Un nou tip de marcaj rutier în București: șoferii vor acorda prioritate bicicliștilor
Șoferii din Capitală vor întâlni în curând un nou tip de marcaj rutier care-i va obliga să oprească cu trei metri înainte de semafor. Bicicliștii vor putea trece printre mașini și se vor putea așeza în fața coloanei într-un spațiu destinat lor.
Primăria Capitalei a aprobat noi marcaje rutiere prin care vrea să încurajeze mai mult circulația pe două roți. În plus, autoritățile vor să îi împiedice pe șoferi să blocheze intersecțiile.
Potrivit proiectului, vor fi amenajate “pătrate” pentru biciclete în spațiile ocupate în prezent de prima mașină care oprește la semafor. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar șoferii nu vor avea voie să îl încalce.
Altfel, riscă să fie sancționați de polițiști, spun inițiatorii proiectului. Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roșie a semaforului, riscă o amendă de până la 725 de lei și suspendarea permisului pentru 30 de zile.
Noile marcaje vor apărea în intersecțiile din București într-o lună sau două, când se va termina și licitația pentru aplicarea lor pe asfalt.
Via profit.ro
-
@Nimicușor Dan, vineri, 06.08.2021 15:58
Fluidizarea traficului așa se realizează, prin descurajarea folosirii mașinii personale. Nu a inventat nimeni o altă metodă.
-
Clique, vineri, 06.08.2021 16:23
Fluidizarea ..... acum voiam să zic ceva Până la fluidizare, pietonii, posesorii de trotinete electrice, biciclete să pună mână și să învețe regulile de bază de tranversare și circulație, măcar atât să realizeze în viețile lor. Că-s mai penibili ca unii șoferi.
-
Liviu, vineri, 06.08.2021 16:25
Poate imi scapa mie ceva, dar parca bicicletele trebuiau sa circule doar pe prima banda. Patratul asta despre care se vorbeste se intinde pe toate benzile? Daca da, atunci cand se mai pleaca de la semafor? Dupa 15 secunde cand elibereaza biciclistii benzile si se pune iar rosu? :))
-
Catalin, vineri, 06.08.2021 16:35
De ce trebuie licitație???? Acum, în momentul asta, nu exista firma care se ocupa cu trasarea marcajelor? Neicushor asta incompetent nu poate înmuia claia de par în vopsea și sa marcheze? Face și economie labuget, și asa se plânge ca nu are bani pt nimic! Huo!
-
@@Nimicușor Dan, vineri, 06.08.2021 16:57
Mai sunt și alte metode de fluidizare a traficului: sincronizarea semafoarelor, centurile ocolitoare a orașului, sensurile giratorii, pasarelele, penalizarea celor care opresc aiurea și blochează o bandă de mers, etc.
-
Andrei, vineri, 06.08.2021 17:03
Sa vezi ce o sa respecte meltenii și gherțoii regula asta (care exista de mult în țările cu oameni civilizați)
-
noname00, sâmbătă, 07.08.2021 01:38
@@Nimicușor Dan - inteleg incurajarea folosirii bicicletei (prin crearea de piste de bicicleta, de exemplu), dar nu inteleg ingreunarea traficului, care oricum era aproape blocat. In plus, mersul cu bicicleta pe partea carosabila mi se pare oribil in Bucuresti, aceste noi reguli nu ma ajuta cu nimic. Isi aduce aminte cineva de banda de autobuz de pe DN1? in zona fantanii Miorita? Atunci s-a incurajat folosirea autobuzului.
-
someone23, sâmbătă, 07.08.2021 07:52
mira-m-as ca toate aceste reguli noi sa schimbe mentalitatea soferului roman / bucurestean in cateva saptamani / luni.
-
andrei, sâmbătă, 07.08.2021 13:01
@nonamw00 Păi tocmai prin costuri crescute și îngreunarea deplasării cu mașina personală se descurajează folosirea. E soluția pe care au implementat-o orașele care au reușit, măcar parțial, să își rezolve problemele de trafic. Altfel, oamenii nu folosesc mijloace alternative și transportul în comun.
-
Nimicușor Dan, duminică, 08.08.2021 12:36
@andrei Eu n-am văzut în nicio țară plecând de la semafor plutonul de mașini în urma unui grup de bicicliști. Unde ai văzut tu pusă în practică tâmpenia asta?
Wonka, duminică, 08.08.2021 17:50În Paris. E o zonă de 2-3 metri înaintea semaforului, unde se adună toți bicicliștii/scuteriștii/motocicliștii.
-
Noaptea mintii, duminică, 08.08.2021 19:50
Din ciclul"noi muncim, nu gandim": "biciclistii vor putea trece printre masini si se vor aseza in fata la semafor"! Cu alte cuvinte, liber la facut slalom printre masini !:))
-
Edikkk, duminică, 08.08.2021 20:22
Paris, Londra, lista e lungă... E un lucru benefic şi normal.
-
noname00, luni, 09.08.2021 00:51
@Andrei & Wonka De Paris nu stiu detalii, dar in Londra transportul in comun este mult mai bine dezvoltat decat in Bucuresti. Oamenii au o alternativa buna folosirii masinii. Cand locuiam in Drumul Taberei si lucram undeva pe Nicolae Caranfil mergeam zilnic cu masina la birou. Dupa ce m-am mutat in Tineretului am inceput sa folosesc metroul pentru a ajunge in Pipera, pentru ca aveam linie directa si ajungeam mult mai repede decat cu masina (scuteam minim o ora zilnic). Asta chiar si in conditiile in care aveam salariu mai mare si o masina pe care voiam sa o conduc mult mai mult (am trecut de la Octavia 1.6i la 335i) Dar discutia asta e degeaba, pentru ca aceste patrate seamana foarte mult cu investitiile in borduri - ceva ieftin care poate fi facturat foarte scump.
