UE a ajuns la un acord: vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, interzisă din 2035

Publicat vineri, 28.10.2022 14:05 de Alexandru Monenciu

Vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, va fi interzisă din 2035 în Uniunea Europeană. Vor exista, însă, și câteva excepții.

Dacă până acum era doar o propunere, de azi este o certitudine. Cele trei instituții cheie ale Uniunii Europene (inclusiv Parlamentul și statele membre) au ajuns la un acord pentru interzicerea vânzării de mașini noi, cu motoare termice, din 2035.

Vor există și câteva excepții. Mărcile care produc între 1.000 și 10.000 de exemplare anual, spre exemplu Lamborghini, vor fi păsuite pentru încă un an.

Totodată, până în 2030, UE vrea o scădere de 55% a emisiilor de CO2, comparativ cu nivelul din anul 2021.

Deși mulți constructori au anunțat că vor comercializa numai modele cu zero emisii, începând cu 2025, mai sunt și producători care îndeamnă la cumpătare când vine vorba despre această trecere bruscă la mașini electrice.

Câteva nume mari chiar au început să caute alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoare alimentate cu hidrogen.

via Automotive News

  • Seriff, vineri, 28.10.2022 14:13

    Vrajeala ieftina de 2 lei

  • Seriff, vineri, 28.10.2022 14:32

    Lamborghini au voie, ca doar nu isi cumpara copiii parlamentarilor de la Bruxelles Dacia Spring sa se dea cu ea prin Monaco.

  • Je, vineri, 28.10.2022 15:17

    "With today’s agreement, a 'Havana effect' is becoming more realistic. After 2035, our streets might become full of vintage cars, because new cars are not available or not affordable. Today's deal slammed shut the door to new technological developments and put all the eggs in one basket. This is a mistake."

  • @Seriff, vineri, 28.10.2022 15:41

    Vrajeala de 2 lei a fost DIESELGATE. De fapt nu chiar de 2 lei, ca au platit cateva MILIARDE. https://fortune.com/2018/02/06/volkswagen-vw-emissions-scandal-penalties/

  • @sheriff, vineri, 28.10.2022 16:11

    poti emigra in "Arabia"...vorba sfantului cu 6 case..

  • Mircea Badea, vineri, 28.10.2022 16:20

    deci ca sa reduca co2 se va umple de hibride si prize, nimic altceva.

  • @guguman, vineri, 28.10.2022 17:14

    Dieselgate a fost răspunsul ind. auto la marotele politrucilor. Acum industria auto este la mâna politrucilor, consorții întregi vor fi naționalizate. Așteptăm anul 2035 să vedem cum vor vota cu 3 mâini amânarea interzicerii termicelor. :) Vânzările sunt în scădere de 2 ani, iar pe final de an vor scădea dramatic raportat la acești ultimi 2 ani. Iar la anul vine criza financiară. :)) E ușor să adopți politici pentru 2035.

  • Mike, vineri, 28.10.2022 18:23

    Indiferent de măsură cei care vor pune osul SERIOS la treabă, vor produce maşini electrice bune, cu range şi să încarce repede la preţuri corecte, concurenţiale - vor câştiga piaţa... ... cele care o freacă ... vor avea cota de piaţă din ce în ce mai mică, până la faliment. Este jignitor cum producător chinez care a cumpărat marca MG din UK face maşini electrice decente la preţuri decente sau constructorul vietnamez face maşini uluitor de frumoase electrice la preţuri bune şi se vând la greu... ... iar dinozaurii europeni nu pot. Cine va produce masiv baterii ieftin, va supravieţui, cine stă la mâna întinsă şi plânge, nu va supravieţui. Pentru românii cu termice SH, nicio grijă mai au 20 de ani de rable termice.

  • Mircea Badea, vineri, 28.10.2022 18:50

    sigur vor taxa la greu termicele in cativa ani. nu vor mai fi nici termice sh din 2035 sau chiar mai devreme!!

  • @@guguman, vineri, 28.10.2022 19:51

    Vanzarile sunt in scadere de 2 ani in toate domeniile. E criza, TREZIREA! Tarile evoluate trec la electrice, romanii inca merg pe troacele germane facute din bucati si cu km dati inapoi. Nu ma mira nimic. Romania e tara cu cea mai mica rata de implementare a resoftarii VAG, pentru ca avem multi retarzi: https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130 Romania e tara cu cei mai multi morti in accidente rutiere: https://transport.ec.europa.eu/news/preliminary-2021-eu-road-safety-statistics-2022-03-28_en#:~:text=The%20overall%20ranking%20(the%20ranking,the%20highest%20rate%20in%202021. Deci...trist. Suntem multi si preponderent prosti, nu avem cum sa evoluam.

  • @@gogoman, vineri, 28.10.2022 20:38

    ce resoftare vw?! aia e prosteala pe fata pt europeni. daca era pe bune o bagau la americani inainte de dieselgate. sau macar dupa.

