Un nou sedan compact se lansează în România. Noul Fiat Tipo pleacă de la 12.200 de euro, dar vine cu o promoție de lansare

Publicat luni, 15.02.2016 17:13 de Mircea Meşter

Fiat mizează pe un nou sedan compact care-i ia locul lui Linea pe piață. Noul Fiat Tipo se luptă pe piață cu Renault Fluence, Peugeot 301, Skoda Rapid și Hyundai Elantra.

După ce a fost prezentat în premieră mondială anul trecut în Turcia, Fiat Tipo se lansează în această lună și în România, una dintre piețele iubitoare de berline pe care Fiat are speranțe majore în ceea ce privește potențialul de vânzări. Noul sedan de segment compact duce mai departe moștenirea lui Linea, plusând însă cu o serie de elemente tehnologice opționale care îl aliniază la standardele anului 2016. 

Berlina compactă Fiat are în vizor rivali precum Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Hyundai Elantra, Skoda Rapid sau Seat Toledo, dar încearcă să rupă și din felia de piață a lui Dacia Logan printr-o politică de prețuri care se anunță interesantă încă de la început.

Astfel, versiunea de motorizare de bază a noului Fiat Tipo, 1.4 de 95 CP, are un preț de listă de 12.200 de euro cu TVA inclus, însă în momentul lansării clienții au la dispoziție o ofertă temporară care scade prețul de achiziție la 10.990 de euro.

 

Trei motorizări, doar cutii manuale

Fiat Tipo este oferit în România în 3 versiuni de motorizare. Dacă baza este "benzina" 1.4 de 95 CP, oferta de motoare diesel Multijet începe cu 1.3 Multijet 95 CP și se termină la 25 de cai putere mai sus cu 1.6 Multijet de 120 CP, cel mai scump și puternic motor din ofertă. În oferta Tipo nu există deocamdată cutii automate, singura alegere fiind o transmisie manuală cu 6 rapoarte.

La nivel de echipări, există 4 soluții: baza se numește Tipo, urmată de Pop (+1200 de euro), Easy (+1000 de euro) și Lounge (+1100 de euro). În momentul lansării, Tipo este disponibil și într-o versiune de echipare specială denumită Opening Edition.

Fiat Tipo, echipare de bază: Aer condiționat manual; Închidere centralizată cu telecomandă; Geamuri electrice față; Oglinzi laterale reglabile manual; Volan reglabil pe înălțime; Radio MP3 Player cu port USB; Servodirecție electrică; Sistem Follow Me Home; Faruri reglabile; Roata de rezervă de dimensiuni normale; ABS, EBD, ESP, BAS; Airbag șofer+pasager (Seatbelt reminder Șofer); Lumini de zi; Senzor de presiune în pneuri; Carcase negre pentru oglinzi; Bare de protecție în culoarea caroseriei; Jante de oțel 15 inch; Deschidere portbagaj din interior; Frâne față disc, frâne spate tamburi.

În echiparea de lansare Opening Edition, bazată pe nivelul al doilea (Pop), clienții vor regăsi elemente adiționale precum: Oglinzi laterale electrice; Conexiune Bluetooth; Comenzi audio pe volan; Deschidere portbagaj prin apăsare logo Fiat; Scaun șofer reglabil pe înălțime; Banchetă rabatabilă 60/40; Parasolar șofer și pasager cu oglindă; Aurbag-uri laterale și cortină; Frâne spate disc; Carcase oglinzi în culoarea caroseriei; Faruri de ceață; Cotieră față; Senzori de parcare; Jante aliaj 16 inch; Geamuri electrice spate; Inserții cromate; Calandru cromat.

Între opțiunile disponibile contracost pe toate nivelurile de echipare se numără Navigația Touchscreen de 5 inch (1100 de euro), Jante din aliaj de 17 inch (750 de euro), Vopseaua metalizată (500 de euro), Sistem Start-Stop (500 de euro), Aerul condiționat automat (440 de euro), Cameră de marșarier (170 de euro), Scaun șofer cu reglaj lombar (170 de euro), Scaune față încălzite (185 de euro), Seatbelt Reminder pasager (50 de euro).

