
UE investește 100 de miliarde de euro pentru susținerea dezvoltării de vehicule electrice
Uniunea Europeană va investi 100 de miliarde de dolari pentru a susține dezvoltarea și producția de mașini electrice.
Comisia Europeană a dezvăluit recent un plan pentru creșterea competitivității în industria auto a Uniunii Europene. Pentru acest lucru au fost puse la dispoziție fonduri în valoare de 100 de miliarde de euro destinate în mod specific sectorului „tehnologiei curate”, care include dezvoltarea și producția de vehicule electrice.
Tot mai mulți oameni trec la vehicule electrificate cu emisii reduse, iar industria funcționează mai curat ca niciodată. În ciuda acestui fapt, emisiile de carbon în UE se așteaptă să atingă vârful în 2025. Cu toate măsurile acestea puse în aplicare, emisiile vor scădea cu aproximativ 25% în următorul deceniu și vor continua să scadă, în ciuda eforturilor de a impulsiona și extinde capacitățile de producție din UE.
Acest nou acord nu se concentrează doar pe sectorul vehiculelor electrice, dar este probabil că o parte semnificativă din fonduri să fie alocată alocată acestui sector. Unul dintre punctele cheie, Planul de Acțiune pentru Energie Accesibilă, stabilește obiective precum accelerarea implementării energiei curate și a electrificării, utilizarea mai eficientă a energiei și reducerea necesității de combustibili fosili.
De asemenea, utilizarea unui EV o să fie mai accesibilă decât este în prezent, când prețul acestora nu este mult mai scăzut decât al vehiculelor cu motoare cu ardere internă, mai ales dacă depinzi de stații de încărcare publice.
Uniunea Europeană a impus propriile tarife de import, destinate în mod special să facă mai puțin viabil pentru producătorii chinezi să își vândă vehiculele electrice fabricate în China în Europa. Această idee pare deja să funcționeze, întrucât mulți dintre marii producători chinezi de automobile caută să deschidă facilități de producție pe continent pentru a evita tarifele, care pot ajunge până la 45.3%.
Tarifele sunt mai mici pentru producătorii care primesc mai puțin sprijin și subvenții din partea guvernului chinez, lucru care este perceput ca un avantaj incorect. Chiar dacă America își retrage planul de a stimula achiziționarea vehiculelor electrice și electrificate și elimină data limită pentru vânzarea mașinilor cu motoare cu ardere internă, UE a rămas fermă în ambiția sa de a interzice vânzarea de vehicule noi cu motoare cu ardere internă după 2035.
Reamintim că până în 2030, UE se așteaptă ca noile mașini să aibă emisii de dioxid de carbon cu 55% mai mici comparativ cu nivelurile înregistrate în 2021.
Rămâne de văzut dacă acest lucru este încă realist. Producătorii au exprimat îngrijorări cu privire la acest ritm, iar unii și-au schimbat planurile de a vinde exclusiv vehicule electrice după 2035.
via InsideEVs
-
Matei_cel_nou, luni, 03.03.2025 13:26
E bine ca faci tu prețul corect. Desigur, luând în considerare costurile fiecărei componente, salarii, energie etc.
-
alex_cu_a_mic, luni, 03.03.2025 14:01
In stilul clasic, CE pompeaza niste bani si niste reguli si considera treaba rezolvata. Fara consultare cu specialisti fara consultare cu industria fara consultare cu cetatenii care finanteaza toata tarasenia. Cele 100 miliarde probabil nu vor rezolva nimic si cuplate cu previzibila escaladare de liderii catre europeni a razboiului din Ucraina (cetatenii europeni cred ca sunt 80% pentru pace sau neimplicare dar nu-i intreaba nimeni pentru ca de aia sunt cetateni, ca sa participe la finantarea deciziilor fara sa fie parte a lor) vor fi doar o afundare si mai mare a tarilor UE in zonele extremiste. Personal nu mai am asteptari de normalitate de la actuala linie de lideri europeni. Si inca o chestie, cine crede ca e o mare diferenta intre politicienii romani si cei ai altor tari europene (si nu numai) este adolescent naiv. Sunt toti o apa si-un pamant. Pamant de flori. O gasca de diletanti ajunsi din intamplare in niste pozitii care le exced cu mult posibilitatile lor de intelegere dar care nu se sfiesc sa ia decizii extrem de importante fara nici o tresarire.
