Ultima ora: Dacia opreste productia timp de 18 zile
Constructorul roman de automobile a anuntat astazi oficial ca isi intrerupe activitatea in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie.
Criza economica actuala se resimte tot mai mult si in interiorul Dacia. Constructorul roman surprinde astazi cu o decizie soc care vine sa confirme vanzarile slabe ale companiei.
Oficialii romani au declarat ca uzina de la Mioveni isi va inchide portile timp de 18 zile, mai exact in perioada 20 noiembrie 7 decembrie. Motivul invocat de conducerea grpului roman este scaderea volumului de vanzari al automobilelor marcaDacia.
Liviu Ion, directorul de comunicare al Dacia, a anuntat tot in aceasta seara ca angajatii vor primi in aceasta perioada 85% din salariul brut si bonuri de masa. Comentand asupra deciziei de inchidere a portilor uzinei, Ion a mai declarat: "Dacia a crescut la export, dar nu atat cat ne-am fi dorit". Despre pierderile pe care constructorul roman le inregistreaza in acest moment Liviu Ion a preferat insa sa nu comenteze.
In comunicatul oficial emis astazi de constructorul roman se precizeaza: " Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008. Doar activitatea CKD va continua".
Nu este pentru prima oara cand Dacia ia astfel de decizii. Constructorul roman a anuntat o intrerupere a productiei si in urma cu doua saptamani. Astfel, decizia facuta publica astazi vine dupa ce doua zile la uzina din Mioveni nu s-a lucrat (30 si 31 octombrie) si in conditiile in care s-a anuntat o incetare a productiei si in zilele de 13 si 14 noiembrie.
In acest moment, Dacia se numara printre putinii constructori mondiali care se poate lauda cu o crestere a exporturile cu 20.2% in luna octombrie 2008, in conditiile in care piata auto mondiala a scazut in aceasta luna cu 9%. Constructorul roman a exportat 23.794 de vehicule in luna care tocmai s-a incheiat si 142.124 de unitati in decursul celor 10 luni ale lui 2008.-
JohnDoe, luni, 10.11.2008 20:25Tariceanu
Si Tariceanu pe unde este? sau cei 322 de BMWisti si Mertzanari? Noroc cu militienii/ruralii ca altfel era de cacao!
-
fanfaroni, marţi, 11.11.2008 08:26huo franta
Daca de la inceput statul nu vindea dacia la idiotii aia de la renault, si intradevar se producea o masina competitiva pe piata, nu mai era problema asta. Si sigur uzinele dacia se vor inchide cand Lada o sa scoata pe piata copia cu licenta renault Logan. Nu inteleg la ce naiba ne trebuie contracte cu mamelucii aia de francezi. Ei dau vina pe credite, dar incet incet romanii au inceput sa-si de seama ca Logan nu este decat o conserva-sicriu pe 4 roti. Pacat, uitati-va la Skoda a contractat cu cine trebuie si acum e masina nu conserva.
-
Horhe, marţi, 11.11.2008 08:26...
Niste tzarani domne'
-
mmm, marţi, 11.11.2008 08:56dacia
Daca nu ar fi facut masina cu licenta, dacia nu ar fi reusit sa fie competitiva deloc pe piata. Romanii nu aveau tehnologia necesara sa fabrice masini nici macar la nivelul Loganului. Intradevar daca ar fi contractat cu o firma nemteasca alta ar fi fost situatia! Desi multi cred ca Logan e un sicriu pe roti, eu consider ca este un pas inainte comparativ cu ce au produs inainte (Solenza, Nova). In prezent sunt masini la pret de Logan si cu design superior (ex: noul Aveo, Fiat-urile etc), sariti pe ele ! :)
-
Dumitru, marţi, 11.11.2008 08:57pentru un copilas prostut
Baitasului frustrat care mazgaleste mai sus sub nick-ul "fanfaroni": 1. Ce i-a impiedicat pe nemti sa vina in Romania si sa ia Dacia? 2. Argumenteaza, te rog, de ce Dacia, cu peste 21 000 de masini vandute in Germania in 10 luni, nu este competitiva. In raport cu ce? 3. Imi pare rau pentru ciuda care te ineaca si iti umfla toate glandele. E trist sa vezi un individ care se oftica atat de mult! Ai grija sa nu ti se sparga vreo vena!
