Un italian stabilește primul record de viteză pe Transfăgărășan la volanul unui Ferrari 458 Italia
Transfăgărășanul revine în atenția celor mai cunoscute publicații ale lumii după ce italianul Fabio Baroni a urcat cei peste 12 kilometri dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac în 9 minute și 13 secunde. E primul record oficial de acest tip pe șoseaua din Munții Făgăraș.
Italianul Fabio Barone a reușit să stabilească primul record de viteză pe Transfăgărășan, stabilind un timp de 9 minute și 13 secunde pe urcarea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac. Deși distanța parcursă de Ferrari-ul 458 Italia modificat al lui Barone a fost de 12 kilometri și 300 de metri, urcare a avut loc pe cea mai dificilă porțiune a Transfăgărășanului, o succesiune de viraje la 180 de grade care urcă până la cota 2100.
Proiectul Transfăgărășan World Speed Record a fost recunoscut de Cartea Recordurilor Guinness, însă Fabio Barone este primul pilot care încearcă acest record, ceea ce înseamnă că în anii următori vor asista foarte probabil la multiple încercări de doborâre a acestui timp. Încercarea italianului care este președinte al Ferrari Club Passione Rossa a fost organizată de ACS Scorpion Rally Team și a avut spirijinul Autorității Naționale pentru Turism. Transfăgărășanul a fost închis circulației rutiere pentru 4 ore cu această ocazie, iar cronometrul oficial al proiectului a fost ținut de Tag Heuer.
Condițiile de rulare au fost perfecte pe Transăgărășan în perioada în care italianul a realizat primul record de viteză pe Transfăgărășan: 21,8 grade Celsius la punctul de plecare și 16,3 grade Celsius la Bâlea Lac, punctul de sosire. Presiunea atmosferică a fost de de 802 ml/bar.
"A fost incredibil şi nu ne gândeam că o să avem un timp aşa de bun. Sincer, credeam că o să scoatem sub 12 minute. Dar azi dimineaţă am mers cu adevărat bine. Asfaltul a fost minunat. Am avut şi un copilot care a fost cu adevărat priceput şi concentrat, în acelaşi timp. Am dat totul. A mers totul foarte bine şi vreau să-i mulţumesc echipei care m-a susţinut", a declarat Fabio Barone după oficializarea timpului-record. Italianul a fost premiat imediat după oprirea cronometrului de oficialități din cadrul Ministerului Turismului și din partea Ambasadei Italiei la București.
Transfăgărășanul, din nou în atenția presei
Proiectul lui Fabio și alăturarea cu Transfăgărășanul, considerat una dintre cele mai spectaculoase șosele de munte din Europa și din lume, a atras atenția presei de specialitate din Italia. Cele mai mari publicații din Peninsulă au acordat un spațiu generos încercării reușite de record a conaționalului lor, cele mai importante nume care au scris despre Transfăgărășan în acest context fiind Gazzetta dello Sport, Tuttosport sau Autoblog.it.
-
dan_grc, vineri, 07.08.2015 11:20
Despre turiștii care au rămas blocați la o cabană, nu se spune nimic? Au stat ca fraierii 4 ore pt că un italian cu bani a plătit să fie blocat drumul, măcar dacă era vreun pilot cunoscut, deci oricine poate să facă asta dacă plătește? Bun așa, pe viitor vor mai veni câțiva să încerce să doboare recordul lui pește, chiar nu mi se pare o știre care să facă o reclamă pozitivă, în Italia nu bloca o șosea câteva ore pt că vrea unul cu Ferrari să facă timpi, doar la noi se poate.
-
hazard, vineri, 07.08.2015 11:53
Cam cat a fost shpaga platita autoritatilor locale pentru acest exercitiu?
-
Sam93, vineri, 07.08.2015 12:09
Sunteti niste ignoranti! Chestia asta cu inchisul drumurilor se practica peste tot. De nenumarate ori cand publicatiile auto din orice tara din lume testeaza un nou model la limite, se inchide portiunea de drum respectiva. Uitati-va la MotorTrend care de care ori face un test sau o comparatie inchid cate o sosea. Unele chiar destul de populare de pe langa LA. Ei platesc si politiia inchide soseaua. Nu inteleg care-i faza. Ce-i cu atata revoltare. Vai si ca ala are bani si face ce vrea? Pai daca nu v-ati dat seama pana acuma la maturitate, asa functioneaza intreaga planeta. Ai bani si esti stapan peste mase si faci ce ai tu chef. N-ai bani si esti un sclav al clasei care conduce lumea.
