UE inmoaie emisiile CO2

Publicat marţi, 06.02.2007 23:18 de Bogdan Mirică

Miercuri, Uniunea Europeana va adopta noile standarde privind limita emisiilor de dioxid de carbon din 2012. Se asteapta o modificare a pragului de 120 g/km.

Comisia Europeana este asteptata sa-si mai tempereze cerintele privind limitarea emisiilor de carbon incepand din 2012 la doar 120 g/km, pentru masinile produse in Europa. Surse neoficiale au declarat insa ca restrictia va fi fixata la numai 130 g/km, dar Comisia va incerca totusi sa atinga pragul de 120 g/km cu ajutorul unei utilizari pe scara larga a biocombustibilului sau a altor metode tehnologice.

In prezent industria europeana se situeaza in jurul pragului de 161g/km, cifra care depaseste cu mult legislatia, care prevede emisii de doar 140 g/km pana in 2008. Presedintii marilor constructori auto din Europa au reusit sa obtina acest compromis in urma plangerilor formulate. Chiar si cancelarul german, Angela Merkel, a considerat limita emisiilor o amenintare pentru industria auto, industrie care ofera un loc de munca pentru 12 milioane de oameni numai in Europa.

Un oficial european a declarat ca aceasta schimbare este menita sa "balanseze trei lucruri: schimbarea mediului, inovatia si industria competitiva. Ma astept ca limita de 120 de g/km sa fie aprobata si producatorilor sa li se permita o cifra de 130 g/km". Uniunea Europeana va vota aprobarea noilor standarde miercuri, cand se va pune capat si lungilor dispute dintre reprezentantii sectorului auto si cei 27 de membri ai Comisiei, dispute care dureaza de doua saptamani.

  • jonny Tulcea, miercuri, 07.02.2007 08:36
    dacia 1300

    Pai si cu dacia mea ce facem, o aruncam sau o tinem? Este din 1971 si este in perfecta stare de functionare, o vopsea si arata ca noua cu toate schimbate in ea cred ca trebuie sa imi dea voie cu ea macar prin oras.

  • Caius, miercuri, 07.02.2007 09:14
    programu rabla

    Dacia veche, Olcit, Lada la fier vechi oricum pute dupa ele te intoxici, trebe sa dau tot timpu pe recilcurarea aerului cand am una in fata... si daca iti statu' bani pe ele de ce nu?

  • bbbobbbo, miercuri, 07.02.2007 15:43
    exact

    ^^ perfect de acord cu caius sa dea Bunul Dumnezeu sa se treaca cat mai curand pe hibrizi sau orice numai sa mai respire si amarata asta de planeta.

  • florin, joi, 08.02.2007 17:37
    asta cam asa e

    trebuie sa se faca ceva cu masinile astea Daca ai ghinionul sa mergi in spatele unui camion vechi sau vreo alta rabla fie ia romaneasca sau nu iti muta nasul putoarea care le iase pe tzeava de esapament

  • DEMIAN CONSTANTIN DINU, duminică, 11.02.2007 23:12
    NU MAI VREM POLUARE

    Ar trebui ca populatia sa stie ca exista solutii pentru reducerea poluarii destul de ieftin, folosind pastile MPG. Cu doar 2 EUR la un plin de combustibil se reduc simtitor noxele si scade si consumul de carburant. Pentru cei interesati accesati www.ecodieselgas.myffi.biz

  • Eugen, sâmbătă, 17.02.2007 09:55
    Poluare-Norme Europene

    In Europa se impun tot felul de norme privind resrictionarea poluarii. OK. Salutam acest proiect. De ce nu s-a impus cu mult mai mult timp in urma ? Europa constituie intreaga PLANETA? Ce fac celelalte CONTINENTE ? Nu se vede si nu se aude nimic despre acestia , adica Factorii de raspundere de pe celelalte continente . Daca imi aduc o masina de pe continentul American care nu indepineste conditiile de poluare din UE , iar la ei va fii considerata super masina , ce se va intampla ? va fii recunoscuta , nu ? America este America . Tot in carca Europei sa stea, si sa foreze pentru OBEZII si ANALFABETII lor. EUROPA TREZESTETE !!!

  • fuelprotect, joi, 15.03.2007 00:06
    Economie de benzina si ecologie

    De ce nu folositi catalizator organic MPG CAPS cu componente active 100%.( pentru benzina si motorina)? Marca inregistrata. Rezultate obtinute: Profit net :100% la pretul actual al benzinei Reduce consumul de carburant (7-14%) Mareste performanta motorului Mareste cifra octanica(0.4-1.5%) Mareste nr. de cai putere(3.5%) Reduce zgomotul motorului Elimina depunerea de calamina Elimina depunerea funinginei pe bujii Reduce noxele din evacuare(50-80%) Reduce uzura motorului Lubrefiere mai buna a motorului (preia rolul plumbului) Mareste randamentul arderii.