-
Matei_cel_nou, luni, 03.03.2025 14:32
Cetățenii au fost consultați prin vot. Vezi ca declara Șoșoacă ceva, sigur te interesează.
-
dan_grc, luni, 03.03.2025 14:40
Până în 2030 UE trebuie sa pompeze mult mai mult în apărare, ceea ce mai vorbeau unii nebuni anul trecut, acum este realitate, altfel primejdia va fi existența Uniunii în sine, cu NATO începem sa ne lămurim, adică unchiul Sam a fost înlocuit cu-n clovn . @Alex Pentru pace trebuie sa fie preocupați și cei ce încep razboaie, nu te poți plânge ca cel ce se apăra continuă să lupte, ca războiul nu se termină când are chef cel care îl începe, cam așa se întâmplă de obicei, deci prima regula pentru pace este să NU pornești razboaie, ce vei spune dacă va fi și România atacată ? " Asta e, noi vrem doar pace, luați ce vreți " ?
-
@alex cu creier mic, luni, 03.03.2025 15:13
Ești un șoșocist infect, sugi "bocancii" mojicilor.
-
Trilulilu, luni, 03.03.2025 15:13
Păi măi Alin, de-asta urlă unii pe aici că subvențiile și alte cele reduceri sunt doar bani publici băgați de-a valma in fundul unora că Musk. D-aia unii țipă că piața ar trebui să fie liberă. Banul public sprijină miliardarii planetei, nicidecum pe
-
@dan_grc, luni, 03.03.2025 15:15
Dacă România e atacata el e primul care se oferă sa asigure ordinea sub ocupația rusească, pentru 100 de ruble pe săptămână.
-
dan_grc, luni, 03.03.2025 15:41
Cel mai amuzant lucru este că Musk se ocupă cu tăierea cheltuielilor guvernamentale, după ce ani de zile a primit fonduri de stat pentru Tesla și SpaceX, inclusiv sub vechea administrație, adică este ok sa reduci risipa, dar pune pe altul, nu unul care a primit pomană zeci de miliarde .
-
@alex, luni, 03.03.2025 15:50
100 de ruble pe săptămână și o muie zilnică, să simtă gustul libertății. Georgescu și poporul rus libertate ne-au adus.
-
alex_cu_a_mic, luni, 03.03.2025 16:27
@dan_grc "Pentru pace trebuie sa fie preocupați și cei ce încep razboaie". Cei care au inceput razboiul au fost "preocupati" la inceputul razboiului de negocieri pentru incheierea lui, si chiar au fost "la o ora distanta" de incheierea razboiului daca nu era Boris Johnson pe fir. Declaratia ii apartine lui Jeffrey Sachs si a fost facuta acum 2 saptamani in plenul Parlamentului European. Evident ca pe la noi nu a pomenit mai nimeni de discursul "anonimului" aluia. "prima regula pentru pace este să NU pornești razboaie" asa este, si Rusia a avertizat de cel putin 20 de ani ca are linii rosii care i-au fost constant incalcate. In special extinderea NATO (in multe cazuri fara vreo miza pentru NATO in ansamblu) care extindere, ce sa vezi, viza strict tarile din anturajul si jurul Rusiei. Cine nu vede asta ca pe o incercare de incercuire... Daca ai un vecin nebun, si tu stii ca-i nebun, si ti-a zis ca -i nebun si vine peste tine daca mai muti gardul ca sa-ti maresti ograda, si tu muti gardul noaptea cate-un metru sperand ca nu se prinde nebunu dimineata, inseamna ca ori esti si tu nebun ori vrei sa vezi daca o vorbit serios. Eu sper ca daca se prinde nebunu ca noi (partea europeana si nesemnificativa a NATO) mutam gardul, sa creada ca e beat, nu vede bine si se duce sa se culce. Sigur n-as vrea sa ne ia in serios.
Dutz, luni, 03.03.2025 17:17Din păcate ai dreptate… cu nebunul nu te pui dacă știi că nu-l poți “executa” și Ucraina știa asta. De acord că vrei mai bine pentru țara ta, dar să te “joci” cu Rusia este prostie nu nebunie. Acest război putea și trebuia evitat și de acest lucru este vinovat Zelensky și cei care au jucat poker cu nebunia rușilor. Îmi pare rău pentru suferința din Ucraina, da rușii sunt criminali dar asta se știa, deci cine a greșit?