-
gogu, vineri, 07.08.2015 12:10
exista tarife, in functie de durata si distanta inchisa, cred ca sunt trecute si pe site-ul CNADNR. nici mie nu mie se pare normal sa se inchida un drum public, dar s-a mai intamplat si cu alte ocazii, care nu sunt neaparat de importanta
-
Puțin, vineri, 07.08.2015 12:12
Mie îmi iese 80.07km/h viteza medie, nu 83 cum scrie în articol. În plus, nu mi se pare ceva wow având în vedere că a pilotat un Ferrari pe un drum închis, fie el și Transfăgărășan.
-
Victoras Micula, vineri, 07.08.2015 12:12
Am vb si eu sa inchida Transalpina de data asta o zi pt mine. Vreau sa stabilesc recordul cu al meu 458 si Huracan in aceeasi zi. La anu pe vremea asta sper sa fiti prezenti sa ma vedeti.
-
cin, vineri, 07.08.2015 12:28
un ferari modicat pentru drumurile noastre, trebuia precizat
-
xxx, vineri, 07.08.2015 12:50
@Sam93 Si de ce nu a făcut-o la el in tara? Ce crezi ca in Alpii lor nu au așa ceva? Îți spun eu: nu se poate! Acolo trebuie sa existe o competiție/acțiune bine definita, legala si unanim acceptata de comunitate (zona respectiva)
-
agoox, vineri, 07.08.2015 13:01
asta este si un mod de a mai promova Romania si mai ales Transfagarasan in afara tarii. Cu siguranta vor veni mai multi turisti pe Transfagarasan in urma promovarii acestui record. Oamenii din zona vor avea de castigat mult mai mult decat au pierdut 4 ore. Chiar si turistii vor avea de castigat pentru ca vor creste cerintele, vor fi mai multi bani si automat mai bune conditii. Asa ca nu va mai plangeti ca a fost inchis 4 ore. "Acri mai sunt strugurii dom'le"
-
dan_grc, vineri, 07.08.2015 13:49
Pe vremea asta prefer pepenii, strugurii chiar sunt acri acum, măi Sam, du-te tu acum în Italia cu câți bani vrei tu și închide un drum, să vezi dacă reușești, promovarea este una și a sta preș în fața unui italian oarecare cu-n Ferrari este alta, asta e tot, adică una e să vină TopGear, alta e un no name, trebuie să ne impunem și noi niște standarde.
-
Ivanoff, vineri, 07.08.2015 14:03
Stiu ca o sa-mi iau voturi negativeca-i sustin parerea lui Dan_grc , dar ce-i drept e drept. Sunt de acord cu el la faza asta. Inca o dovada ca in RO, banul face jocul, totul se rezuma la bani, nimic altceva . Evident, pe acelasi principiu mizeaza si BMW, dar nah e foamete.
-
CCC, vineri, 07.08.2015 14:34
@Ivanoff Da. Cu banii faci orice oriunde e PLANETA ! Dar bani multi nu maruntis.
-
Performanta, vineri, 07.08.2015 16:02
Va luati numai ca s-a inchis drumul, dar de performanta modesta nu spuneti nimic? 83km/h viteza medie cu un Ferrari? Pe drum închis circulației? Cred că un șofer talentat ar scoate un timp mai bun cu mașini mult mai slabe.
-
Scorpionul_negru, vineri, 07.08.2015 17:19
@Performanta Asta da. Sa fi sigur ca sunt multi soferi care cu masini mai slabe ar scoate un timp mai bun.
-
MihaiB, vineri, 07.08.2015 18:03
Asistam oare la nasterea unui Pikes Peak romanesc? Daca se inscriu la anul 10 si peste 2 ani 25, putem sa lungim si traseul, sa zicem de la Balea Cascada la Cabana Capra, via tunel. Poate vine si Nobuhiro "Monster" Tajima.
-
Sam93, vineri, 07.08.2015 18:31
Nu inteleg ce-i cu aparenta ura fata de Italieni. Auzi ca sa faca in tara lui. Sau sa ma duc eu sa fac asta in tara lui. Inca o data va zic, daca omul are bani si poate, de ce nu. Sigur nu ne-a prejudiciat cu nimic tara prin acest lucru. Cum se mentiona deasupra, ce bine ar fi sa avem si noi un fel de Pikes Peak autohton. Un drum celebru la nivel international poate genera miliarde in profit prin turism. In schimb, nu cred ca s-a intamplat nimic grav ca a fost inchis Transfagarasanul cateva ore. Daca murea cineva ca nu a putut trece o ambulanta sau ceva mai ziceam si eu, dar asa...Mai bine sa nu mai fim asa negativisti si ne sa uitam la partea plina a paharului.
-
andrei, vineri, 07.08.2015 19:05
Locuiesc in Austria nu de mult am fost obligat sa astept ca se facea ceva curse de biciclisti. Faze e ca nu era un om ci mai multi cu bicicletele dar asta poate sa fie si la noi si ar fi ceva fain. De exemplu curse de masini. Noi ori cum nu o sa castigam nimic cu chestia asta ca oameni simpli dar no se va scrie ceva in ziar in Austria si de bine despre Romania.
