Un Lamborghini Jota extrem de rar va fi pus la vânzare în octombrie

Publicat luni, 30.08.2010 17:53 de Sebastian Toma

O casă de licitaţii din Londra va pune la vânzare un exemplar extrem de rar Lamborghini Miura SV Jota şi unicul exemplar Aston Martin DB5 funcţional folosit la filmările peliculei James Bond 007.

Casa de licitaţii RM Auctions din Londra a anunţat o sesiune specială de vânzare în octombrie. De data aceasta, englezii vor intermedia vânzarea a două modele extrem de rare. Astfel, ciocanul de licitatie va marca vânzarea singurului exemplare Aston Martin DB5 folosit la filmările 007 rămas în stare de funcţionare şi a unui Lamborghini Jota din 1971. În timp ce modelul Aston Martin a fost creat pentru un film, exemplarul Lamborghini Jota a fost dezvoltat special pentru a sărbători existenţa modelului Miura Privata, o versiune de competiţie a lui Miura creată pentru pilotul de teste Bob Wallace.

Exemplarul Lamborghini pus la vânzare este construit în 1971 şi este doar unul din cinci unităţi construite în cinstea modelului Miura Privata. Modelul este realizat pe platforma lui Miura SV şi este construit cu sprijinul lui Bob Wallace, pilotul de teste Lamborghini din perioada respectivă. Acest model este echivalentul retro al lui Gallardo LP550-2 Valentino Balboni.

Preţul exemplarul Lamborghini Jota pus la vânzare este situat în preajma a 800.000 de lire sterline şi 1.100.000 lire sterline. Printre exemplarele puse la vânzare în cadrul acestei licitaţii putem enumera şi modelul de competiţie Ferguson P99 cu care Sir Stirling Moss a câştigat numeroase Grand Prix-uri în 1961, dar şi un MG NB Magnette Airline Coupe din 1936, echipat cu un motor cu şase cilindri.

Via | Hemmings

  • gica, marţi, 31.08.2010 00:55

    'mnezeaule cat de bine poate sa arate masina!

  • ciprian, marţi, 31.08.2010 09:10
    Jota

    Interesant articol, dar denumirea Jota nu prea isi are locul. Acel Miura Privata de care vorbiti, e de fapt Lamborghini Jota creat de Wallace. Acesta a fost unicat si distrus de mecanicul proprietarului care a achizitionat modelul de la Wallace, dupa ce Lamborghini a abandonat proiectul. Ulterior, clientii Lambo au aflat si au solicitat modele similare. Italienii au modificat cinci masini in fabrica, pe care le-au denumit Miura SV/J. Aveau motoare similare cu Jota, insa nu aratau chiar la fel. Jota avea faruri carenate plus cateva "artificii" aerodinamice. Busonul de benzina era montat mai sus pe caroserie, etcetera. Nici un model n-a mai purtat denumirea originala Jota, cele cinci au fost Miura SV/J. Ulterior au aparut si cateva copii.

  • asmaticu, miercuri, 01.09.2010 01:30
    vise....

    daca as avea un extra de 1.000.000 GBP....