MOTOR PUTERE
CUPLU
PREȚ (Euro cu TVA) OFERTĂ LANSARE (Euro cu TVA
ECHIPARE TIPO
1.4 95 CP
127 Nm
12.211 10.990
1.3 Mjet 95 CP
200 Nm
14.945 13.451
1.6 Mjet 120 CP
320 Nm
- -
ECHIPARE POP
1.4 95 CP
127 Nm
13.445 12.101
1.3 Mjet 95 CP
200 Nm
16.166 14.550
1.6 Mjet 120 CP
320 Nm
17.444 15.700
ECHIPARE OPENING EDITION
1.4 95 CP
127 Nm
13.889 12.500
1.3 Mjet 95 CP
200 Nm 
16.611 14.950
1.6 Mjet 120 CP
320 Nm
17.889 16.100
ECHIPARE EASY
1.4 95 CP
127 Nm 
14.444 13.000
1.3 Mjet 95 CP
200 Nm
17.166 15.449
1.6 Mjet 120 CP
320 Nm
18.444 16.600
ECHIPARE LOUNGE
1.4 95 CP
127 Nm
15.556 14.000
1.3 Mjet 95 CP
200 Nm
18.277 16.450
1.6 Mjet 120 CP
320 Nm
19.555 17.599

Noul Fiat Tipo este produs la fabrica pe care constructorul italian o deține în Bursa (Turcia). În cursul anului 2016, familia de caroserii ale lui Tipo se va îmbogăți cu o versiune hatchback (înlocuitorul lui Bravo) și una break (înlocuitorul lui Croma).

FIAT TIPO și concurenții din segment

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
FIAT TIPO
1.3 Mjet Man6
95 4.1 11.7 14.945
CITROEN C-Elysee
1.6 HDI Man6 Seduction
99 3.9 10.8 12.228
DACIA Logan
1.5 dCi Man6 Laureate
90 3.9 12.4 11.450
FORD Focus Sedan
1.5 TDCi Man6 Trend
95 3.8 12.1 18.450
OPEL Astra Sedan
1.3 CDTi Man6 Essentia
95 4.2 14.6 18.520
PEUGEOT 301
1.6 HDI Man6 Active
99 3.9 11.9 13.403
RENAULT Fluence
1.5 dCi Man6 Authentique
95 3.6 13.0 16.100
SKODA Rapid
1.4 TDI Man6 Avantaj
90 3.4 11.7 14.340
SKODA Octavia
1.6 TDI Man6 Active
90 3.8 12.2 17.035
TOYOTA Corolla
1.4 D-4D Man6 Terra
90 4.1 12.5 18.344
VOLKSWAGEN Jetta
2.0 TDI Man6 Trendline
110 4.0 11.0 18.670

*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
NOTĂ: Noua generație Hyundai Elantra nu are încă disponibile prețuri și motorizări în România.

  • Andy, luni, 15.02.2016 17:24

    Un model interesant, poate singurul alaturi de Rapid in clasa respectiva in momentul de fata. Ceea ce nu inteleg este insa de ce italienii se zgarcesc la ecranul bicisnic cu grafica slaba de 2010 in 2016...Majoritatea telefoanelor mid si toate high sunt peste ecranul respectiv ca marime si rezolutie...Daca mareau pretul cu 2-300 de euro puteau oferi ceva macar mai de 2014... Pretul e bun insa. Linea a fost fiabila insa destule au venit cu defecte de fabricatie (aer conditionat cu durata de functionare de doar cateva saptamani si imbinari defectuase ale bordului), defecte remediate pe gratis in garantie, insa nu fara urmari...ca deh...mecanicii romani sunt cam neglijenti. Poate s-au mai scolit turcii intre timp sa realizeze un produs final mai cizelat.