-
bubu, marţi, 11.11.2008 08:59
Cand toata piata auto este in recesiune si marci precum audi, bmw, toyota opresc productia, unii romani se mai intreaba 'vai doamne, dacia opreste productia?' Sunteti tampiti?
-
cumparatoru, marţi, 11.11.2008 08:59e de la ei
Problema nu e numai la dacia ci la tot lantul de furnizori. Criza asta se transmite pe o scara mult mai larga decat pare la prima vedere. Speram sa se resimta mai putin in Romania aceasta criza, insa se pare ca ea tine de un mare cumul de decizii individuale privind achizitiile fiecarei familii. Da, o buna parte dintre romanai au hotarat sa mai amane cumpararea unei masini. Asta se resimte. Ma gandeeam sa fac pasul care tine de mine pentru a sprijini aceasta criza prin a imi cumpara un sicriu pe 4 roti cum spunea mai devreme ignorantul coleg de comentarii, insa din pacate nu am regasit in oerta Sandero Diesel. Asa ca pana si eu o sa mai astept putin. P.S. Atat de enervante sunt reclamele de tipul celei cu Vodafone de pe pagina asta care acopera o buna parte din pagina si face trimiteri involuntare catre pagina Vodafone (motiv pentru care ar parea ca este o reclama eficienta) incat in mod cert eu nu vreau sa mai aud de Vodafone cel putin un an. Gasesc agresiva si nesimtita tipul asta de reclama. Efectul pentru mine este cel invers chiar daca din greseala am facut cel putin 3 accesari ale paginii lor.
-
Valdo, marţi, 11.11.2008 09:20Daca ar fi venit nemtii....
Daca ar fi venit nemtii si ar fi facut ceva gen Skoda,cu ce bani am fi cumparat-o? La pretul la care se vinde Skoda citi dintre noi isi puteau permite o asa masia? Am fi trait cu mindria ca facem asa ceva,si atit. Am multe de reprosat la Renault:incepind cu faptul ca sintem tratati ca o republica bananiera,atit ca salarizare cit si ca servicii(vezi garantia de pina acum,la noi 18 luni,in toata Europa 3 ani,durata revizie,etc.),preturi piese de schimb aberante la o masina asa zis ieftina,precum si insonorizarea care lipseste cu desavirsire,de asemenea pretul la Logan a ajuns ca la orice masina din clasa ei,dar,s-au creeat multe locuri de munca si s-au marit exporturile,ceea ce este un lucru nemaipomenit pentru amarita asta de tara.Cam asta e parerea mea,si nu sint un mare iubitor de Renault,dimpotriva.
-
Tariceanu, marţi, 11.11.2008 09:30Pentru tâmpiti
Txa de inmatriculare a protejat cat a putut productia interna de automobile. In momentul in care aceasta s-a redus semnificativ am fost invadati de o avalansa de masini ieftine, mult mai poluante dar care, datorita pretului mic au reprezentat o alternativa la Logan. Asa ca dragi idioti care aveti ceva cu taxa de inmatriculare, dati-va cu capul de pereti pentru ca e singurul mod in care il puteti folosi in mod util. Ciao.
-
Autogreen, marţi, 11.11.2008 10:03Dacia
Dacia vindea oricum cea mai mare parte a productiei la export iar criza economica nu afecteaza numai producatorul ci si furnizorii de subansamble. Firmele romanesti care produceau pentru BMW, Mercedes, Mazda etc sunt si ele afectate.(cocalarii nu au voie sa stie ca Merc sau BMW-ul lor are si piese romanesti, sau ca statuia montata pe rolls e timisoreanca, sst.., )
-
gabi, marţi, 11.11.2008 10:11romani....
Ca de obicei romanii se injura unii pe altii si unul e mai destept ca altul...de-asta nu o sa reusim niciodata nimic...
