
Turcia vrea brand auto propriu: prototipul unei mașini 100% electrice este programat pentru 2019
Turcii vor să aibă o marcă auto națională și se gândesc să lanseze primul prototip în acest sens peste doi ani.
Turcia este una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, cu vânzări anuale ce depășesc un milion de mașini. Președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, nu se mulțumește cu atât și vrea să lanseze un brand auto național, care să concureze cu succes pe piața locală.
Cinci companii s-au reunit în proiectul “Ma șina Turciei”, promovat de Erdogan. Ele vor să lanseze un prototip în 2019 pentru ca versiunea de producție să apară în 2021.
Turcii își doresc un brand autohton care să producă mașini 100% electrice, pe modelul companiei americane Tesla. Proiectul se bucură de susținere puternică din partea guvernului și a președintelui, dar și a cetățenilor care s-au declarat încântați de idee.
Via Motor1
-
Arogantul, luni, 06.11.2017 16:55
cred ca toti cititorii AM exact astfel de non stiri asteapta acu, o luna cand IIHS a bagat testarea SOT pe partea opusa soferului in bateria standard de testei nu ati bagat nici o stire, nimic, ZERO . dar ca Erdogan megalomanul are vise erotice cu masini electrice, asa ceva nu poate fi ratat, doamne fereste.
-
Andy, luni, 06.11.2017 16:58
Da, brand propriu, vandut doar in spatiul CSI lol.
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:14
parca au cumparat drepturile de a utiliza platforma lui Saab 9-3 / 9-5 !
-
LEE, luni, 06.11.2017 18:33
parca au cumparat drepturile de la Saab 9-5.....
-
ACE - Craiova, luni, 06.11.2017 19:14
Turkish delight ?! (adica.... rahat turcesc)....?! Si daca vor rade ei de noi, in doar 3-4-5 ani ?! Daca europenii (E.U.) nu iau masuri pentru producerea de masini electrice cu autonomie REALA de cca. 500-600 km in 2-3 ani, am mai spus-o deja, vor fi altii care vor aduce aceste masini aici, in Europa: japonezi, chinezi, sud-coreeni, indieni, americani ....turci (europeni-asiatici)...etc.... Ce firme auto mari produc in Turcia autovehicule mici/masini mari (camionete-autobuze): TOYOTA, FORD, MERCEDES BENZ, RENAULT, HYUNDAI, PEUGEOT ...scuze daca am ratat pe cineva..... P.S. Nu uitati ce spitale ultramoderne au ei - iar noi avem....filiale de-ale lor..... La finele lui 2016: Romania are 747 km de autostrada iar Turcia 2.159 km....
-
Andy, luni, 06.11.2017 20:38
@ACE de acord cu tine, insa raportat la suprafata, Romania are mai multa autostrada ca Turcia (2.457 km de autostrada ar fi trebuit sa aiba turcii ca raportul sa fie identic).
-
LR, marţi, 07.11.2017 06:59
Râdem noi, râdem, dar nu-i râsul nostru. Cu tot despotismul lui Erdogan, turcii par să se descurce și fără UE. Că mulți vor locui în închisori sau vor fi condamnați la moarte, e partea a doua. Imaginați-vă cum va arăta Turcia peste 15 ani, apoi încercați același lucru cu România. Cum e? Dacă nu vă place cum vom arăta peste trei cincinale, ieșiți, oameni buni, în stradă! Nu v-ați săturat de nemernicia clasei politice?
-
Zuzu, marţi, 07.11.2017 07:27
@LR - cu ce se descurcă Turcia așa de bine?! Eu vb cu oameni de afaceri și toți își deplâng soarta. Moneda lor s-au dus la vale vre-o 30%. Fără tehnologia străină și fără turismul occidental vor crește capre și vot mânca fistic în izmene. Revenind la subiect, sună a ceaușism prostesc, asta numai dacă vin cu o companie nouă. Daca se referă la Renault și Fiat, atunci Erdogan e un fel Dragnea.
-
vianu, marţi, 07.11.2017 09:50
Vor avea si ei.... Lastunul lor @Zuzu a punctat f f bine. E o forma de ceausism. S-a umflat orzu nationalismului in mintea dereglatului erDOGan si s-a inconjurat de mana de lingai ucigasi, luand decizii si hotarand totul de capul lui. @LR...ai prins ceva comunism in Romania? Turcia s-a ridicat datorita legaturilor extrem de stranse cu occidentul si avand in interior cateva generatii de militari (cruzi) care au tinut la continuarea kemalismului sub o bruma subtire de democratie.
-
LR, marţi, 07.11.2017 10:04
Vianu, tu ce crezi?
-
vianu, marţi, 07.11.2017 10:21
@LR pai io cred ca da, ma mira totusi ca nu vezi problema in ansamblu.
Citeste si
-
INDUSTRIE | miercuri, 13 augustBMW pregătește un rival pentru Mercedes-Benz Clasa G. Lansare în 2029BMW pregătește un viitor model de teren care să concureze cu Mercedes-Benz Clasa G și cu Land Rover Defender. Viitorul model al bavarezilor ar urma să-și facă apariția în 2029. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 12 augustVolvo se întoarce la salonul auto din Germania după o pauză de 12 aniPentru prima dată în 12 ani, Volvo și-a anunțat prezența la cel mai mare și important salon auto din Germania. Pe lângă prezentarea celor mai noi modele din portofoliu, Volvo vine și cu o premieră, un teaser cu noul EX60. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 12 augustAudi RS6, vânzări record în prima jumătate a anului 2025Modelul simbolic al producătorului din Ingolstadt a înregistrat o creștere istorică. Audi Sport, divizia de înaltă performanță a companiei, care vinde doar modele cu sigla RS, raportează comenzi record pentru RS6 Avant. Citeste tot
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 9 augustFord amână dezvoltarea viitoarelor camionete și utilitare electriceFord a decis să amâne dezvoltarea viitoarelor sale camionete și utilitare electrice din cauza cererii sub așteptări pentru aceste vehicule. Marca americană se va concentra mai mult asupra unor modele electrice mai accesibile. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 8 augustFord Transit: peste 13 milioane de exemplare produse în 60 de aniFord Transit împlinește 60 de ani de la momentul lansării. De-a lungul celor 7 decenii de existență, modelul utilitar a fost produs în peste 13 milioane de exemplare. Citeste tot
si nu se va numi automobil pentru ca termenul provine din lumea crestina. Il vom numi....CHIFTEAAA!