-
xxx, vineri, 07.08.2015 20:31
@Sam93 Atunci sa fie un concurs tip Pikes Peak, nu am nimic impotriva, chemi un Vettel, Hamilton le dai bani sa faca reclama si usor cresti, vin si vreo 20000 oameni sa vada, pentru ca sunt bine informati. Nu sunt de acord ca un neica nimeni sa faca orice, oricum si oriunde si vreo 500 de oameni sa stea blocati 4ore din cauza lui, iti garantez ca daca erai acolo facea-i spume, chestia ca are bani si poate nu cred ca te multumea. Poate-mi spui si care este paretea plina a paharului? Pentru ei suntem tigani si sclavi in Sicilia.
-
expertul, vineri, 07.08.2015 22:14
@Scorpionul_negru, eu si cu Dacia 1310 pot scoate un timp mai bun pe acolo . Cand am fost 8-9 ani pe acolo cu Iveco, intram in curbe cu maxim 75km/h , deci viteza apropiata de Ferrari o masina foarte aerodinamica pe langa o duba. Se cam inclina Iveco intr-adevar, la un moment dat se ridicase pe doua roti de la sol putin , dar am pus-o la loc dupa ce am bracat tentativa de a se rasturna.
-
MPT, sâmbătă, 08.08.2015 01:41
Se face tot mai multa publicitate acestui traseu si ne place sa ne mandrim cu "cel mai frumos drum din lume" insa efectiv nu se face nimic pentru modernizarea lui. Ar putea fi refacut covorul asfaltic ca e plin de gropi. Recent am fost si era sa-mi rup masina mai ales la coborirea spre Curtea de Arges.
-
CGD, sâmbătă, 08.08.2015 12:23
Sa stiti si pot jura, ca SCORPIONUL_NEGRU are dreptate, cu o masina mai slaba, scoti un timp mai bun.....saptamana trecuta cu Opel Meriva 1.6 si 16V in 7-8 minute am urcat cu niste prieteni si era si trafic! Ce atata lauda cu Ferrari si drumuri inchise....Sa scoata record cu trafic, nu drum inchis! A facut 9 minute ca a fumat si o tigara :D Ideea este ca, daca ai bani, inchizi drumuri, intri in Cartea Recordurilor si iti cumperi si o pereche de parinti :)) :D
-
Ben, luni, 10.08.2015 21:11
Ce chestie si asta...i se scoala unui broscar ca vrea sa face pe pilotul de Formula unu si se inchede Transfagarasanu' sa -si faca ala mendrele...
-
df, luni, 10.08.2015 23:07
ba da vechiul record care era?sa inteleg ca daca blocam si eu drumul si urcam cu asmaticul meu 308 stabileam record pe transfagarasean?...ce fraier sint
-
cineva, marţi, 11.08.2015 15:03
Da' cum sa nu. Nu erau 500 de oameni, erau 5 miliarde blocati la Balea, intr-o zi de luni, daca nu ma insel. Si erau toti in interes de serviciu, contra timp. Si era extrem de important sa plece toti in secunda respectiva. Si nici nu a fost anuntat respectivul eveniment in presa scrisa/net si la TV si probabil si prin afise in zona respectiva. Si daca tot erai acolo, puteai sa pleci mai rapid, sau, in cel mai grav caz dintre toate, sa mai casti gura la peisaj o vreme... Problema de importanta nationala, dom'le! Ete fâs
-
xxx, marţi, 11.08.2015 15:49
@cineva Am auzit cu totul si cu totul intamplator pe EUROPA Fm ca este inchis, nu s-a spus o secunda de ce! Este perioada de concediu in toata EUROPA de la mijlocul lui iulie pana la sfasitul lui august si am fost obligat sa ma opresc la Cumpana (intr-un jeg total) Prin natura serviciului sunt obligat sa ma duc cel putin de 10 ori pe an in Franta, Belgia si Italia, iti garantez ca acolo nu era posibil acest lucru! Au si ei 2 maini, 2 picoiare si un cap, iti garantez ca nu sunt mai inteligenti ca noi. De ce EU platitor de taxe in Romania (iti garantez ca nu sunt putini), trebuie sa suport chestia asta? Iti dau un exemplu de civilizatie europeana: In 2001 am stat 14 luni langa Paris in comuna Meudon, am fost platitor de taxe si impozite acolo, crede-ma ca eram anuntat in scris de orice lucru care putea EVENTUAL sa ma deranjeze (targul florilor concurau la cea mai frumoasa comuna din Franta cu aranjamente florare si ca circulatia va fi mai dificila, targul vinurilor cu toate ca nu era zon viticola in zona si pt asta blocheaza strada principala pt 3 zile, de inaltare ca va fi balci si se poate sa fiu deranjat de zgomot si focul de artificii, eram la 2km de locul unde se facea manisfestarea, ca trece turul Frantei si o zi este blocat accesul catre Paris, etc.. si toate astea cu cel putin o luna inainte Pana la urma de ce vorbim? un italian a fost primul care s-a dat pe Transfagarasan, oficial. Ce am castigat eu ca roman? NIMIC De ce sunt umilit? Numai ca sunt roman, accept cu greu chestia asta. Uita-te macar pe la vecinii nostri sarbi si unguri, numai putin si fa un pic diferenta
-
Gica Mecanicul, marţi, 11.08.2015 16:46
Si pana la urma care a fost recordul de viteza, ca nu am vazut niciuna, am vazut doar un timp si atat. Deci care e recordul de viteza pe Transfagarasan?
