UE discuta interzicerea supercar-urilor

Publicat marţi, 26.06.2007 16:18 de Robert Gherghe

Parlamentarii europeni vor dezbate daca se vor interzice sau nu masinile de inalta performanta pe continent.

Parlamentarii europeni se intalnesc astazi sa dezbata daca interzic sau nu masinile de inalta performanta pe continent, masura care ar fi menita sa reduca cantitatea de dioxid de carbon emisa in atmosfera.

Membrii UE se intalnesc la Bruxelles pentru a lua o decizie in acest sens, dar oricare ar fi acesta, Germania nu va fi afectata . In cadrul acestei dezbateri se va lua in discutie si propunerea facuta de parlamentarul britanic Chris Davies, care a cerut ca masinile sa nu poata atinge mai mult de 160 km/h .

In ceea ce priveste votarea, numarul foarte mare de parlamentari germani, 99 din 785, este semnificativ in influentarea unei decizii. Se cunoaste faptul ca germanii sunt total impotriva interzicerii masinilor de inalta performanta in Europa.

  • noname00, marţi, 26.06.2007 18:12

    Din momentul in care UE a inceput procesul impotriva Microsoft mi-am dat seama ca Parlamentul UE este o adunatura de idioti. Majoritatea persoanelor cu varste cuprinse intre 20 si 30 ani isi modifica masinile (de exemplu un Golf 4 TDI de 90 CP cu un simplu chiptuning ajunge la 120 CP, modificare care costa maxim 350 euro), daca s-ar pune o astfel de limita la masinile noi cel mai mult ar profita firmele de tuning. Orcine crede ca mai mult de 5% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 ani sunt de acord cu o viteza maxima de 160 Km/h trebuie sa fie cu adevarat tampit.

  • Sobo, marţi, 26.06.2007 18:17

    Lipseste Captain-Planet si era totul complet.Saracul AutoBahn o sa ajunga o banala autostrada in viitor.Nu cred ca o sa se intample asa ceva cu interzicerea automobilelor exotice pe continent,mai ales ca in Europa sunt cele mai frumoase si puternice modele.

  • dorutzu, marţi, 26.06.2007 18:20

    si mai zic k e democratie, io nu cred k 50% din populatia europei ar dori interzicerea supercarurilor. E o tampenie. Mai bine ar interzice toate camioanele de 30 ani care circula si lasa nori negri dupa ele

  • billy, marţi, 26.06.2007 18:25

    si iar va limitati a gandi de parca romania-i buricu pamantului

  • TDI, marţi, 26.06.2007 19:50

    dacoom din cauza supercarurilor este incalzirea globala.sa schimbe masinile vechi de 15-20 nu bolizi ca nu din cauza lor e poluare

  • Zoho, miercuri, 27.06.2007 00:40
    UE

    Pai daca masinile astea respecta aceleasi norme (de siguranta, poluare etc) pe care le respecta orice alta masina aflata in circulatie, cu ce drept sa le interzica??? Se pare ca UE-ul este o organizatie care are alte interese decat cele ale populatiei. Se vor trezi cand va incepe lumea sa plece spre USA si alte destinatii (va mai dura mult pana atunci, dar se va intampla si asta).

  • M, miercuri, 27.06.2007 16:03
    Calatorul moare de drum lung...

    Proverbul acesta mi-a venit in minte vazand comentariile de mai sus. Daca se fac sau nu super-car-uri pe care le vom avea doar ca machete "Burago" ar trebui sa ne lase rece. Parerea mea.

  • radu, miercuri, 27.06.2007 16:53
    ...

    asta este printre cele mai mari tampenii care le-am auzit anul acesta.

  • ukw, miercuri, 27.06.2007 20:22

    mai bine ar interzice SUV-urile care sunt in nr mult prea mare , fata de supercar-uri care le numeri pe degete...

  • exploziv_2003, miercuri, 27.06.2007 20:23
    Joke of the milenium...

    Daca s-ar ajunge la asa ceva....desi cred ca e imposibil, ar rezista f putin timp restrictia asta....iese toata lumea in pierdere....ganditi-va ca marii producatori de supercaruri au influente enorme...la noi are influenta Renault :)) Se pierd taxele enorme pe care fiecare stat le castiga din comercializarea acestor masini...in afara de asta as fi curios cum or sa faca fata unor eventuale procese din partea conducatorilor de supercar...adica, dau eu 200.000 - 300.000 de euro pe o masina, statul baga la buzunar taxele aferente, apoi imi interzice sa o conduc..... E imposibil sa faca asa ceva...chiar daca, intr-adevar supercarurile polueaza ceva mai mult decat masinile "de rand". Parerea mea!

  • Alex, miercuri, 27.06.2007 21:36
    Cine stie ?

    Cine stie ce ascunde kestia asta ? Pote se refera la F1 ? hahahaha Oricum , eu gasesc asa zisele "super car" niste inutilitati scumpe...........

  • AndreiRN, miercuri, 27.06.2007 22:46
    Socialism

    UE este si a fost o organizatie socialista de birocrati. Poate ca nu vor reusi sa interzica masinile puternice dar ca un "compromis" le vor ridica impozitul ca sa faca si ei bani pt unul. Culmea ar fi sa limiteze si viteza la F1 sau orice alta cursa sportiva. Rade restul lumi de Europa.

  • asm, joi, 28.06.2007 08:28
    foarte bine

    In sfarsit, un inceput bun. Este primul pas pentru interzicerea vehiculelor pe combustibili. Nu e cazul sa sariti la mine fara a gandi, deoarece, treaba asta se va face treptat. Este singura solutie de a avea un mediu curat si orase mult mai putin poluate. Singura modalitate de a convinge lumea sa menajeze mediul mult prea solicitat de emisiile in crestere de gaze cu efect de sera este interzicerea emiterii acestora. E foarte bine ca se incepe asa ceva.

