TUV Germania: Toyota Prius este cea mai fiabilă maşină second-hand

Publicat vineri, 28.01.2011 17:24 de Sebastian Toma

Toyota Prius este cea mai fiabilă maşină de până la trei ani din Germania. Pe locul doi se află Toyota Auris, Mazda2 şi Porsche 911.

În ciuda recall-urilor anunţate în urmă cu două zile, Toyota se poate lăuda cu două modele pe podiumul TUV în materie de fiabilitate. Cel mai fiabil vehicul din Germania cu o vechime de maxim trei ani este Toyota Prius. Hibridul japonez are cea mai scăzută rată de incidenţă a defecţiunilor majore – 2.2 procente. Pe locul doi stau la egalitate Toyota Auris, Mazda2 şi Porsche 911, 2.3 procente raportate la numărul total de unităţi. În mod surprinzător, Porsche 911 a fost declarat câştigător al raportului ADAC şi al premiului Gelber Engel pentru fiabilitate în Germania. Doar 100 de exemplare Toyota Prius au fost supuse testului TUV în perioada respectivă.

În comparaţie cu anul anterior, rata medie e incidenţă a defecţiunilor majore pentru toate vehiculele verificate a crescut cu 1.9 procente, atingând 19.5 procente. În cadrul raportului TUV 2010, experţii germnai au analizat 7.253.709 inspecţii auto obligatorii în perioada iulie 2009 până în iunie 2010. Defecţiunile majore au fost indentificate la 5.5 procente din numărul total de vehicule cu o vechime de până la trei ani care au fost prezentate în vederea inspecţiei generale pentru prima dată. Dintre vehiculele cu o vechime de cinci ani, 10.4 procente au prezentat defecţiuni, iar rata defecţiunilor a crescut la 16.7 procente pentru vehiculele cu o vechime de şapte ani.

În ceea ce priveşte autovehiculele cu o vechime de 11 ani, 26% dintre acestea au trecut inspecţia TUV doar după ce au făcut o vizită la service. Per ansamblu, din două vehicule unul a avut un defect, în timp ce 28.2 procente din numărul total al vehiculelor testate au prezentat defecte minore. Inspectorii TUV au declarat că incidenţa mai mare a defecţiunilor apare în urma crizei financiare, care i-a făcut şi pe nemţi să neglijeze întreţinerea automobilului.

Via | Toyota

  • Ivanoff, vineri, 28.01.2011 19:02
    Parerea "neamtzului" ...

    Cred ca acum pana si cei mai "cunoscatori" in ale industriei auto,nu se vor mai indoii de calitatea si fiabilitatea masinilor japoneze,iar cei care chiar vor sa-si dea cu parerea ar fi indicat sa mearga intr-un show-room Toyota,Honda,Mazda samd si sa ceara un test drive,e moka si poate dupa vor putea vb in cunostinta de cauza din acel moment. Stiu ca e peste puterea multora de intelegere,dar exista in lumea asta ingineri de geniu si masini extraordinare si in afara Germaniei.

  • gelu, vineri, 28.01.2011 19:20
    erezie !

    .

  • cici, vineri, 28.01.2011 20:08

    masinile japoneze poate sunt mai fiabile si pentru ca au mai putina tehnologie in ele decat cele nemtesti, automat sunt mai simple ca si masini

  • razvanis, vineri, 28.01.2011 23:13
    Interesant

    Foarte interesant cine ocupa ultimele 10 locuri in clasament ... http://www.theautoindustrieblog.com/2011/01/toyota-and-mazda-are-most-reliable-cars.html Nici o surpriza la codasi , Puncte negative la japoneze - -nu poti configura masina , ti se baga pe gat maxim 3 echipari rigide, deci vei avea cel putin cateva dotari de care nu ai nevoie dar pe care le-ai platit -interioare , cu cateva exceptii ,calitativ inca vizibil sub producatorii europeni -gama restransa de motorizari , cutii ,transmisii -preturi mult prea mari pentru ce ofera, chiar si cu toata fiabilitatea din lume , diferentele de pret de 2-3 mii euro nu se amortizeaza in cei cativa ani de uz fata de asa-zisele masini stricacioase europene P.S. automarket - imi place sursa citata , sunteti abonati la newsletter Toyota si ce primiti pe mail transformati in articol ?

  • LauCalin, vineri, 28.01.2011 23:21
    @razvanis

    Insusi faptul ca masina este fiabila si cativa ani buni nu ai probleme cu ea este deja un mare avantaj. In rest nu ma surprinde clasamentul. Nu e prima data cand japonezii... si Porsche ies pe primele locuri in testul TUV. Un lucru insa ma surprinde, ca nu apare si BMW. Nu sunt fan BMW, insa toata lumea lauda fiabilitatea lor. Automarket, ne puteti arata un clasemnt complet?