-
dan, marţi, 11.11.2008 10:18mai bine
Din partea mea poate sa opreasca productia... de tot. romanul cu cap prefera un opel, wv, bmw sau mertz din afara decat un logan nou.toata lumea stie asta
-
CRISTI 13, marţi, 11.11.2008 10:21PAREREA MEA...
ma desteptule de mai sus cu taxa,in primul rind de ce sa pui taxa de inmatriculare la produsul tau care-l faci in tara ta? prostie ce zici,nu pui taxa pe produsul tau si pui taxa pe celelalte produse si at sa mai vb ce se vinde si ce nu,si in al doilea rind eu am avut un logan de nou diesel,nu zic ce eram multumit de el dar la 9000 de euro puteam sa cumpar orice masina de afara,adevarat second-hand dar mai performanta,stabila si sigura decit loganul si euro 3 cit avea loganul meu,asa ca mai ginditiva si voi inainte sa mai postati ceva. stima, pt. toi care merita!
-
arborele cu s'came, marţi, 11.11.2008 10:53Skoda a inceput concedierile
Daca tot e vorba de criza, Skoda a inceput concedierile iar VW la fel. Asa ca noi stam inca bine cu Dacia.
-
fanfaroni, marţi, 11.11.2008 11:55Pentru Dumitru
Dumitru, nu e vina mea ca tu ti-ai luat logan si acum rad si curcile de tine.... Dar o sa te oftici cand Lada o sa scoata un Logan mai bun decat sicriul tau....
-
tampitu, marţi, 11.11.2008 11:56
pentru toti care vor ca taxa auto sa dispara, sa se duca intai in Cairo sa stea acolo cateva luni, sa vada acolo ce inseamna sa poti inmatricula orice fel de masina, oricat de veche si daca cumva nu te-ai imbolnavit de plamini, vino la noi sa mai bati campii cu taxa asta sa nu mai vorbim de implicatii economice ale taxei, naivii chiar cred ca e vorba de banii din taxa piata auto din romania a fost 7miliarde anu trecut, din astia 19% adica 1.4 miliarde aprox sunt bani incasati de stat la buget din TVA (sa nu mai vorbim de impozitu aferent castigurilor firmelor din industrie) ... nu ptr aia 80mil a bagat statu taxa asta, ci pentru cei aproape 2miliarde care ii incaseaza pentru ca avem industrie auto (care in polonia sau bulgaria nu exista de exemplu) ... daca nu ar exista TAXA, bugetu ar fi mai sarac cu 2miliarde adica cam cati bani mananca SANATATEA intr-un an de zile.
-
Kap, marţi, 11.11.2008 12:38Sustin Dacia jos cu taxa
Ce de comentatori!Din doua cete: 1.naivi, dezinformati, prosti sau interesati(adica hoti care profita de acest abuz numit taxa), care dau din gura diferite prostii in sprijinul taxei; 2.baieti inteligenti "care stie ei ca e loganu' sicriu si care gluma lor preferata e ca dacia nu e masina", desi Loganul e si mai ieftin si MAI BUN decit suficiente alte masini, noi sau vechi. Iar oamenii astia au dreptul sa-si ia ce masini ii duce capul, atita vreme cit corespund tehnic.Indiferent ca-si arata limitele prin glume felse despre Dacia. Beleaua e in schimb cu desteptii care vor sa plateasca altii taxa ca sa le mearga lor bine creditele si leasingurile.Si pentru care ma bucur sincer ca in perioada urmatoare vor trebui sa isi gaseasca altceva de munca.Cinstita, ba!
-
Liviu, marţi, 11.11.2008 14:17Necaz sau bucurie ?!
Eu zic sa reduca preturile ca sigur au de unde si sa vezi cum isi da drumul treaba.
-
Cazul, marţi, 11.11.2008 14:28Matizul
Dragi romani, tocmai m-am intors din Germania unde se spune ca s-ar fi vindut multe Loganuri! am vazut doar doua, in rest era plin de Matizuri! proportia era coplesitoare! deci nu taxa nu alte legi au defavorizat Dacia ci doar ca au produs o masina slaba! o masina ce nu poate face concurenta nici macar masinilor second hand! de ce Skoda nu are probleme desi produce masini mult mai scumpe decit Loganul??? nici iefitnitea Loganului nu poate faca fata concurentei, deci cred ca cel mai bine ar fi o reorientare catre alt producator mult mai serios, nu ca Renaultul care produce aceasta masina in mai multe tari!
