Tunurile pe Mercedes Clasa E. BMW: "Noua generație Seria 5 va fi reper în segmentul său"

Publicat joi, 17.11.2016 10:30 de Mircea Meşter

Conștienți de faptul că duelul cu noua generație Clasa E este unul așteptat de clienții nehotărâți, BMW mizează pe sportivitate și conectivitate pentru a ieși în față în acest segment de piață.

BMW a lansat în această toamnă noua generație a lui BMW Seria 5, modelul de segment mare fiind principala noutate a brandului din Munchen în gama modelelor de serie în anul în care marca bavareză își sărbătorește centenarul. Iar speranțele bavarezilor sunt majore: după o dezvoltare care s-a întins pe lungimea ultimei jumătăți de deceniu, modelul este gata să intre în showroom-uri în această iarnă, prețurile pentru România fiind deja anunțate oficial.

Concurent direct cu Mercedes Clasa E, Audi A6, noul Volvo S90, Jaguar XF, Lexus GS și Maserati Ghibli, noul Seria 5 propune o abordare ceva mai sportivă într-un segment în care majoritatea celorlalți concurenți se axează pe confort. 

Noul Seria 5 este "mai dinamic și mai conectat"

"Noua generație Seria 5 este evident diferită față de anterioara în ceea ce privește dinamica și manevrabilitatea. Am condus înainte vechiul Seria 5, acum conduc noul model, iar diferențele sunt clare. Noul Seria 5 plusează prin conectivitate și digitalizare", a declarat Thomas Ebner, responsabilul de comunicare globală pentru noul Seria 5, într-un interviu acordat reprezentanților presei auto din România.

Născut în România în 1978, Ebner și-a definitivat studiile în SUA după ce a plecat din țară și a intrat apoi în atenția biroului central BMW din Germania, acolo unde a fost Managerul de Produs al lui Seria 2 înainte de a trece în echipa care s-a ocupat de dezvoltarea noului Seria 5. Un interviu Automarket din 2011 cu Thomas Ebner poate fi citit AICI.

"Credem că noua generație Seria 5 va fi un reper în segmentul său. În comparație cu Mercedes Clasa E, noul Seria 5 vine în plus cu sportivitate și conectivitate. Și Clasa E a evoluat la nivel dinamic, însă suntem superiori la nivelul motoarelor, al șasiului și avem detalii precum Adaptive Mode, care face diferența pe șosea. Apoi, la nivel de conectivitate, oferim atât pachetele clasice, cât și sistemul BMW Connected, care este disponibil pe piețele mari și urmează să fie lansat în toate țările în care BMW activează", ne spune Thomas, care susține că Seria 5 va fi cel mai important produs pentru comunicarea BMW pe parcursul anului 2017.

De altfel, rivalitatea lui Seria 5 cu Clasa E și Audi A6, cele mai vândute modele din lume în segmentul E, se vede și pe traseul pe care-l urmează clienții: "Aproximativ 20% dintre clienții lui BMW Seria 5 vin dinspre rivalii direcți germani: Audi A6 și Mercedes-Benz Clasa E. Evident, avem clienți de Seria 3 care urcă în segment și ajung - normal - la Seria 5".

Thomas Ebner, Manager comunicare globală pentru BMW Seria 5.

Clienții lui Seria 5: 55 de ani în Europa, sub 40 de ani în China

Cine cumpără BMW Seria 5? Conform oficialului BMW, fiecare piață importantă vine cu un portret-robot extrem de diferit atunci când vine vorba de preferințele clienților. "Profilul clientului unui Seria 5 diferă foarte mult de la piață la piață. De exemplu, în Europa vorbim de o medie de vârstă destul de ridicată, undeva în jur de 55 de ani, căsătorit cu doi copii. Avem mulți clienți loiali în Europa, iar aici accentul se pune pe performanțe și design, pentru că dinamica nu e pe primul loc în criteriile clienților. În SUA, însă, clienții lui BMW Seria 5 pun pe prima poziție dinamica. Diferențe majore În China, acolo unde clientul de Seria 5 are în medie sub 40 de ani și preferă versiunea cu ampatament lung, deci se concentrează pe confort. Chinezii nu prea își permit să conducă sportiv din cauza traficului", adaugă Ebner. 