  • asm, joi, 28.06.2007 08:34
    completare...

    Si pentru cine are putina minte... Va recomand sa cititi niste informatii stiintifice pertinente despre influenta poluarii asupra viitorului omenirii. Daca va pasa de urmasii vostri, nu uitati ca sunteti, poate, ultima generatie care mai poate face ceva pentru ca ei sa poata trai intr-un mediu curat. http://en.wikipedia.org/wiki/IPCC_Fourth_Assessment_Report

  • nu_conteste, joi, 28.06.2007 08:46
    interese

    ok, dar nu asa se incepe, parerea mea. dc nu pornesc de jos, cu - vba unuia de inaintea mea - camioanele de 15-20 ani (sau mai vechi).. dc nu masinile vechi. la acele masini, capitolul "prevenirea poluarii" tinde spre zero. cu ce drept compari un lambo sau .. un ferrari (vroiam sa zic carrera gt dar.. e din germania ;)) ) cu, un "supercar" din anii 80 care emite noxe inzecit. mda, daca un ferrari consuma 20-30-40%, asta nu inseamna ca nivelul de poluare.. in fine, u get the point.

  • Dan, joi, 28.06.2007 10:10
    Ptiu, n-o sa ne mai putem lua Ferarri...

    Ar fi groaznic sa se limiteze viteza la 160km/h... Ce control mai ai asupra masinii la 200 la ora? Personal sunt satul de dementii din cauza carora mor oameni nevinovati, doar ca se cred ei 'demonii vitezei'. Va tot dati loviti ca se interzic supercar-urile... Cati dintre voi isi permit macar o roata de Ferarri? Intr-adevar masinile vechi de 10-15 ani sunt cele care ar trebui interzise, dar asta e alta poveste...

  • catalin357, joi, 28.06.2007 15:10
    doamne

    rar mi-a fost sa vad atata prostie din partea celor care ar trebui sa faca cel mai bun lucru pt noi. Cred ca asta e influenta celor de prin Dubai care vor cat mai multi oammeni bogati si pana la urma toti vor migra acolo sau in State, unde benzina e ieftina si soselele sunt drepte (si fara prea multe alte masini sa le incurce)

  • Octavian Brânzei, joi, 28.06.2007 19:37
    Eu cred că ar fi bine

    Ar fi bine să se limiteze viteza oricărui mijloc de transport pe şosele şi drumuri publice la maxim 160 km pe oră. Nu doar maşini ci şi motociclete. Să se limiteze această viteză DIN CONSTRUCŢIE. Asta chiar ar fi o idee minunată! Şi să se interzică în Europa circulaţia oricărei maşini care poate depăşi această viteză. Ar fi minunat. Ar fi minunat şi dacă ar obliga toate maşinile care circulă în europa - în afară de cele de coleţie - să circule dacă nu au Euro IV sau Euro V. Ar fi minunat dacă, într-un viitor nu prea îndepărat, nu ar mai avea voie să circule decît maşinile hibride. Din păcate, nimic din toate astea nu se va întîmpla. Puterea producătorilor susţinuţi de opinia publică va împiedica lucrul acesta.

  • deeu, joi, 28.06.2007 20:23

    toti se iau numa de masini,da sa planteze copaci nimeni nimic

  • ete fleoshc, joi, 28.06.2007 20:36
    lol

    eu nu cred, desi imi plac supercarurile nu o sa posez una deci nu ma intereseaza , sa le interzica da-le dreaq

  • DanM, luni, 09.07.2007 08:21
    Biocombustibili, ceva..?

    Nu inteleg, asemeni unora care au postat mai sus de ce se incepe de la top si nu de jos? De ce se incepe cu interzicerea supercarurilor si nu cu a camioanelor(in speta romanesti) care polueaza si fac un fum de intuneca cerul ca la eclipsa?Ganditi-va numai ce "sanatos" e acel fum..care ti-l si imprastie taman in mijlocul orasului, macar un supercar fuge cu mai mult de 160 km/h si disipeaza poluantii si asa mult rarefiati fata de un camion de 11-14 litri capacitate cilindrica, daca nu mai mult.. Dupa parerea mea, s-a putea interzice toate vechiturile, inclusiv cele asa zise "vintage" care sunt de la inceputul secolului si polueaza la fel..De ce nu lasa tehnica sa evolueze, de ce nu imbratiseaza tehnologiile nou descoperite si ca sa nu ma abat de la titlul postului, DE CE NU LE ECHIPEAZA CU MOTOARE PE BIOCOMBUSTIBILI? Pai se pare ca totusi exista o explicatie: producatorii nu fabrica masini cu motoare pe biocombustibil deoarece statul respectiv nu a creeat infrastructura necesara pentru a alimenta masinile nou achizitionate de diversi cumparatori(care de asemenea nu cumpara astfel de masini deoarece sunt mai scumpe si nu au infrastructura mai sus amintita). Pe de alta parte este taman statul fiecarei tari membre UE care nu face infrastructura generoasa de alimentare cu Biocombustibil pentru ca dupa parerea lor daca fabricantii de motoare nu se apuca sa le modifice pentru "Bio" atunci statul va investi in van in retele de distributie..si iaca asa se interzic supercarurile. Ca e mai bine.. pentru somnul linistit al unora ca au mers la serviciu si au "rezolvat" inca un caz ce apasa pe umerii lor de europarlamentari. Parca mai stim pe unii de la noi gandind si actionand la fel..