Turcia vrea brand auto propriu: prototipul unei mașini 100% electrice este programat pentru 2019
Turcii vor să aibă o marcă auto națională și se gândesc să lanseze primul prototip în acest sens peste doi ani.
Turcia este una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, cu vânzări anuale ce depășesc un milion de mașini. Președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, nu se mulțumește cu atât și vrea să lanseze un brand auto național, care să concureze cu succes pe piața locală.
Cinci companii s-au reunit în proiectul “Ma șina Turciei”, promovat de Erdogan. Ele vor să lanseze un prototip în 2019 pentru ca versiunea de producție să apară în 2021.
Turcii își doresc un brand autohton care să producă mașini 100% electrice, pe modelul companiei americane Tesla. Proiectul se bucură de susținere puternică din partea guvernului și a președintelui, dar și a cetățenilor care s-au declarat încântați de idee.
Via Motor1
-
Arogantul, luni, 06.11.2017 16:55
cred ca toti cititorii AM exact astfel de non stiri asteapta acu, o luna cand IIHS a bagat testarea SOT pe partea opusa soferului in bateria standard de testei nu ati bagat nici o stire, nimic, ZERO . dar ca Erdogan megalomanul are vise erotice cu masini electrice, asa ceva nu poate fi ratat, doamne fereste.
-
Andy, luni, 06.11.2017 16:58
Da, brand propriu, vandut doar in spatiul CSI lol.
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:14
parca au cumparat drepturile de a utiliza platforma lui Saab 9-3 / 9-5 !
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:33
parca au cumparat drepturile de la Saab 9-5.....
-
ACE - Craiova, luni, 06.11.2017 19:14
Turkish delight ?! (adica.... rahat turcesc)....?! Si daca vor rade ei de noi, in doar 3-4-5 ani ?! Daca europenii (E.U.) nu iau masuri pentru producerea de masini electrice cu autonomie REALA de cca. 500-600 km in 2-3 ani, am mai spus-o deja, vor fi altii care vor aduce aceste masini aici, in Europa: japonezi, chinezi, sud-coreeni, indieni, americani ....turci (europeni-asiatici)...etc.... Ce firme auto mari produc in Turcia autovehicule mici/masini mari (camionete-autobuze): TOYOTA, FORD, MERCEDES BENZ, RENAULT, HYUNDAI, PEUGEOT ...scuze daca am ratat pe cineva..... P.S. Nu uitati ce spitale ultramoderne au ei - iar noi avem....filiale de-ale lor..... La finele lui 2016: Romania are 747 km de autostrada iar Turcia 2.159 km....
-
Andy, luni, 06.11.2017 20:38
@ACE de acord cu tine, insa raportat la suprafata, Romania are mai multa autostrada ca Turcia (2.457 km de autostrada ar fi trebuit sa aiba turcii ca raportul sa fie identic).
-
LR, marţi, 07.11.2017 06:59
Râdem noi, râdem, dar nu-i râsul nostru. Cu tot despotismul lui Erdogan, turcii par să se descurce și fără UE. Că mulți vor locui în închisori sau vor fi condamnați la moarte, e partea a doua. Imaginați-vă cum va arăta Turcia peste 15 ani, apoi încercați același lucru cu România. Cum e? Dacă nu vă place cum vom arăta peste trei cincinale, ieșiți, oameni buni, în stradă! Nu v-ați săturat de nemernicia clasei politice?
-
Zuzu, marţi, 07.11.2017 07:27
@LR - cu ce se descurcă Turcia așa de bine?! Eu vb cu oameni de afaceri și toți își deplâng soarta. Moneda lor s-au dus la vale vre-o 30%. Fără tehnologia străină și fără turismul occidental vor crește capre și vot mânca fistic în izmene. Revenind la subiect, sună a ceaușism prostesc, asta numai dacă vin cu o companie nouă. Daca se referă la Renault și Fiat, atunci Erdogan e un fel Dragnea.
-
vianu, marţi, 07.11.2017 09:50
Vor avea si ei.... Lastunul lor @Zuzu a punctat f f bine. E o forma de ceausism. S-a umflat orzu nationalismului in mintea dereglatului erDOGan si s-a inconjurat de mana de lingai ucigasi, luand decizii si hotarand totul de capul lui. @LR...ai prins ceva comunism in Romania? Turcia s-a ridicat datorita legaturilor extrem de stranse cu occidentul si avand in interior cateva generatii de militari (cruzi) care au tinut la continuarea kemalismului sub o bruma subtire de democratie.
-
LR, marţi, 07.11.2017 10:04
Vianu, tu ce crezi?
-
vianu, marţi, 07.11.2017 10:21
@LR pai io cred ca da, ma mira totusi ca nu vezi problema in ansamblu.
Citeste si
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 21 septembrieProducția lui Ineos Grenadier, oprită din cauza lipsei unei piese importanteIneos a fost nevoit să oprească producția lui Grenadier din cauza lipsei unei piese importante. Această piesă este construită de unul din furnizorii mărcii, însă nu se știe exact despre care piesă este vorba și de ce nu poate fi produsă în acest moment. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului GermanieiVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei, potrivit lui Robert Habeck, vicecancelarul Germaniei și ministrul economiei din această țară. Conform unor informații din presă, Volkswagen ar putea concedia 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieDacia Sandero, vedetă în Europa. Cel mai vândut model în primele 8 luni ale anuluiPotrivit celor mai recente date, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, de pe Bătrânul Continent, în primele 8 luni ale anului 2024. Podiumul este completat de Volkswagen Golf și T-Roc. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen oprește producția lui ID.4 în SUA din cauza problemelor cu ușileVolkswagen a fost nevoit să oprească producția modelului electric ID.4 în Statele Unite din cauza problemelor cu ușile care se pot deschide în mers. Producția crossover-ului german va fi oprită până când va fi găsită o soluție la această problemă. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 septembrieMercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premiumMercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD. Citeste tot
si nu se va numi automobil pentru ca termenul provine din lumea crestina. Il vom numi....CHIFTEAAA!