-
cristi, marţi, 11.11.2008 14:42
decat o masina straina second hand care imediat ce a intrat in tara e varza,mai bine una romaneasca noua cu garantie si la un pret convenabil.cum sa protejezi productia interna daca tu ai bagi taxa de poluare la una noua mai mare ca la una second hand veche da spe ani
-
ich, marţi, 11.11.2008 16:30masina hilara
acum 4 luni eram sfatuit sa-mi iau un "logan" , dar cand am aflat pretul pt o astfel de conserva , fara dotari , fara confort (comparabil cu o masina occidentala) , am renuntat , si mi-am luat un audi , adevarat un pic mai scump , dar e masina , ai o siguranta in ea , e stabila arata si bine ,...etc. Dacia nu produce decit cacaturi cu 4 roti , si la prima curba ramai cu 3 . Daca aveti bani NU ARUNCATI BANII pe hirburi noi (dacia). Cei care au ceva educatie si nu numai , nu-si cumpara DACIA . Dacia e pt tarani si militieni !
-
raduku, marţi, 11.11.2008 18:22STOP and GO
Stimati domni, oprirea productie la DACIA este numai provizorie. In aceatsa situatie se pot gasi si alte societati. "Criza mondiala" este un prilej de reorientare in domeniu auto, pentru multi constructori. Schimbarea tehnologica necesara producerii de autovehicule ecologice, pot face ca aceste prilejuri de STOP and GO, sa constituie reale prilejuri de a trage cu "coada ochiului" si in curtea vecinului. Oricum salariatii sunt platiti cu 85% si reprezinta un capital serios pentru DACIA, anume acea de lucratori inalt calificati. Deci rabdare si tutun... :-) Pe scurt: suntem in perioada in care constructorii impreuna cu centrele de cercetare vor schimba mult din ceea ce cunoastem pana in prezent.
-
2-10, marţi, 11.11.2008 19:41cocalarii
Cei mai castigati din toata treaba asta sunt cocalarii care aduc junkuri din Jermania, care stau pe forumuri sa le poarte de grija celor cu "sicrie" ;) ... check me out ;) ... "sicrie" ;) Negru sub unghie, parfum Harmanii, lantzu la gat, jelu'n par, botu gros si (binenteles) masina nemtzasca puternica, cu care sa poata sta la semafor pe banda dreapta si sa faca stanga cam asta-i profilul cocalarului, si , din pacate, sunt tot mai multi
-
mihai, marţi, 11.11.2008 21:43romani.......
durere mare cu romanii astia..........nu renault ne schimba pe noi, sau masinile produse la noi, cred ca daca privatizau nemtzii, tot un Logan iesea, e vorba de ceva care ne depaseste deocamdata........
-
Autogreen, marţi, 11.11.2008 22:06Dacia Logan
Romania are o problema mare cu educatia, iar lucru asta il vezi la orice colt de strada. NU poti sa spui despre o masina care se fabrica intr-un milion de exemplare anual ca este proasta. Platforma B si motorizarile acesteia sunt intalnite pe o serie intreaga de modele. Modus, Nissan Versa,Aprio, NP, Mahindra, Tondar, sandero, Logan,Clio - toate sunt produse pe platforma B de la Renault. Ce ar spune unii care conduc Mercedes despre faptul ca anumite componente (computer, cablaje, cutia de viteze) sunt fabricate in Romania. Sau ce ar zice mandri posesori de japoneze de masina lor construita in India, cu rulmenti romanesti si scaune chinezesti??!
-
Dumitru, miercuri, 12.11.2008 08:01Pentru "Fanfaroni"
Vad ca insisti, insa chestia cu "Lada si sicriul de Logan" am mai auzit-o de la tine. Stai jos! Nota 3!
-
Florin, joi, 13.11.2008 12:22ptr ICH
"Cei care au ceva educatie si nu numai , nu-si cumpara DACIA . Dacia e pt tarani si militieni !" Mai tampitule, atat te duce pe tine capul?! sa compari caracterul unui om cu o marca(model) de masina?! Atunci ia zi tu mai baiete, cei care au BMW si Metz sunt numai licentiati, doctoranti si mai stiu eu ce "respectuosi" ai legii? P.S. mare e gradina...
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Taxa de inmatriculare tampita sau cum sa dezavantajezi economia nationala, bravo domnule Vosganian, Felicitari, ati reusit!!!