-
@alex cu creier mic, luni, 03.03.2025 16:38
Da, tati, da. Hai că îți dă Șoșoacă savarină, că combați bine.
-
Andrei, luni, 03.03.2025 16:59
Dacă tot e luni, întrebarea săptămânii e: ce combinație nefericita de evenimente a avut loc pentru ca Alex sa ajungă sa gândească în halul asta? Apropo de analogii tâmpite: acum vreo 7 ani am fost la un tur de hiking în Georgia, în munții Caucaz. Am ajuns și la granița cu Oseția de Nord, ocupată de ruși. Povesteau localnicii că rușii mută noaptea granița puțin câte puțin. Aveau vecini care s-au culcat seara în Georgia și s-au trezit in Rusia. Problema principala in Europa și în vest, în general, e ignoranța populației, lipsa de educație și înclinația de a pune botul la orice manipulare. Ori rezolvam asta ori renunțăm la democrație, pentru ca votul imbecilului face cat votul unuia care se informeaza și gândește.
Dutz, luni, 03.03.2025 17:36Andrei, părerea mea că un leader (președinte de țară) are principalul obiectiv de a-și proteja cetățenii în orice context. Când Zelensky a ajuns președinte era pace, și la graniță aveau RUSIA (un stat criminal și agresiv), deci un context știut. Din păcate cred ca el este vinovat (Zelensky), după cum știm nebunii nu răspund de acțiunile lor. Că o dam la întors și o privim din perspectiva umană, logică… da, criminalii ruși au făcut războiul… dar pentru că le-a fost ignorată nebunia. Să crezi că poți învinge Rusia este prostie și un test care nu ar fi trebui sa-l facă. Chiar și după invazie cred ca se putea rezolva situația cu mult, mult mai putine consecințe negative pentru Ucraina. Dacă Rusia nu era ignorată (în nebunia lor), acest război nu exista și da ai dreptate (repet) rușii sunt criminali, invadatori, violatori etc. Dovada a erorii lui Zelensky sunt cei trei ani de moarte și distrugere, și acum urmează (sper) o pace cu condiții și mai greu de acceptat pentru Ucraina. Știu că este trist, dar asta este situație de când lumea și se aplică peste tot (și în democrație), cel care are puterea face cam ce vrea… doar metodele diferă. Normal ca prefer democrația, consider ca are mai multe plusuri față de minusuri, dar să nu recunoaștem ca mare din timpul nostru și viața noastră suntem “prinși într-o capcană” nu cred ca ajuta prea mult. Suntem sclavi care o duc bine, unii foarte bine… dar toți cei care plătim impozitele, respectăm regulile și suntem cetățeni decenți, într-o formă sau alta suntem sclavi. În foarte puțin din timpul nostru facem cu adevărat ce vrem. Și totuși prefer acest scenariu VS orice altă formă de organizare și funcționare.
-
Andrei, luni, 03.03.2025 17:28
Deci ai avut de ales: se predau la nebuni sau se apară de nebuni?
Dutz, luni, 03.03.2025 17:50Varianta, “ferește-te de nebuni”, ce are? Puteau să stea pe “fundul” lor să adere liniștiți la UE și Ucraina cel mai probabil era ok. Să revenim la auto, când vezi un nebun în trafic cu un camion și tu ești într-un BMW diesel (glumesc) ce faci? Probabil tu alegi să te pui în față camionului? Dacă dintr-un calcul simplu nu pot să “elimin” nebunul, atunci mă feresc de el, chiar dacă egoul meu are de suferit. Restul familiei din mașină cred că ar aprecia mai degrabă dacă am ajunge ok la destinație, de nebuni nu scăpăm, trebuie să învățăm să trăim cu ei. Exemplul cu camionul din păcate este real și l-am experimentat personal acum mulți ani, noroc că am primit ajutor din “dreapta” altfel este posibil că aș fi făcut ceva ce aș fi regretat cu siguranță. Uneori pentru pace, trebuie să cedăm și când avem dreptate.
-
dan_grc, luni, 03.03.2025 17:54
Așa a făcut Europa și-n WW2, l-au lăsat pe nebun sa cucerească, crezând ca se va opri la o țară, restul este istorie . Europa a lăsat Rusia în 2014 sa ocupe Crimeea fără probleme, Ucraina n-a ripostat în numele păcii, a fost Rusia mulțumită ? Evident ca nu, si-a adus mercenarii la graniță și atunci a început războiul de fapt. Nu ceilalți s-au dus peste Rusia, ci Rusia s-a întins peste tot, de aceea a ajuns cea mai întinsă țară din lume. SUA a preluat discursul Rusiei, pt că Trump il idolatrizează pe Putin, vrea și el sa fie rege, o pace fără acorduri clare și fără o minimă garantare este ZERO, va reîncepe războiul în câțiva ani .
