Turcia vrea brand auto propriu: prototipul unei mașini 100% electrice este programat pentru 2019
Turcii vor să aibă o marcă auto națională și se gândesc să lanseze primul prototip în acest sens peste doi ani.
Turcia este una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, cu vânzări anuale ce depășesc un milion de mașini. Președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, nu se mulțumește cu atât și vrea să lanseze un brand auto național, care să concureze cu succes pe piața locală.
Cinci companii s-au reunit în proiectul “Ma șina Turciei”, promovat de Erdogan. Ele vor să lanseze un prototip în 2019 pentru ca versiunea de producție să apară în 2021.
Turcii își doresc un brand autohton care să producă mașini 100% electrice, pe modelul companiei americane Tesla. Proiectul se bucură de susținere puternică din partea guvernului și a președintelui, dar și a cetățenilor care s-au declarat încântați de idee.
Via Motor1
-
Arogantul, luni, 06.11.2017 16:55
cred ca toti cititorii AM exact astfel de non stiri asteapta acu, o luna cand IIHS a bagat testarea SOT pe partea opusa soferului in bateria standard de testei nu ati bagat nici o stire, nimic, ZERO . dar ca Erdogan megalomanul are vise erotice cu masini electrice, asa ceva nu poate fi ratat, doamne fereste.
-
Andy, luni, 06.11.2017 16:58
Da, brand propriu, vandut doar in spatiul CSI lol.
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:14
parca au cumparat drepturile de a utiliza platforma lui Saab 9-3 / 9-5 !
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:33
parca au cumparat drepturile de la Saab 9-5.....
-
ACE - Craiova, luni, 06.11.2017 19:14
Turkish delight ?! (adica.... rahat turcesc)....?! Si daca vor rade ei de noi, in doar 3-4-5 ani ?! Daca europenii (E.U.) nu iau masuri pentru producerea de masini electrice cu autonomie REALA de cca. 500-600 km in 2-3 ani, am mai spus-o deja, vor fi altii care vor aduce aceste masini aici, in Europa: japonezi, chinezi, sud-coreeni, indieni, americani ....turci (europeni-asiatici)...etc.... Ce firme auto mari produc in Turcia autovehicule mici/masini mari (camionete-autobuze): TOYOTA, FORD, MERCEDES BENZ, RENAULT, HYUNDAI, PEUGEOT ...scuze daca am ratat pe cineva..... P.S. Nu uitati ce spitale ultramoderne au ei - iar noi avem....filiale de-ale lor..... La finele lui 2016: Romania are 747 km de autostrada iar Turcia 2.159 km....
-
Andy, luni, 06.11.2017 20:38
@ACE de acord cu tine, insa raportat la suprafata, Romania are mai multa autostrada ca Turcia (2.457 km de autostrada ar fi trebuit sa aiba turcii ca raportul sa fie identic).
-
LR, marţi, 07.11.2017 06:59
Râdem noi, râdem, dar nu-i râsul nostru. Cu tot despotismul lui Erdogan, turcii par să se descurce și fără UE. Că mulți vor locui în închisori sau vor fi condamnați la moarte, e partea a doua. Imaginați-vă cum va arăta Turcia peste 15 ani, apoi încercați același lucru cu România. Cum e? Dacă nu vă place cum vom arăta peste trei cincinale, ieșiți, oameni buni, în stradă! Nu v-ați săturat de nemernicia clasei politice?
-
Zuzu, marţi, 07.11.2017 07:27
@LR - cu ce se descurcă Turcia așa de bine?! Eu vb cu oameni de afaceri și toți își deplâng soarta. Moneda lor s-au dus la vale vre-o 30%. Fără tehnologia străină și fără turismul occidental vor crește capre și vot mânca fistic în izmene. Revenind la subiect, sună a ceaușism prostesc, asta numai dacă vin cu o companie nouă. Daca se referă la Renault și Fiat, atunci Erdogan e un fel Dragnea.
-
vianu, marţi, 07.11.2017 09:50
Vor avea si ei.... Lastunul lor @Zuzu a punctat f f bine. E o forma de ceausism. S-a umflat orzu nationalismului in mintea dereglatului erDOGan si s-a inconjurat de mana de lingai ucigasi, luand decizii si hotarand totul de capul lui. @LR...ai prins ceva comunism in Romania? Turcia s-a ridicat datorita legaturilor extrem de stranse cu occidentul si avand in interior cateva generatii de militari (cruzi) care au tinut la continuarea kemalismului sub o bruma subtire de democratie.
-
LR, marţi, 07.11.2017 10:04
Vianu, tu ce crezi?
-
vianu, marţi, 07.11.2017 10:21
@LR pai io cred ca da, ma mira totusi ca nu vezi problema in ansamblu.
Citeste si
-
INDUSTRIE | marţi, 28 octombrieChinezii de la Great Wall vor lansa 7 modele noi în Europa din 2026Marca chineză Great Wall Motors a anunțat un nou plan de extindere pe piața europeană. Producătorul asiatic va lansa 7 modele noi pe Bătrânul Continent începând din 2026. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 28 octombrieToyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CPToyota dezvoltă în prezent un nou motor cu 4 cilindri pentru viitoare modele de performanță. Marca japoneză și-a propus ca noul motor să aibă peste 400 de cai putere atunci când va fi lansat pe piață. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 28 octombrieZile numărate: Porsche Macan cu motor termic va fi retras din producție la jumătatea lui 2026Porsche a confirmat oficial că va retrage din producție actuala generație cu motoare termice a lui Macan. Ultimul exemplar va fi produs la jumătatea lui 2026. Citeste tot -
INDUSTRIE | luni, 27 octombrieAston Martin lansează un ansamblu rezidențial în Daytona BeachAston Martin trece de la mașini la clădiri. Britanicii au anunțat un parteneriat cu o companie dezvoltatoare imobiliară pentru a construi un complex rezidențial în Daytona Beach. Citeste tot -
INDUSTRIE | luni, 27 octombrieGeely va lansa 15 modele noi în Europa, în următorii 3 aniGeely a anunțat planuri noi de extindere pe piața europeană. Marca chineză vrea să lanseze 15 modele electrice și hibride noi în următorii 3 ani și să ajungă să aibă 1000 de dealeri pe Bătrânul Continent până în 2030. Citeste tot
si nu se va numi automobil pentru ca termenul provine din lumea crestina. Il vom numi....CHIFTEAAA!