-
cineva @xxx, miercuri, 12.08.2015 11:20
Tu ai auzit pe Europa FM, eu am citit pe Automarket si am vazut la Pro TV la stiri, si am auzit si la un radio (nu mai stiu la care, eram in masina). Nu stiu daca erau si afise in zona Transfagarasanului, dar asa mi s-ar parea normal. Deci a fost anuntat. Poate ar fi trebuit sa fie mai mare acoperirea anunturilor (nu stiu daca a fost si pe alte canale TV). Imi pare rau ca ti-a afectat planurile de concediu, dar la fel se putea intampla in cazul unui accident pe Valea Oltului. Am stat la un moment dat acolo vreo 7 ore ca sa se elibereze zone de urmele unui accident cu 3 TIR-uri... Stiu ca in Franta lucrurile se fac alfel, am lucrat si eu acolo vreo 2 ani. Mai avem mult pana ajungem la acel nivel. Dar pana la urma, italianul respectiv a platit bani pt un serviciu care i-a fost pus la dispozitie. CNADNR a castigat niste bani. Sper ca nu putini. Sper in continuare ca ii va folosi la reparat niste drumuri prin tara asta, ca e mare nevoie. Asta ar fi un prim avantaj pt tine, ca sofer roman. Ce ai mai castigat, este publicitate pt tara, care va aduce mai multi turisti, care vor aduce banii pe care ii vor cheltui aici, care vor ajuta la imbunatatirea conditiilor(de cazare, de ex.). Castigul nu este unul direct, decat daca ai o pensiune in zona, sau un restaurant, la care sa stea turistii respectivi. Dar trebuie sa ne obisnuim sa vedem putin mai departe, pe termen mediu si lung. E ca si cum cand conduci esti atent si la a 3-a masina din fata, astfel incat sa nu te surprinda o franare brusca... Drumuri bune si concediu placut!
Citeste si
-
INTERN | luni, 4 noiembrieVânzările de mașini noi în România, creștere de 1% în octombrie. Toyota și Hyundai, pe podiumPotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu peste 1% în luna octombrie. Totodată, a fost înregistrată și o creștere de 4% în ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 noiembriePrețuri noul Volvo XC90 facelift în România: start de la 89.500 euroVolvo a anunțat oficial prețurile noului XC90 pe piața din România. SUV-ul de lux al suedezilor pleacă de la 89.500 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 30 octombrieFord Craiova: a început producția primelor baterii pentru mașini electriceFord Otosan a anunțat oficial înființarea noii linii de asamblare a bateriilor pentru mașini electrice la uzina de la Craiova. Noile baterii produse în România vor ajunge la 3 modele electrice noi, asamblate la rândul lor în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | luni, 28 octombrieȘoferii agresivi vor putea fi reclamați onlineMinisterul Afacerilor Interne a lansat o nouă platformă online prin care șoferii agresivi vor putea fi reclamați. Pentru moment, doar persoanele înregistrate vor putea face astfel de sesizări online. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 25 octombrieAlfa Romeo Junior Ibrida, debut pe piața europeană: start de la 28.000 euro în RomâniaVersiunea hibrid a lui Alfa Romeo Junior, denumită sugestiv Ibrida, a debutat în toate reprezentanțele europene ale mărcii. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 28.028 de euro, cu TVA inclus. Citeste tot
Sunt si eu curios: câți bani dau ca sa blocheze drumul câteva ore? Eu dau ca boul cel puțin 3lei la litru de motorina cumpărat taxe la stat si mă uit lung sa se deschidă drumul in iulie si asta se da dea dura pe acolo! Pe banii mei nu mă interesează recordul pe Transfăgărășan! Au Cima Coppi si Monte Zoncolan la ei, astia ce-au a? Au voie numai cu bicicleta?