Turcii promit o chiftea mai bună decât hotdog-ul american: ”Vom face o mașină electrică mai eficientă și mai sigură decât Tesla”

Publicat marţi, 10.05.2016 13:57 de Bogdan Mirică

Autoritățile din Turcia susțin că dezvoltarea propriului model electric este într-o stare avansată. Mai mult, ei susțin că mașina de serie va fi mult mai bună și mai sigură decât un Tesla.

În octombrie 2015 apăreau primele informații privind decizia autorităților din Turcia de a pune bazele unui brand auto. Deși este țara cu una dintre cele mai mari producții de automobile din Europa, găzduind fabrici pentru Fiat, Renault sau Toyota, Turcia nu are un brand auto propriu.

Lucrurile se vor schimba rapid, întrucât planurile pentru un automobil complet nou sunt destul de avansate. Acesta nu va fi doar o versiune nouă a vechiului Saab 9-3, așa cum se crezuse inițial. Modelul va fi complet nou, chiar dacă dezvoltatorul proiectului, Consiliul Turc de Cercetare Științifică și Tehnică (TUBITAK), a cumpărat dreptul de utilizare a platformei lui Saab 9-3 de la National Electric Vehicle Sweden (NEVS), compania care deține tehnologia răposatului producător suedez.

Fikri Isik, ministrul turc al Științei, Industriei și Tehnologiei, s-a grăbit deja să se lanseze în declarații ofensive. ”Mașina noastră va fi mai bună și mai sigură decât Tesla. În vreme ce ei se chinuie să înființeze stații de încărcare, noi avem propria noastră stație de încărcare în mașină. Asta pentru că vom avea un motor pe benzină, capabil să mărească autonomia”.

Mai mult, Isik susține că noua mașină electrică a turcilor va fi mai sigură decât Tesla pentru că va avea o structură mult mai simplă. Soliditatea structurii lui Model S a fost recent testată într-un accident serios.

Deși nu există foarte multe informații, surse neoficiale vorbesc despre un model complet electric, ajutat de un motor convențional, pe benzină, cu numai doi cilindri și o capacitate de un litru. Principiul de funcționare ar urma să fie similar cu cel folosit de BMW i3 cu Range Extender.

TUBITAK caută în prezent parteneri cu care să producă nu doar mașina, ci și bateriile și motorul. Discuțiile sunt deja în derulare cu Fiat-Chrysler și Bosch. 

via motorauthority

  • mowgli, marţi, 10.05.2016 14:22

    Rahat turcesc. Mmmm, asa-i de bun.

  • @mowgli, marţi, 10.05.2016 14:35

    Salut Cleo ! Sa inteleg ca-ti place mai mult decat afumatura ''ghermanca'' -carnati semi-afumati la tava ? :)))))

  • Mohamed90, marţi, 10.05.2016 14:38

    Abia astept, asa va vreau turcii mei ! :D

  • asm, marţi, 10.05.2016 14:52

    Să știi ca rahatul turcesc, ăla original, e cel mai bun! :) Așa că, grijă mare ce-ți dorești! :p Chiar sunt curios ce o sa iasă din chestia asta. Ce mă bucură cel mai mult e că electricele prind tot mai mult teren.

  • mishazaitev, marţi, 10.05.2016 14:52

    @mowgli Eu nu as fi atat de categoric... Din moment ce foarte mult producatori aleg sa fabrice masini la ei, nu stiu daca merita sa-i califici asa....

  • mowgli, marţi, 10.05.2016 15:18

    @Misha, eu doar am zis ca-i bine sa papi rahat turcesc, ca e bun. Multi producatori aleg sa produca in China. Multe companii fac outsourcing. Suna bine, pana intrebi clientii si te uiti ca t de nemultumita e lumea. Daca-mi spui ca turcii, chinezii si indineii fac o treaba la fel de buna ca japonezii, americanii sau nemtii, permite-mi sa nu cred si chiar sa rad.

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.05.2016 16:55

    da, au ei motor cu ardere in masina, deci implicit o sa polueze, iar motorul va trebui pus undeva, cel mai probabil in fata, deci masina nu va fi la fel de sigura ca tesla. si in al doilea rand, masina turceasca pe dracu, va fi o corcitura. platforma invechita de gm? bosch? fiat chrysler? si sa inteleg ca isi testeaza masina pe niste bls uri de acum 10 ani?

  • F150, marţi, 10.05.2016 18:04

    Masinile americane si sasiul de lemn ! Chiar asa departe suntem de trecutul "glorios" al masinilor americane? De cand stiu americanii sa faca masini? Macar turcii au demonstrat ca pot fabrica la standarde europene daca-si pun mintea!

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.05.2016 18:15

    Exact, pot doar FABRICA, ca in rest tehnologia si calitatea fabricatiei in sine sunt gandite de producatorul care isi produce masinile acolo. Am auzit de mitul acela cu megane-ul din turcia mai varza decat cel "autentic" din fr, dar habar n-am cat de adevarat si actual este.