  • @cârnați penibili, vineri, 28.10.2022 20:53

    Și dacă scad vânzările de orice, unde veți lucra ca să vă plătiți electricele de 50 k? :)

  • @@carnatul penibil, sâmbătă, 29.10.2022 08:23

    Dar de ce trebuie sa isi ia masina orice papagal? Bicicleta nu e buna? V-ati nascut toti in masina? Adica avem sau nu bani, trebuie sa luam masina sa o tinem in fata blocului sa vada vecinii ca orice parlit isi permite orice troaca. Daca nu ai bani, stai linistit, nu trebuie sa iei nimic, faci economie la multe si poluezi mai putin.

  • @cârnați penibili, sâmbătă, 29.10.2022 08:37

    Economia nu funcționează după cum își doresc niște papagali penibili cu trotinete. :) Nu e vorba de a avea bani, penibilule. Dacă se gripează industria auto pe fondul dispariției cererii, jumătate din forța de muncă din România ajunge în șomaj. :))))

  • @carnatul penibilus, sâmbătă, 29.10.2022 16:08

    te inseli, romanii mai fac si alte suruburi. oricum au ce au votat, colonie "de dreapta" au vrut..dar planeta merge cu viteza spre priza! vom produce si conduce bicle electrice daca trebuie. evolutie, elegant, cat de cat..

  • @cârnatul analfabet economic, sâmbătă, 29.10.2022 18:58

    Trecerea la energia verde, zero emisii și alte rahaturi sunt politici de creștere economică gândite de politruci. Principiul "nu toată lumea" a expirat de pe vremea iobăgiei.

  • Dutz, duminică, 30.10.2022 05:28

    Prostie curată… dar dacă tot au făcut-o lata măcar au făcut-o primii nu tu China sau SUA, nou primii cei mai cei ca nu ne doare pixul. De ce SUA nu sare? Poi acolo cam trebuie sa explici si cum faci o asemenea trecere, concret care este primul pas (sau următorul), cam unde am “ajunge” in 1, 2, 3 șamd ani. Altfel spus textul este zero dacă nu vine la pachet cu normele de aplicare, cine, ce, cum, cu ce, cât, pana unde etc. Nu o sa uit niciodată cele doua directive UE referitoare la curbura banalelor si a castraveților ca si criterii pentru a se permite importul din afara uniunii… treburi serioase, complexe si prioritare.

  • Dongfeng, duminică, 30.10.2022 10:59

    ...Și din 2035 ne vom lua toți mașini electrice chinezești, japoneze, vietnameze sau coreene pentru că cele europene vor fi prea scumpe. U.R.S.S. s-a prăbușit din cauză că economia era condusă după dogme ideologice. U.E. face acum cam același lucru și va avea, probabil, același deznodământ.

  • @Dongfeng, duminică, 30.10.2022 17:35

    Tocmai de asta e utilă criza economică. Politrucii populiști vor propune susținerea industriei auto europene. Tot ce s-a votat acum va fi șters cu burețelul peste 3-4 ani.

  • r, luni, 31.10.2022 10:23

    Un articol cu multă ceață. Nu se spune nimic dacă vor interzice și hibridele (care ce să vezi au motoare termice unele chiar diesel ca la Mercedes). Că acum mai toate sunt hibride (marea majoritate cu baterii de 0,1 kw și fără motoare de tracțiune). Oricum se pare că se lucrează susținut ca după distrugerea industriei energetice să fie distrusă și industria auto.

  • ups, luni, 31.10.2022 10:44

    cred ca trebuie neaparat sa imi iau o masina, poate chiar doua sau trei, am n-am nevoie, trebuie sa imi iau, sa nu care cumva sa se gripeze saracuta de industrie auto pe fondul disparitiei cererii, ca altfel juma de romanie intra in somaj, mvaaai.

  • @r, luni, 31.10.2022 15:08

    Si care ar fi motivul distrugerii industriei auto?

  • ^^^^, luni, 31.10.2022 19:18

    Nu vrea nimeni sa distruga industria auto. Insa asa se intampla cand economia incepe sa functioneze pe baze ideologice (eco religia) si nu pe bazele naturale, firesti, economice, adica cerere-oferta. Asa s-a intamplat si in comunism. Liderii comunisti nu doreau distrugerea industriei si chiar au dezvoltat-o, dar pentru ca ea nu functiona pe baza legilor economice pana la urma a colapsat cu tot sprijinul masiv al statului. Asa cred ca se va intampla si acuma daca se continua cu prostiile astea care n-au nicio legatura cu cererea si oferta, cu piata, cu ceea ce oamenii isi doresc sau isi pot permite.

  • Seriff, miercuri, 02.11.2022 11:04

    Nu se vrea distrugerea industriei auto, se vrea doar ca bogatii sa aibe masini si omul de rand sa mearga cu autobuzul, asta e scopul principal. Ori ai bani de electrica de 40000 ori la revedere, nu ai voie la termica de 15.000 ca poluezi, o sa bubuie piata sh in urmatorii ani din cauza preturilor masinilor noi.

  • Seriff, miercuri, 02.11.2022 11:15

    Nu se vrea distrugerea industriei auto, se vrea doar ca bogatii sa aibe masini si omul de rand sa mearga cu autobuzul, asta e scopul principal. Ori ai bani de electrica de 40000 ori la revedere, nu ai voie la termica de 15.000 ca poluezi, o sa bubuie piata sh in urmatorii ani din cauza preturilor masinilor noi.