  • drq, luni, 15.02.2016 17:54

    omu se trage din maimuta si fiatu' din caruta, mai mari butoanele decat display-ul, iar la motoare is tari de tot, la doblo am schimbat motorul multijet cu totul la 300 000km, da bravo ma'

  • PRS, luni, 15.02.2016 18:10

    Linea a fost proasta, de ce sa nu recunoastem? Plus concurenta e destul de acerba pe segment, nu vad nimic deosebit prin care sa iasa pozitiv in evidenta; pret mediu, oferta de putere&motorizari sarace, fara investitii serioase in tehnologie de la punto (2005) incoace, display multimedia datat

  • Sandu al-III-lea, luni, 15.02.2016 19:09

    Cam uratzel bordul.In rest e ok!Acceptabil mai bine zis.

  • Sam93, luni, 15.02.2016 20:01

    Problema ii ca cu bonusuri rabla si discounturi o sa se suprapuna la pret cu Logan si daca vine cu macar 4 stele la noile teste Euroncap eu l-as alege in detrimentul Loganului.

  • Pana, luni, 15.02.2016 20:42

    Va spun 3 motive pentru care masina asta este peste Logan: airbaguri cortina, frâne pe disc pe spate, dotari disponibile mai multe si mai variate. Sa mai amintim caroseria galvanizata? Unul de 1.4 si echipare de mijoc la 12000 de euro minus 1200 de euro Rabla, o scoti la mai putin de 11000. Si ai dotari mai bune ca la Logan. Eu o vad o optiune interesanta si fata de Rapid. La acest pret nu vad ce ar putea fi mai echilibrat.

  • Kirotractor, luni, 15.02.2016 20:52

    Nu-s fanul berlinelor in trei volume, dar Tipo asta-mi pare o oferta decenta ca raport pret/echipare/performante, desi amatorii de conectica high-tech pot fi dezamagiti. Si designul e mai elegant vs. Logan, 301 ori C-Elysee, chiar daca nu aduce vreun element deosebit. De remarcat si garda la sol relativ mare, care pe unele asa-zise sosele de la noi poate fi un atu.

  • S, luni, 15.02.2016 21:02

    Domnilor matematicieni. Fiat Tipo 1.3diesel - echipare de baza - 14.950euro Logan Laureate 1.5diesel - laureate (posibil si cu navigatie) - 11.450euro Diferenta de pret intre ele e de 3500euro ! (la benzinare nu m-am uitat, dar 0.9tce este peste acest 1.4aspirat si tot mai ieftin trebuie sa iasa). Deci daca voi luati pretul cu rabla la aceasta "rabla", atunci luati la fel si pentru cealalta "rabla" (loganul)... si o sa vedeti ca nu se mai suprapune deloc. Acesta ofera butoane la aerul conditionat mai mari ca navigatia. Loganul are motorizarea diesel mult mai buna si mai economica decat dieselurile de la fiat. Este fiabil, pe cand fosta Linea a fost slabuta. Ramane de vazut cum se va descurca noul Tipo ca fiabilitate. Nu pot sa zic nimic in aceasta prinvinta.

  • FLU, luni, 15.02.2016 22:06

    In echiparea de baza la 12.000 pe care o vor alege majoritatea, Fiat vine cu "frâne spate tamburi". Sa dai mai mult nu se merita. La 15.000 iti iei deja un Duster 4x4 cu un sistem multimedia mai de doamne-ajuta... Airbagurile cortina sunt un mare fâs. Sunt demodate. Logan are airbaguri cap – torace, de ultima generatie, in functie de intensitatea impactului

  • Pana, luni, 15.02.2016 22:23

    In primul rând la 12000 de euro ai frâne pe discuri pe spate, nu pe tamburi. Mai informeaza-te. Apoi, de când oferă Logan airbaguri si pentru pasagerii din spate? Sau asta nu se pune. Poate airbagurile cortina sunt un fas pentru tine. Pentru mine nu sunt. Pentru acolo îmi transport oameni dragi. ;)

  • LUCCI, luni, 15.02.2016 22:46

    Din tot clasamentul rezulta de fapt ca C Elisee isi distruge concurenta directa, ca pret si performante. Nu vorbesc de Octavia, Focus sau Jetta pt. ca nu inteleg de ce le comparati cu Fiatul. Sunt alte clase, alti bani , alta distractie. Si nu pricep de ce 301 , la aceeasi echipare, este cu 1200 de euro mai scump ca Citroenul?

