Un fost șef al General Motors dă vina pe vechiul președinte al Volkswagen pentru scandalul Dieselgate
Bob Lutz, un om important în industria auto și unul dintre foștii lideri ai General Motors, a declarat că Ferdinand Piëch, până de curând președintele Volkswagen Group, este de vină pentru scandalul Dieselgate.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Bob Lutz a criticat stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch, fostul președinte al Grupului Volkswagen AG, și afirmă că acesta este responsabil pentru scandalul Dieselgate. Lutz este un director cu o vastă experiență în industria auto, având în trecut funcții de la GM Europe, BMW, Ford Motor Company, Chrysler Corporation și General Motors Corporation. În cadrul unui editorial pentru Road and Track, Lutz a rememorat o discuție cu Ferdinand Piëch derulată în anii '90, la scurtă vreme de la lansarea lui Volkswagen Golf IV.
Lutz a explicat în editorialul său că stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch a fost unul dictatorial, în care angajații Volkswagen Group erau presați să obțină cu orice preț obiectivele stabilite de Piëch, sub amenințarea concedierii în cazul unui eșec. Bob Lutz consideră că situația de la care a pornit scandalul Dieselgate este provenită de la același stil de conducere dictatorial manifestat de Ferdinand Piëch, inginerii responsabili de proiectarea sistemului fiind, cel mai probabil, amenințați cu concedierea în cazul unei nereușite, indiferent de soluția tehnică găsită.
Scandalul Dieselgate este o problemă mult mai gravă decât a fost recall-ul celor de la Toyota pentru reparația pedalelor de accelerație și decât recall-ul Ford pentru înlocuirea anvelopelor Firestone pentru modelul Explorer sau rechemarea în service de la GM pentru schimbarea contactelor pentru mai multe milioane de mașini. Bob Lutz își motivează afirmația prin faptul că respectivele rechemări în service nu au fost cauzate de situații premeditate, în ciuda faptului că au avut consecințe tragice – soldate cu numeroase decese. În cazul celor de la Volkswagen, scandalul Dieselgate are costuri semnificativ mai mari și nu pare să se oprească, notează Lutz.
Via RoadandTrack
Pe scurt și fără drept de apel: Lutz a făcut parte din echipa “de succes” care, ȋn anul fatidic 2009, a prăvălit ȋn neant vechiul și ȋncărcatul de glorie GM, transformându-l ȋn rușinea conjuncturală numită Motors Liquidation Company (MLC), așa că…tacă-ți fleanca, tataie, nu ne servi cioace despre un asemenea om de valoare și caracter precum "dictatorul" Ferdinand Piech. Incredibil tupeu! Buah, nu mă miră.