Un BMW Art Car în celebra cursă de la Macao: nemții aduc un M6 GT3 pe circuitul asiatic
Un BMW M6 GT3 art car va putea fi admirat în acest weekend în cadrul celebrei curse de la Macao. Mașina a fost dezvoltată de artistul Cao Fei și este pentru prima dată când ajunge pe circuit.
Proiectul BMW Art Car a debutat în 1975. Primul exemplar al seriei a fost un BMW 3.0 CSL transformat de artistul Alexander Calder și pilotat de francezul Herve Poulain în Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1975. De atunci, o serie de artiști precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Frank Stella sau David Hockney și-au transferat ideile în "pânze pe roți".
Cupa Mondială FIA GT se desfășoară în weekend-ul 18-19 noiembrie pe circuitul Guia din Macao. În cadrul acestei ediții, BMW aduce pe grila de start patru exemplare M6 GT3. Unul dintre acestea face parte din seria BMW Art Car, a fost dezvoltat de artistul chinez Cao Fei, iar Augusto Farfus este cel care o să-l piloteze.
"Sunt foarte încântată de cursa ce va urma! Aceasta este o experienţă complet nouă pentru mine, să văd că una dintre lucrările mele de artă se mişcă cu o viteză uluitoare", a declarat Cao Fei.
Opera artistului asatic reprezintă o reflecție asupra vitezei schimbării în China, asupra tradiției și a viitorului. Baza lucrării lui Cao Fei are trei componente principale: un film care se concentrează pe călătoria în timp, explorarea automobilului cu ajutorul realității augmentate și, bineînțeles, modelul M6 GT3.
Premiera internațională a noului art car a avut loc la finalul lunii mai, iar acum fanii BMW vor putea asista la debutul lui M6 GT3 by Cao Fei pe circuit.
Este ultima cursă, probabil, a lui BMW M6 ca maşină pentru echipele (cu susţinere oficială) de uzină BMW Motorsport. Foarte cool că este fix un Art Car care face asta. E foarte interesantă cariera lui BMW M6 în motorsport - nu din perspectiva victoriilor, ci pentru că a fost foarte scurtă. Pariul meu e că a pregătit BMW pentru intrarea în FIA WEC cu BMW M8, o maşină foarte apropiată ca proporţii. Cu clasa LM P1 abandonată de constructori care se mută sau intră iar la GT, cursele de anduranţă promit să fie spectacol şi cu o prezenţă tot mai importantă de mărci, de pe toate continentele. Problema e că în România cursele de anduranţă nu sunt deloc înţelese şi urmărite. :(