-
fratea, luni, 09.08.2021 06:19
Prima banda trebuie sa aibe un marcaj foarte vizibil pt biciclete lat de 1 m. Ar merge mult mai multi cu trotineta si bicicleta daca ar exista o educatie corespunzatoare pt toti cetatenii. Acum este un mare pericol, un pericol mortal sa folosesti trotineta si bicicleta din partea multor soferi. Deasemeni politia sa-si faca datoria. Pana cand nu va fi suspendat definitiv dreptul de conducere a soferilor care conduc amenintator si violent-agresiv, nu va fi scazuta rata de accidente in Romania. Si viteza ar trebui limitata la max. 60 km/hm in orase, nu peste 100 cum e acuma.
-
Edikkk, luni, 09.08.2021 09:33
Pentru cap pătrat care au votat negativ Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!! Dăăăhhhh Dar aşa este, unii români nu înţeleg civilizaţia şi o refuză. Da, zona pentru biciclişti se întinde pe toate benzile, dar NU ESTE PENTRU CA ei să blocheze toată strada!!! ci de fapt zona este pentru a "aduna" din spate toţi bicicliştii şi a le da posibilitatea de a face plecarea separat de maşini, fiind bine ştiut că la plecare bicicliştii se dezechilibrează cel mai des, şi că la semafoare înainte era periculos pentru că şirul de biciclişti este mereu câte unul în unghiul mort al şoferilor.
-
noname00, luni, 09.08.2021 12:30
@fratea - nu inteleg ce vrei sa zici cu "Prima banda trebuie sa aibe un marcaj foarte vizibil pt biciclete lat de 1 m". poti sa clarifici? @Edikkk - "Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!!" ai perfecta dreptate, dar ai ignorat cateva probleme care ar trebui rezolvate inainte de desenarea patrate de care se vorbeste in articol: construirea de piste de bicicleta suficiente si utilizabile (ceea ce mi se pare aproape imposibil pe bulevardele cu parcari in spic si trotuar mai mult lipsa, gen Mihai Bravu si Iuliu Maniu) si aducerea transportului in comun la un nivel decent, pentru ca realist vorbind majoritatea oamenilor pe care ii scoti din masini nu vor folosi bicicleta, mai ales in zile cu vreme nefavorabila (>35 grade, ploi, ninsoare) Cat despre plecarea separata - daca sunt semafoare diferite pentru masini si biciclisti, masinile vor pleca mai tarziu de pe loc, cee ce este tot o blocare.
-
noname00, luni, 09.08.2021 13:00
Imi place sa merg cu bicicleta, sunt de acord sa se ia masuri de descurajare a folosirii masinii si a detinerii de mai multe masini, dar nu sunt de acord cu masuri luate intr-o ordine gresita intr-o tara in care aproape ca nu exista infrastructura pentru transport public. Acum o luna am dus masina cumnatului meu la reparat in Craiova, iar de acolo m-am intors cu bicicleta. 65 Km de i-am facut in 2h40m, cu pauze cu tot. Trenul, din gara pana in gara, face 2h, in timp ce in Anglia un tren personal atinge 160 Km/h
-
Vasile, luni, 09.08.2021 14:06
Dati-le nas la toti Biciclistii si trotinetistii ca aia va platesc taxe si impozite. Bravo domnilor politisti, guvernanti si alti inteligenti de la varf.
-
UnAlex, luni, 09.08.2021 18:42
...se vede ca nu prea mergeti cu bicicleta in oras :) Unde sunt benzi speciale de bicicleta si semafoare separate, semafoarele de bicicleta se inverzesc cu aprox 5 secunde mai devreme decat cele dedicate autoturismelor. Filtrarea coloanelor de masini oprite la semafor nu este interzisa nici acum motocicletelor sau bicicletelor, reglemtarea asta doar ar permite-o explicit. Pe bicicleta poti folosi oricare banda, in functie de directia de mers si semnalizarea intentiei de a schimba directia. Altfel nu ai putea vira niciodata la stanga... Un lucru necunoscut majoritatii soferilor este ca trebuie sa cedezi prioritatea biciclistilor cand virezi dreapta sau stanga si intersectezi banda de bicicleta. De nu stiu cate ori era sa mi-o fur cu soferi care nici macar nu semnalizeaza... Cat despre cine plateste impozitele...mai bine ma abtin. Un biciclist cred totusi ca le plateste mai corect si consecvent decat alti participanti "de lucs" in trafic.
-
inexorabil, luni, 09.08.2021 19:58
Păi de, @Vasile. Oricum, bine ai venit în clubul urlătorilor surzi în clopote (adică în van).
-
Omul&Legea, luni, 16.08.2021 23:20
Si ce ne facem la semafor cu noile marcaje si cu biciclisti & trotinetisti (de la 2 in sus) daca avem Art. 161 (1) litera e) din O.U. 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice ? ...sau a fost abrogat si nu stim noi ? :)
-
REO, joi, 02.09.2021 11:10
In sfarsit, avem putina NORMALITATE! Pe mine, ca sofer cu 11 ani de experienta, nu ma deranjeaza sa dau prioritate biciclistilor. Pe gibonii cu permis de conducere (inca) in buzunar, ii invit la o plimbare prin Olanda.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Asta mai lipsea, că nu erau destule ambuteiaje în București... În campania electorală se promitea fluidizarea circulației în capitală, dar la centură nu prea se lucrează iar acum a apărut și tâmpenia asta cu prioritatea la biciclete, ca să fim siguri că traficul se va bloca de tot.