-
Andrei, luni, 03.03.2025 18:10
@Dutz După logica ta toată Europa trebuia sa fie 3rd Reich, ca doar nu liderii nu erau sa se pună cu nebunul. Sau, mai în urma, toată Europa trebuia sa fie musulmana, ca doar nu se puneau cu sultanii nebuni. Amice, faptul ca tu acum ești liber sa scrii ce gândești aici se datorează faptului ca unii s-au pus cu nebunii și milioane au murit ca sa trăim în libertate.
-
Catalin, luni, 03.03.2025 19:12
Om trai si om vedea... https://piataauto.md/Stiri/2025/03/Uniunea-Europeana-anunta-relaxarea-restrictiilor-la-emisiile-CO2-pentru-producatorii-auto-oferindu-le-3-ani-pentru-a-se-conforma/
-
@Catalin, luni, 03.03.2025 19:19
Asta in prima faza, peste doi ani cine stie ce va fi la fundul Europei, numai de green deal 2035 nu le va mai arde
-
Matei_cel_nou, luni, 03.03.2025 19:37
Eu zic sa sperăm ca peste 3 ani tot de Green Deal o să le ardă, altfel de arde de diesel pentru tancuri.
-
@prostan electric, luni, 03.03.2025 22:57
dezastrul s-a produs când CE a dat înapoi de la "2035 va fi electric". 3 ani de eliminare a amenzilor înseamnă 90% pondere termice. :)))))))))) dacă vinzi termice, mai dezvolți electrice? arde ceva? În afară de BEV-uri? :)))))))))
-
Mihai, luni, 03.03.2025 23:00
Toti sunt si maresali de razboi acum. Avem o tara plina de experti. Pe timpul pandemiei erau toti doctori, acum toti specialisti in tactici si razboi. Si cu toate astea cine omoara oamenii nevinovati? Handicapatii cu BMW-urile sunt cei mai periculosi, nu Putin! Dilimanii care fac LINIUTE, astia ne omoara in Romania.
-
@alex, luni, 03.03.2025 23:01
Spre deosebire de stimații cu părinți veniți pe tancuri de la Moscova, am susținut că politrucii europeni își vor reconsidera politicile green deal când va arde zona dpdv economic.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 3 martieȘeful Volkswagen: „Nu vom readuce denumiri vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original”Thomas Schäfer, directorul executiv Volkswagen, a declarat că grupul german nu va reînvia denumiri de modele vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 3 martieHyundai va produce mașini electrice în Turcia, din 2026Constructorul asiatic va produce mașini cu zero emisii în Turcia, începând cu anul 2026. Cu această ocazie, Hyundai Assan Otomotiv Sanayi devine Hyundai Motor Turkiye. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 2 martieNissan a confirmat oprirea producției lui GT-R R35 după 18 aniCiteste tot
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 1 martieLego a construit o replică la scară naturală a monopostului Ferrari de F1Cei de la Lego au construit o replică la scară naturală a monopostului Ferrari de F1 folosit în sezonul 2024. Construcția a durat peste 1.200 de ore și s-au folosit în total 562.000 de cărămizi Lego. Citeste tot
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 1 martiePolestar încheie un nou acord de finanțare de 450 de milioane de dolariProducătorul de mașini electrice Polestar a anunțat că a obținut un nou împrumut de până la 450 de milioane de dolari. Compania a reînnoit, de asemenea, un împrumut existent în valoare de 480 de milioane de euro. Această finanțare vine după împrumuturile de 800 de milioane de dolari pe care Polestar le-a obținut în decembrie anul trecut. Citeste tot
ar trebui sa vina cu obligatii stricte pt producatori in materie de pret de vanzare. Ok, uite 100 miliarse euro, si astfel costurile tale sunt minime, deci vinzi cu preturi corecte. Id.3 la 15.000 euro, ca exemple Reno 5 la 10k euro etc Ca se vaita producatorii astia dar ei baga in buzunar ca profit sumele care de fapt sunt destinate clientilor si a cresterii vanzarilor si schimbarii tehnologiei invechite pe combustie