UE cumpara tot mai multe Dacii

Publicat vineri, 13.04.2007 13:47 de Bogdan Mirică

Constructorul romanesc a inregistrat o crestere a inmatricularilor modelelor sale pe piata europeana.

Numarul de automobile Dacia noi inmatriculate in UE si in statele Acordului European de Liber Schimb (EFTA) a crescut cu 4,4% in primul trimestru, fata de intervalul ianuarie-martie 2006. Asociatia Europeana a Constructorilor de Automobile (ACEA) a anuntat un volum de 34.233 unitati Dacia vandute in Europa. Si cota de piata a automobilelor romanesti a crescut, aceasta inregistrand acum 0.3% din totalul pietei europene.

In primele 15 state membre UE si tarile EFTA, inmatricularile Dacia a urcat cu 42,6% in primele trei luni ale anului, la 13.698 de unitati, iar cota de piata a crescut la 0,3%, de la 0,2% in perioada similara din 2006.

In luna martie, cresterea numarului de imatriculari a automobilelor Dacia in statele europene a fost de 59,9%, adica o cifra de 5.980 de unitãþi si o cota de piata de 0.8%.

Vanzarile Automobile Dacia la nivel mondial au scazut cu 2% in primul trimestru comparativ cu primele trei luni din 2006. Renault a anuntat o cifra de vanzari de doar 45.706 exemplare Dacia, in scadere datorita comercializarii unui numar mai mic de vehicule comerciale, pe fondul inlocuirii gamei.

Produs initial doar la Automobile Dacia, subsidiara Renault, si destinat pietelor emergente precum Rusia, India sau China, modelul Logan a fost lansat in majoritatea statelor europene, pe fondul opiniei favorabile a clientilor si dealerilor.

  • crisusa1974, vineri, 13.04.2007 16:01
    logan by renault

    ASTEPTAM VESTI BUNE IN CONTINUARE...daca noi nu il stim aprecia lasa ca vin vesticii sa ne spuna ce avem bun in tara:::)))

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2007 18:54
    Produsul bun

    Intotdeauna exista ideea ca "vaca vecinuli da lapte mai mult" si asta este oriunde. In afara se vinde datorita pretului redus sau poate din patriotism o cumpara romani. In romania unde snobismul este in floare nulti nu vor sa fie admirati decat in "masini straine". Asta este natura omului. Le doresc sa vanda cat mai multe si sa foloseasca capitalul pt noi modele si o productie mai eficienta si de calitate.

  • Colin, vineri, 13.04.2007 19:42
    sigur ca da.....

    Produsul bun pe naiba. Nu va doresc sa faceti accindent cu un logan fie si unul mic. V-ati gandit cat de scumpele sunt piesele pentru el? Stiti care este garantia la un logan? Va spun eu: 1.5 ani standard sau pentru ceva sute de euro devinde 3 ani sau 100.000 km. P.s sa nu credeti ca manopera in service este gratis daca vi se strica ceva. Nuh....no way. Este mai scumpa ca la porsche romania sau alte unitati de renume, iar asta pe mine unul m-a uimit peste masura, si in acelasi timp m-a revoltat! Iar in afara sa fii sigur ca nu romanii il cumpara. Iti garantez de fapt ca chiar vesticii le cumpara, mai ales ca pretul redus ii atrage mai mult ca orice pe straini! S-ar putea sa fiu blamat pentru asta dar strainii sunt cel putin cu cateva procente bune mai prosti ca Romanii, in multe domenii nu numai aici! Un roman s-a descurcat 20 de ani cu un patent si o sarma sa isi repare dacia. Pe aia daca ii lasi singuri cu un patent si o sarma si o masina stricata in desert, or sa foloseasca patentul sa stranga sarma in jurul gatului sa moara mai rpd!

  • Mihai, vineri, 13.04.2007 22:33
    Bravo Renault

    In iarna am avut un prieten francez in vizita, al carui tata de-abia atepta lansarea Logan Break in Franta. Nu pot sa va spun cat de uimit a ramas ca la noi erau deja rodate (break-urile) si poate nici prin cap nu va trece cat de apreciat este Loganul in Franta. Voi chiar nu vreti sa vedeti ca Loganul este o idee stralucita? adica: pe aceeasi platforma/sasiu au dezvoltat berlina, break, van, urmeaza hatchback, papuc si se pare un off-road, modificari de caroserii cu cheltuieli minime!! Zice lumea ca e o masina urata. Nu cred! Puneti sigla Dacia (doar sigla, nu umblati la calitate) pe Roomster si Dacia va da faliment. De masina asta nu zice nimeni ca e urata. De ce? Doar ptr. ca e Skoda? Eu am un Clio Symbol dar am mers cu Logan si este ok. Sunt sigur ca nici unul din detractorii Logan nu a mers cu masina Ganditi-va ca majoritatea amatorilor de Logan sunt fosti sau actuali posesori de Dacie Berlina, nu treci de la Octavia sau Megane pe Logan.

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2007 23:17
    Ingamfarea

    "S-ar putea sa fiu blamat pentru asta dar strainii sunt cel putin cu cateva procente bune mai prosti ca Romanii, in multe domenii nu numai aici!" Te blamezi singur prin aberatiile scoase. Multi au impresia ca pe romani ii duce capul la toate dar daca va uitati in jur ...... nici macar o Dacie nu au fost in stare sa faca. Sau Mobra macar. Sau chiar si Mini-Mobra. Dar un Pegas pt copii? Se lauda in sus si jos cu ce stie si ce poate dar cand e vb de pus mana la munca mai toti o dau cu fuga. Cat de organizare nici picatura. Pui 3 romani impreuna si iese cu cearta si scandal. Pui 3 chinezi impreuna si se apuca de productie si export. "Un roman s-a descurcat 20 de ani cu un patent si o sarma sa isi repare dacia." Si atunci cum de sti costurile din Servis? Dar TU sti sa schimbi uleiul si un filtru? S-au invatat toti sa dea replice sablon cat de buni sunt ei si cat de prosti sunt cei din afara dar daca ii intrebi cand au schimbat ultimele buji nu stiu ce sunt alea. Mai mult cu munca si mai putin cu gura.

  • daniel, sâmbătă, 14.04.2007 19:22
    nu inteleg

    din ce cunosc eu si din cate am vazut europenii solicita in special un numar mare de loganuri cu grad de echipare destul de slab , variant de logan baza care in romania nu se vinde ( fara bari vopsite , cu jante de 14` , interior simplu ) voi v-ati intrebat oare nu-si permit sau vad masina intr-un alt mod decat o vad romanii ?

  • Logan crash test, duminică, 15.04.2007 16:31
    Crash test auto

    O simpla cautare pe Youtube dupa "crash test logan" sau "crash test (numele autoturismului)" si veti putea face o comparatie in ceea ce priveste siguranta. Personal m-au uimit rezultatele. Oricum numai in matiz sau in aveo sa nu fii cand faci accident.