  • bernd, sâmbătă, 29.01.2011 05:15
    @razvanis

    Masinile japoneze nu au deloc preturi mari pt ce ofera, prin prisma raportului pret/calitate fiind clar in fata marcilor germane. Nissan GT-R spre exemplu costa 85mii euro, iar echivalentul de la Porsche(911Turbo S)-162mii, acelasi lucru in clasa compacta:Mazda 3 vs Honda Civic vs. Golf samd. In privinta preturilor, masinile japoneze mereu au oferit mult mai mult decat cele europene in materie de echipare la un pret echivalent. Singura marca germana ce le concureaza pe cele japoneze la acest capitol e Opel. In privinta gamei restranse de motorizari sunt de acord cu tine.

  • edi80, sâmbătă, 29.01.2011 06:17
    mda

    acum sa vedem fani...ce mai zic care se bat cu pumnul in piept ca e cea mai tare tedeiul ca noi restul traim intr-un glob de sticla k nu stim ce sunt alea masini adevarate...acum sa vedem vanii vagonetelor de mai zic daca tot sunt asa inversunati!! in ceea ce priveste acest clasament e unul firesc avand in vedere realizarile lor in ultimii ani!!

  • razvanis, sâmbătă, 29.01.2011 08:58
    @bernd

    Discutand despre masinile de volum , uzuale , pe care ni le permitem toti , tin sa te contrazic , Din experienta mea , la echipare echivalenta ofertele japoneze sunt simtitor mai scumpe decat ofertele europene , ma refer la compacte , si medii . Nu neg faptul ca sunt foarte fiabile , dar sa fim seriosi , cand cumperi masina noua si o folosesti intre 3-5 ani , la orice marca beneficiezi si de garantie , plus ca diferentele sesizate de mine la pret achizitie care sunt in medie cam 2000-3000 euro nu se vor regasi in reparatiile masinilor mai putin fiabile in aceasta perioada , pentru ca oricat de proasta e o masina , in primii ani de uz nu prea produce multe necazuri , insa odata cu trecerea timpului si cresterea numarului de km atunci se vor vedea diferentele , cand probabil respectiva masina va fi demul vanduta . Orice investitie trebuie facuta cand este justificata , degeaba investesc eu in fiabilitatea japoneza cand cumpar masina noua , pentru ca de aceasta fiabilitate se va bucura in primul rand urmatorul proprietar , multi km sau ani peste ce am mers eu . Eu personal asa vad aceasta situatie , si lucrul care ma descurajeaza ca si potential client al acestor masini este faptul ca nu o pot configura dupa nevoile mele . P.S. este foarte interesant cum aceste "studii" gen JD , etc , se cam contrazic , acest rezultat TUV , care pentru mine este cel mai pertinent are multe diferente fata de respectatul JD, exemplu la linkul pus mai sus de mine , incercati sa vedeti ce a facut Logan-ul nostru .

  • razvanis, sâmbătă, 29.01.2011 09:02
    @edi

    Nu exista masina perfecta, masina cea mai buna pentru toata lumea. Daca exista asa ceva mergeam toti cu aceeasi masina , insa clientii diferiti au nevoi diferite care sunt satisfacute de masini diferite , si nu in ultimul rand este dovedit ca achizitia unei masini se decide 80% sentimental si 20% rational , asa ca atat timp cat exista varietate sa satisfaca toate cerintele este putin deplasat sa numim o masina "suprema" general valabila .

  • edi69, sâmbătă, 29.01.2011 10:31
    Se spune ca lacrimile lui edi80 vindeca HIV Sida, pacat ca el nu plange niciodata.

    razvanis tu esti un om nesabuit si necunoscator pentru ca nu impartasesti 100% gusturile extraordinare ale lui @edi80. El primeste zilnic telefoane si este felicitat pentru alegera facuta in materie de masini. Pentru ca numai el @edi80 a condus toate masinile existente din 1980 pana azi si este un fel de Dumnezeu al lumii automobilistice. Cand o firma de masini lanseaza un nou produs il suna pe edi80.

  • mircea, sâmbătă, 29.01.2011 14:57
    doare edi69??

    domnu cu conotatie sexuala suferi k ai luat teapa cu fumigena ta???mergi cu domnu!!!!!

  • GTRR, duminică, 30.01.2011 00:35
    @razvanis

    Eu zic sa faci un calcul sa vezi ce ofera o masina japoneza standard si ce ofera concurenta. Daca iau un Civic chel are dotari cat are un Golf cu dotare medie, valabil si la Toyota si Mazda vis a vis de majoritatea concurentei germane. Opel este singurul (germano-american) care ofera optiuni multe la pret mic. Daca faci un echivalent motorizare+dotari/pret cred ca nemtoaica iese mai scumpa cu cel putin 1000 de EUR. Si dupa cum stim KIA si Hyundai ofera cel mai bun raport pret/dotari. Eu ti-am citit comenturile aberante legate de japoneze intr-un alt articol, asa ca nu te mai obosi sa ne abureti pe aici.

  • @edi80, vineri, 15.04.2011 09:42

    Pe Youtube , ti-ar fi anulat contul de la atatea plangeri , sau cel putin n-ai avea timp sa citesti toate injuraturile primite . E mare pacat , comentariile tale ar merge perfect la subiectele despre politicieni , daca te-ai inregistra si video ai fi mai popular ca Mircea Badea , pe cand asa poluezi gramada . Gandeste-te macar la cat infectezi mintile naivilor .