest. Plus o lege pentru A8, o alta tichie de margaritar pentru un drum care n-are trafic. Ca doar vine campania electorala si trebuie sa vada moldovenii ca tinem la ei.
-
pipo, marţi, 04.12.2018 12:06
Este de neinteles pt. mine care este sensul acestei investitii acum ca am vazut si care va fi traseul acestui "drum expres" . Daca mai traia "Ceasca" nu ar fi fost nimic surprinzator ,ar fi fost "normal si necesar" ca Scornicestiu' sa fie legat la un drum expres . Dar asa...care este necesitatea acestui drum din moment ce nu este o autostrada ? Ce avea actualul DN ? Trebuiau doar sa se faca centuri ocolitoare cum trebuie la Slatina si Bals. Inteleg ca acest drum este cerut de Ford ? Adica este asa o urgenta pt. Ford sa-si trimita masinile spre Pitesti ? Aaaa..daca ar incepe lucrarile la o Autostrada a Sudului care sa se conecteze din A1 la Pitesti as intelege , dar ii vedeti voi p-astia apoi modificand drumul asta si transformindu-l in Autostrada ? Eu nu ! Din toate traseele posibile unde era nevoie de un drum/autostrada il gasira p-asta !
-
vianu, marţi, 04.12.2018 12:58
s-a hotarat express pentru ca e ieftin (in principiu): tai copacii de pe margine (cati au mai ramas), intri pe tarlaua omului (in localitati) deci nu le inconjori satul sau comuna ca e scump si gata....peticim un sac gaurit cu ata de papiota. romaneasca treaba: bani multi, timp kklau, rezolvare din p..arti. PS @rudolph....traseul spre Iasi, de la Roman usor mai sus, este pur si simplu gatuit. Sunt perioade in care vezi un sarpe alb sau rosu dupa caz de kilometri plus ca iti trebuie 1 ora sa parcurgi fix o distanta numai lunga de 2 kilometri in zona dealerilor auto din zona vestica. Sa numai vorbesc ca acelasi express (care inca rezista) se infunda in Tg Frumos unde iarasi iti pierzi timpul cu nemiluita. Daca nenorocitul ala de oras (muncipiu) in conditiile actuale (cand are o industrie pe sponci) este atat de afectat de mirobolantele sosele express...atunci de unde draku sa vrei sa-ti vina investitori? Deci chestia cu drumul care n-are trafic poate ai auzit-o la Radio Erevan, stiu eu?
-
vianu, marţi, 04.12.2018 12:59
PS. a se citi Podu Iloaie in loc de Tg Frumos
-
Rudolf D., marţi, 04.12.2018 14:35
@vianu Da, Roman-Tg,Frumos-Iasi are trafic de autostrada. In rest traficul peste Carpati e foarte scazut. Si de la Roman in jos, Bacau-Focsani-Buzau Ploiesti este traffic, de aceea se construieste Autostrada A7. Cateva tronsoane au fost deja atribuite firmelor constructoare. Si grsesti. Investitorii nu vin in TgFrumos ca nu e autostrada. Nu vin ca nu sunt oameni sufficient de instruiti sa faca ce vor ei. In general in lume asta economia atrage autostrazile (constructia lor) si nu invers. De ce s-ar duce un investitor la Tg.Frumos si nu la Fagaras, sau la Avrig? Sau la Alesd sau la Marghita? Nici unele n-au autostrazi, salariile sunt comparabile in oraselele astea. Trebuie sa recunoastem ca Moldova e o fundatura destul de departe si unde nu prea ai ce face. Si cu si fara autostrazi. Sa nu mai credem ca autostrazile sunt un panaceu.
-
vianu, marţi, 04.12.2018 14:44
vorbeam de Iasi nu de Targ :) dar daca te refereai la Iasi, atunci da-mi voie sa te contrazic, Targul Iesilor, in schimb, are ce oferi. am fost WE asta de la Cluj la Sibiu si inapoi pe autostrada. Nici tipenie de om...3 tiruri obosite si inca niste cativa rataciti ca mine
-
pipo, marţi, 04.12.2018 17:05
@Rudolf D. : Moldova e o "fundatura" (urat cuvand pt. a descrie o asa regiune) pt. ca unii cu aceeasi gandire 'sclipitoare" ca a ta s-au perindat pe la conducerea acestei tari. Tu pe unde traiesti ? Nu vezi ca aia tipa, urla si se dau cu capu de pereti sa le faca dracu astia o amarata de autostrada care sa-i lege de restul tarii ? O autostrada, atata, UNA ! Abia apoi se poate aplica asa zis "universala" teorie a ta de mai sus, daca economia o va cere , vor trebui si alte autostrazi . Eu nu pot sa inteleg ce aveti cu regiunea asta a Moldovei , d-asta intervin, ca am mai vazut comentarii d-astea. Lucrez cu cativa clienti/colaboratori din acea zona si din pacate sunt prea putini (din ghici ce cauze) ,dar iti pot spune ca sunt oameni mult mai seriosi si onorabili decat in vestul tarii. Iar potentialul zonei este enorm dar suntem prea prosti si invidiosi ca natie sa-l promovam. Sa-i tinem acolo ,izolati , ca ne e rusine cu ei , "sunt prea ortodocsi si habotnici" ziceau unii pe-aici. Mda..ziceam ca nu ma bag in discutii d-astea..
-
Rudolf D., miercuri, 05.12.2018 14:04
@pipo Autostrazile nu se construiesc pe baza unor dorinte ci pe baza unir studii bazate pe realitate. Realitatea e ca nu exista traffic de autostrada intre Moldova si Transilvania. Daca s-ar face s-ar arunca banii pe fereastra doar pentru ca unii vor sa mearga de la Tg.Neamt la Tg.Mures pe autostrada. Atat. De ce nu s-ar face o autostrada si de la Craiova la Caransebes ca macar aia au ce transporta pe ea. De ce nu s-ar face o autostrada de la vama Bors la Satu Mare ca e teren mai usor? De ce nu s-ar face Brasov Sibiu? ca la brasov si imprejurimi e industrie cat 10 Moldove acum si pururea? Si au ce transporta din belsug. Sa se faca asta si apoi sa se aplice teoria. Asa ar zice si un brasovean, nu? Mari sunt dorintele, dar cu banii altora. Si da. Moldova e o fundatura intr-o tara care e si ea o fundatura. Uita-te pe harta. Ca daca nu era fundatura faceau nemtii fabrica de AUDI la Pascani nu la Gyor.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Să moare cipilan vericule, I-auzi tu la olteni cum nu se aude la buCur.esti ca merge cu căruța pe drum interneationel sa se pozeaze și fetile din căruță ca când trece BMW pe drumurili lor acolosicea. Sa vezi vericule incidente impertinente cum că oamenii ăștia nu au permise pentru astfel de ulițe în sat la Balș! Și o sa cumpere toți teren pentru casă la uliță principal. Bagă mare vărule!