  • @Pana, luni, 15.02.2016 22:55

    Care-i treaba pana la urma? E in medie cu cateva mii de euro mai scump decat Logan. Cred si eu ca la 14 -15k loganul mai avea destule. Totusi sunt destui care sunt multumiti de echipamente/performante/pret. La banii astia Fluence are discuri spate standard si e mai masina decat un prafuit de Fiat care n-a mai scos pe piata nimic serios de un deceniu. Hibernare placuta Fiat.

  • mda, luni, 15.02.2016 22:56

    design semi-batranesc

  • dgate, marţi, 16.02.2016 00:22

    1. C Elysee 2. Tipo 3. Restul nu are rost comparatia cu loganul, aici vorbim de automobile nu de frigidere sau masini de spalat .... ca performante citroenul e mult peste tot din low costul clasei, 10.8 secunde la 100kmh e mai mult decat decent.

  • Tembelus Rex, marţi, 16.02.2016 01:12

    Sa o luam pe rand ....LUCCI ....301 e mai scump decat c-elysee deoarece e vorba de pozitionare pe piata, perceptie a publicului, a cumparatorului mai mult sau mai putin subiectiva.....Peugeot se vrea mai premium decat Citroen ....in deceniile trecute chiar era poreclit chiar Mercedesul frantuzesc (pe buna dreptate - au avut unele modele fiabile si solide - cum sunt si acum de altfel), Citroenul era mai avangardist....acum vor sa-i dea o alta directie de o marca ceva mai accesibila a grupului....... Pana si mda ....Fiaturile chiar nu sunt prafuite ...sunt doar niste strategii aiurea, pozitionari dubioase pe piata etc......tine de marketing..... Pentru redactie cam amestecati "clasele compacte" intre ele...."unele sunt mai compacte decat altele"......din punctul meu de vedere Fluence, Focus, Astra, Corolla, Jetta, Elantra sunt din alt film.....Fiatul aici de fata e concurent cu duoul 301/ c-elysee, cu duoul rapid/ toledo si cam atat . Loganul si el este din alt film....un film mai ieftin dar chiar bun.....cu Logan se ridica o tara din cenusa nu cu SH din autohausuri....dar e alta discutie........ By the way cui nu-i place modelul asta....poate mi-l faceti mie cadou ...accept si varianta entry, culoare alba, cea mai ieftina.....va astept!!!!!

  • WJH_1One, marţi, 16.02.2016 01:25

    @Pana Iti spun eu un motiv ELEMENTAR pentru care Tipo este ''peste'' Logan : -Clasa din care face parte ( segmentul C ) nu (B ) Nu au nici o relevanta ceea ce ai spus . Frane cu disc pe spate au toate masinile ale caror putere este de 100 sau peste 100CP .Vezi Tipo 1.4 95CP sau 1.3 95CP nu are in lista de dotari standard frane spate pe disc. Doar versiunile de peste 100 CP.

  • @WJH_1One, marţi, 16.02.2016 07:08

    Te-ai urcat in Tipo? Spatiul aproximativ e ca intr-un Logan. *lasa segmentarea, citeste ce scrie automarket *are prea putin legatura cu puterea dezvoltata, ci masele implicate si pretul de piata (fa o medie intre 12.211 si 19.555 , vezi ce da )

  • xxx, marţi, 16.02.2016 09:13

    Deosebit!!!! O ALTA HARCA de mașină! este puțin mai fățoasa decât Albea!

  • Tibi, marţi, 16.02.2016 09:29

    2.734 euro diferenta intre benzina si diesel? wow! Pe de alta parte, legat de clase/game/segmente, e adevarat ca Automarket le-a amestecat, dar nu va ganditi ca publicul larg analizeaza asa minutios. Cine isi cumpara o masina se uita la aspect, la cat de mare sau mica "pare" masina, la pret si poate la unele dotari. Decizia de achizitie se poate schimba usor, oamenii alterneaza si vor sa primeasca mai mult pentru banii lor. Eu cred ca ar trebui inclus un tabel de preturi comparativ cu Duster si alte SUV/Crossover: C-Cross, Captur, etc. ... PS: ma omoara codul capcha pe care trebuie mereu sa-l introduc de 2 ori pentru ca de fiecare data o gresesc, chipurile, pe prima !

