Un nou concept Mazda la Detroit: Furai
Mazda va aduce la Salonul de la Detroit un nou concept din seria Nagare dar si o varianta imbunatatita a sportivei RX-8.
Mazda va expune in premiera mondiala la Salonul International Auto Nord American (NAIAS) conceptul Mazda Furai si noua Mazda RX-8,model care a beneficiat de schimbari tehnologice importante. Salonul se va desfasura in perioada 13-27 ianuarie 2008 la Detroit.
Dupa debutul din octombrie la Salonul Auto de la Tokyo, conceptul Taiki va fi expus si la Detroit, debutand astfel pe piaþa Nord Americana si pentru prima data in afara Japoniei. Pe parcursul zilelor presei, Mazda va prezenta la standul sau o expozitie speciala de masini de curse, precum si gama completa de modele de serie destinate publicului larg.
Furai inglobeaza suflul sport, specific Mazda, dar se preocupa in acelasi timp si de mediul inconjurator, incurajand utilizarea combustibililor nepoluanti ca etanol E100. Furai dezvolta in continuare linia unica de design Nagare (termen japonez ce semnifica ideea de “curgere”), pe care o transforma intr-un concept, bazat pe un model competitional din American Le Mans Series (ALMS).
Vehiculul foloseste sasiul Courage C65, lansat de companie in ALMS in urma cu doar doua sezoane competitionale, precum si motorul rotativ de 450 CP cu trei rotoare, care il deosebeste de orice alt model din categorie.
Franz von Holzhausen, directorul de design pentru Mazda in America de Nord, a declarat: “Furai estompeaza intentionat barierele care separau in mod traditional masinile sport de serie de cele pentru curse. In trecut, exista o diferentiere clara intre automobilele de curse si cele sport autorizate pentru circulatia pe drumurile publice, asa numitele supercar-uri. Furai elimina aceasta diferentiere intr-un fel in care nici un alt model nu a facut-o pana acum.”
Beneficiind de un design sport improspatat, de manevrabilitate, acceleratie, calitate si dotari imbunatatite, noua Mazda RX-8 continua sa fie o masina sport reprezentativa, care dovedeste ca motorul rotativ inca este un element important in strategia Mazda.
Inca de la lansarea sa in 2003, Mazda RX-8 a fost perceputa drept o masina sport, care ofera o structura cu patru locuri si patru usi complet noua, imbinand valorile unei masini sport cu confortul pasagerilor si placerea condusului.
Echipat cu singurul motor rotativ din lume produs in serie, RX-8 este succesorul spiritual al modelului Cosmo 110S din 1967, primul vehicul de serie ce avea sub capota acest tip de propulsor. Cu aproape doua milioane de exemplare vandute si dupa legendarul triumf al companiei la „Cursa de 24 de Ore” de la Le Mans (Mazda este singurul brand japonez care a castigat vreodata aceasta cursa clasica de anduranta), motorul rotativ constituie singurul element mentinut de catre Mazda in structura initiala si in prezent.