  • @lorinczi.thomas, marţi, 10.05.2016 19:22

    Daca scrii din auzite n-o sa ai niciodata adevarul. Romanii au multe prejudecati. Turcii au o industrie auto foarte dezvoltata si moderna. Pentru orice cunoscator, sunt o forta de luat in seama in industria auto. Toyota, Honda, Renault, Opel, Ford, Hyundai, MAN si Mercedes-Benz, produc in Turcia automobile, camioane, autocare etc. Din 2009, productia Turciei a depasit-o pe cea a Italiei. In 2011 au provocat chiar Nissan in Statele Unite cand Karsan (brand auto turcesc) a scos un taxi pentru New York, dar care a fost respins in favoarea lui NV200. Un SAAB 9-3 electric sub licenta intr-o fabrica ultra-moderna turceasca? De ce nu? Calitate? Fiabilitate? Mai rau decat Tesla nu se poate, stai linistit.

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, marţi, 10.05.2016 19:42

    AM ați omis Hyundai-ul de pe lista celor ce produc autoturisme în Turcia.

  • joe, marţi, 10.05.2016 21:37

    legat de pret,,,Hyundai-ul a ajuns sa depaseasca la pret cam toate brandurile,la aceasi categorie de masina...

  • @lorinczi.thomas, marţi, 10.05.2016 21:46

    Turcii si "platforma invechita" ?! Cu ce altceva a pornit Tesla la drum, decat cu o platforma invechita de Lotus ?

  • LR, miercuri, 11.05.2016 05:48

    Poate le vor vinde și la un preț accesibil.

  • r, miercuri, 11.05.2016 10:12

    Ce nu se spune în articol este că va avea obligatoriu priza montată la spate, panou fotovoltaic cu încărcare de la semilună și de la mohamed și un gin micuț care va da tot timpul la pedale. În rest înainte de livrare va fi ambalată de marmote și vândută doar la cunoscători (adică amatori de kebab de mel).

  • Tc1900, miercuri, 11.05.2016 10:55

    erdrogan o proiecteaza personal, are viziuni tehnice de la Alah noaptea

  • ion, miercuri, 11.05.2016 10:57

    la cate comentarii pro masina sunt, nu pot crede decat ca acest site are multii cititori turci ... asta cu super tehnologie made in turkey e o gluma proasta...

  • F150, miercuri, 11.05.2016 11:25

    @ion Raspunsurile catre userul lorinczi.thomas sunt ale mele si sunt cat se poate de geto-dac. Daca tu ai auzit de turci numiti Vasile, anunta-ma. Incantat de cunostinta, apropo. Argumentele mele sunt logice si de bun simt. Ai face bine sa vii cu argumente reale, nu scuze fanteziste, rromanule.

  • Nae, miercuri, 11.05.2016 13:15

    "Deși este țara cu una dintre cele mai mari producții de automobile din Europa" - Turcia nu este in Europa - sunt mai multe spre asiatici cu tendinte otomane, care ar vrea si ei in UE sa vanda mai usor. Altfel, sa cantam Glorie conducatorului iubit care lanseaza tehnologia ultramoderna pe noi culmi ale dezvoltarii pentru a demonstra ca islamismul lor este superior capitalismului din vestul degradat. Alah fie cu noi si sa ne lumineze calea spre propasirea credintei drepte! p.s. sper sa nu luati ultimele randuri prea in serios :)

  • Vasile, miercuri, 11.05.2016 14:19

    @Nae Cu asa prejudecati si nivel de educatie, nu-i de mirare ca Romanian-a mers prea departe. Prejudecati cu care suntem inoculati inca din anii copilariei cu "vitejiile" romanilor impotriva otomanilor. Bla,bla. In primul rand, islamismul e un curent religios, nu un sistem economic ca sa pui semnul egal intre acesta si capitalism. In al doilea rand, turcii traiesc bine-merci intr-o economie capitalista si se opun constant radicalilor, fie ei ca sunt kurzi, isis, al qaeda, sau mai stiu eu altceva... Daca prostia ar durea...

  • eu, miercuri, 11.05.2016 17:04

    ohoho, si asa vedem ca vasile de fapt nu e vasile ci burak sau murat. sa vii pe un site romanesc sa zici de prejudecatile romanilor impotriva turcilor, arata ca nu stii istorie si nu stii de miile de copii facuti sclavi cu forta sau ca esti turc., caz in caz in urez un mare Hai Sictir

  • Vasile, miercuri, 11.05.2016 20:27

    @Nae a.k.a. eu Ceva legat de islamism -opusul capitalismului? Nu? Asa credeam si eu!

  • mm, joi, 12.05.2016 16:41

    turcii vor face un "rahat" nu din cauza islamului ci pentru ca sunt turci de-ai nostril care fac lucrurile mai mult dupa ureche decat dupa principii ingineresti, iar faptul ca se fabrica masini acolo este total irelevent, de mult numai fac oamenii masinile (cam totu-i robotizat), cel mult le spala, dar daca vorbim de un proiect complex care nu presupune doar concepera masinii ci si a intregii linii de asamblare, dragii nostril turci vor face ce stiu mai bine...rahat. (nu vreau sa jignesc turcii dar ei si noi parca suntem facuti de aceeasi mama, tatal e diferit)

  • F150, joi, 12.05.2016 19:28

    @mm Daca tu crezi ca producatorii s-au dus acolo ca sa investeasca miliarde fabrici robotizate, nu pentru forta de munca ieftina, atunci n-ai habar pe ce planeta traiesti ! Pun pariu ca n-ai mai mult de 18 ani !