Un senator din SUA cere un sistem de evaluare al siguranţei informatice a automobilelor
Un senator american pe nume Edward Markey le solicită producătorilor de automobile să adopte un sistem comun de evaluare a siguranţei informatice a vehiculelor pe care le vând, similar cu cel folosit la crash-teste.
Industria auto din SUA este somată să adopte un sistem de evaluare a siguranţei informatice a vehiculelor puse la vânzare pe piaţă, titrează americanii de la Detroit Free Press. Pentru moment, este vorba doar despre o propunere a unui senator din Massachusets, Edward Markey, care trage un semnal de alarmă cu privire la riscurile la care sunt supuşi consumatorii dacă nu sunt testate clar şi transparent toate funcţiile informatice ale autovehiculelor înainte de a fi introduse pe piaţă. Cu toate că nu a fost întâlnit niciun caz de autoturism care să fie atacat de hackeri, senatorul Edward Markey atenţionează că industria auto americană nu a înţeles implicaţiile acestei tehnologii şi că există un pericol pentru consumatori.
Internetul va deveni un element obişnuit în automobile în trei ani
În opinia senatorului, problema este legată de sistemele şi conexiunile fără fir ale computerelor de la bordul automobilelor moderne. În funcţie de ce informaţii primesc acestea, chiar dacă sunt codate, mersul vehiculului poate fi modificat. Fie că vorbim despre alterarea unui sistem anti-furt pentru a permite accesul unui intrus la bord sau de infracţiuni mai grave, sistemele electronice ale autovehiculelor moderne sunt sensibile, consideră senatorul care a propus această schimbare pentru producătorii de automobile american.
TOP 10: Dotări care vor deveni standard pe mașinile viitorului
Senatorul Markey a declarat că a solicitat date de la 16 producători diferiţi de automobile şi că rezultatele analizei sale arată că există o lipsă clară de măsuri de siguranţă în domeniul siguranţei informatice a autovehiculelor. Fie că vorbim despre preluarea controlului unui vehicul sau de ”banalul” furt al informaţiilor personale ale şoferului, vehiculele din ce în ce mai ”conectate” reprezintă un pericol în opinia acestui semafor american. Însă Markey nu este singurul îngrijorat pe acest subiect, explică cei de la Detroit Free Press, amintind că administratorul NHTSA aflat în exerciţiu în toamna anului trecut a solicitat acelaşi lucru din partea producătorilor de automobile care operează pe piaţa din SUA.
Primele măsuri au fost luate în 2014
În luna iulie a anului 2014, Alianţă Producătorilor de Automobile din SUA şi Asociaţia Producătorilor Globali de Automobile a emis un comunicat către NHTSA prin care i-a informat că vor să împartă informaţii pentru a îmbunătăţi siguranţa informatică a vehiculelor pe care le vând şi despre intenţia de a dezvolta standarde de industrie prin colaborarea la nivel informatic pentru a obţine un nivel optim de siguranţă la nivel de industrie. Principiile de siguranţă informatică ale acestei asociaţii au fost deja formate şi reprezentanţii unor companii au declarat că s-au angajat să asigure siguranţa consumatorilor şi a vehiculelor pe care le comercializează.
Via Freep