UE va permite condiționat vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035
Uniunea Europeană va permite, în anumite condiții, vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. Mașinile noi cu acest tip de motor trebuie să fie alimentate doar cu combustibili sintetici sau cu biocombustibili.
Planul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035 va fi ușor modificat. Asta pentru a permite ca mașinile cu acest tip de motor să poată fi vândute chiar și după acel an. Potrivit unor informații apărute în presă, Uniunea Europeană lucrează acum la un plan revizuit după ce Friedrich Merz, cancelarul Germaniei, a transmis printr-o scrisoare către Comisia Europeană ca acest plan să fie regândit.
Scrisoarea a fost primită cu optimism, potrivit spuselor lui Apostolos Tzitzikostas, Comisarului European pentru Transport Sustenabil și Turism. El a precizat că mașinile noi cu motoare termice vor putea fi vândute în Uniunea Europeană și după 2035, însă acestea vor trebui să îndeplinească o singură condiție.
Mașinile cu motoare termice vor putea fi comercializate doar dacă acestea sunt alimentate cu combustibili sintetici sau cu biocombustibili, cum ar fi HVO100. Cel din urmă tip de combustibil este de fapt ulei vegetal hidrotratat, obținut din uleiuri vegetale în combinație cu grăsimi provenite de la animale.
Acest combustibil este deja o alternativă pentru motorină. BMW produce deja motoare diesel care pot fi alimentate cu acest combustibil. Recent, Audi a lansat la rândul său un motor diesel nou care poate fi alimentat cu HVO100. Acest biocombustibil ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu până la 90% față de motorina obișnuită.
În cazul mașinilor cu motoare pe benzină, acestea vor fi alimentate cu combustibili sintetici. Porsche a înființat în urmă cu 3 ani un centru special în Chile pentru dezvoltarea unui astfel de combustibil. Acest carburant, care folosește apă și dioxid de carbon procesat prin energia eoliană este neutru din punctul de vedere al amprentei de carbon și reduce emisiile de CO2 cu până la 90% față de benzină.
Comisia Europeană urmează să publice un plan revizuit în acest sens la finalul lui 2025.
via Motor1