  • vianu, marţi, 16.02.2016 09:48

    eu as astepta putin vanzarile acestui model inainte de al categorisi drept un alt esec de piata. Adevarat ca interiorul cu ecranul ala ciudatel nu e cel mai inspirat dar e posibil ca cei de la Fiat sa-si fi invatat lectiile + ca nu-si pot permite, in conditiile actuale ale companiei, mici driblinguri in care sa se impiedice singuri. 301, C-Elysee nu se vand in Occident deci acesti concurenti sar din schema(probabil ca le cad ouale astora daca sunt vazuti cu astfel de modele in oferta) , Logan are un target de clienti foarte bine definit, Rapid cred (repet, cred) ca in Vest e preferat pentru flote Jetta e o Matrioska inutila, Fluence e pe moarte si echipa Octavia,Astra, Focus (n-am inteles de ce nu se pune si Golf) este formata din compacte "mai" compacte din pdvd al pretului, calitatii, conforului, imaginii, etc Concluzionez ca Tipo isi cauta si isi va gasi un segment de utilizatori foarte bun.

  • WJH_1One, marţi, 16.02.2016 11:08

    @@WJH_1One. Cum sa ma urc in Tipo daca abia s-a lansat pe piata din Romania si nici macar acum nu-i disponibil in toate showroom-urile, dar mite pentru un Test Drive la AutoItalia . Automarket spune cam asa : ''Berlina compactă Fiat'' & ''Renault Fluence, Peugeot 301, Skoda Rapid și Hyundai Elantra'' & ''are în vizor rivali precum Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Renault Fluence, Hyundai Elantra, Skoda Rapid sau Seat Toledo'' . Apare cumva Dacia Logan in aceasta lista ? Evidenta ca nu, fiindca este de segment (B), nu (C). Pretul este unul destul de discutabil avand in vedere varianta de varf care costa 17.599, cat pretul a doua Loganuri.

  • Tony_LPP, marţi, 16.02.2016 13:55

    Design interesant, italian. Interior bun pentru un model considerat low cost. Insa nu se va bate, nici pe departe, de la egal la egal cu Dacia Logan 2. Un Logan Laureate 1.5 dCi 90 cp costa sub 13.000 euro, cu toate dotarile bifate. Daca exista si vreo campanie de reduceri la Dacia, pretul unui Logan 2 Laureate poate scadea bine sub 12.500 euro, pretul de intrare in gama al modelului Tipo.

  • vianu, marţi, 16.02.2016 14:26

    de ce tot credeti voi ca modelele constructorilor din Vest sunt facute pentru a contracara Loganul?

  • Andy, marţi, 16.02.2016 14:46

    @Tony Cu tot respectul, Dacia e singurul brand low-cost. Oricum o dam, Fiat, Skoda, Citroen, Renault, Kia si chiar Ford sunt marci de volum-buget. Nu concureaza direct cu Dacia, asa cum zicea si Vianu care se mira pe buna dreptate de ce jurnalistii romani tin sa compare tot ce e pana in 15.000 cu Logan... A, ca fiecare din firmele respective au modele sedan compacte mai ieftine decat surorile hb, asta e alta mancare de peste. Sunt mai ieftine pentru ca au mai putine dotari si se opresc la un anumit plafon de pret, plafon peste care trec hb-urile.

  • @WJH_1One, marţi, 16.02.2016 18:06

    De Salonul Auto Bucuresti 2015, ai auzit? Oricum n-are treaba cu puterea, studiaza nivelurile de echipare mai bine.

  • flavius, marţi, 16.02.2016 20:12

    Sunt mult peste retardatii cu turbo in trei cilindri.Daca nu avea botoxul si respecta Linea ere traznet.Daca au rezolvat problemele de finisaj,saluta din mers pe toti fraieritii de marketing.

  • Gigel, vineri, 02.09.2016 19:35

    Cat este garda la sol la Fiat Tipo?