"Tehnologia de recunoaștere a gesturilor are același efect pe care l-a avut Head-Up Display-ul"

Una dintre principalele noutăți pe care le oferă noa generație Seria 5 este împrumutată direct de la Seria 7 și constă în pachetul prin care șoferii pot să utilizeze gesturi pentru a comanda sistemul de infotainment al mașinii. Volumul poate coborî și crește cu o mișcare rotativă a degetului în aer, în timp ce un apel telefonic poate fi acceptat sau respins de asemenea prin gesturi, fără a fi nevoie de apăsarea vreunui buton. Conform românului care face parte din echipa de dezvoltare a lui Seria 5, acest pachet tehnologic este pe cît de avansat, pe atât de inovativ, iar clienții au început să-l aprecieze și să se obișnuiască cu el. 

"Tehnologia care-i permite șoferului să interacționeze cu mașina prin gesturi e abia la început. Nu a existat o cerere specială din partea clienților înainte ca ea să fie lansată pe Seria 7 și apoi pe Seria 5 din simplul motiv că nu știa nimeni că va exista. Odată apărută și utilizată, însă, ea își dovedește utilitatea. Situațiile în care șoferii vor putea utiliza gesturile vor crește ca număr pe noul Seria 5 față de Seria 7. Situația tehnologiei de recunoaștere a gesturilor este identică cu cea a sistemului Head-Up Display: cine a avut ocazia să conducă o mașină dotată cu așa ceva nu mai vrea să revină la o mașină fără acest pachet", spune Thomas Ebner.

Canibalizare între Seria 5 și Seria 7? "Nu s-a pus niciodată problema"

Odată cu apariția noilor generații Seria 7 și Seria 5, BMW a adoptat un design general asemănător între cele două modele. În plus, o parte din pachetul tehnologic de pe Seria 7 a coborât pentru a face parte din arsenalul oferit clienților de noul Seria 5. Ebner susține însă că această strategie nu este una riscantă pentru BMW, deocarece clienții de Seria 7 și de Seria 5 sunt diferiți și nu vor exista "coborâri" în gamă pentru aceștia. "Chiar dacă la prima vedere ar putea părea că un client care se orientează spre Seria 7 ar putea coborî în gamă pentru a alege un Seria 5, noi nu am văzut niciodată acest flux în comportamentul clienților. Se observă foarte des urcări în gamă, însă coborâri nu. Există mai degrabă scenariul prin care un posesor de X5 se reorientează spre Seria 5 decât cel în care un client de Seria 7 coboară spre Seria 5", încheie Thomas Ebner. 

  • Mihai, joi, 17.11.2016 11:05

    To make a difference se traduce prin a conta, nu '' a face diferenta''. A face diferenta inseamna a scadea ceva din altceva. Daca am un 4 si un 3 si vreau sa fac diferenta, scad 3 din 4 si raman cu 1. La fel cu make sense=a face sens, care e un nonsens. A avea sens este altceva. :)

  • mircea, joi, 17.11.2016 11:11

    @Mihai Mi-e teamă că nu înțeleg ce vrei să spui aici. Interviul a fost realizat în limba română.

  • ignis, joi, 17.11.2016 12:34

    Eu nu înțeleg de ce acești oameni nu-și dau seama că "dinamica" și "conectarea" sunt în practică, termeni antagonici așa cum "confortul" și conectarea" cunt complementari. Să mă explic. Cel ce are bani să-și ia o mașină din clasa asta, are un animit spirit dominant. Dacă preferă "dinamica" atunci este un pasionat al condusului, iar un om ca acesta, caută pe cât posibil senzațiile date de condus. Iar ca să conducă "dinamic" trebuie SĂ FIE ATENT LA DRUM. Orice intruziune din interiorul mașinii (în afară de sunetul motorului) îl va deranja (clipoceli de beculețe, indicatoare, ecrane colorate... prietenă, nevastă). El nu e omul care să se uite la un ecran LCD când conduce și nici unul care să fluture cu mâna în fața ecranului, ca Harry Potter. Singurele indicatoare pe care se uită frecvent este turometrul și vitezometrul. Plăcerea lui cea mai mare este când simte G-ul în stomac, dar stă perfectîn condiții de confort, în scaunul lui de șofer. Pe de altă parte, dacă omul are ca spirit dominant "confortul", acesta va conduce în majoritatea cazurilor liniștit și calm, atent, dar oarecum deconectat de ce se întâmplă în jurul lui pe șosea. Astfel are timp să mai și utilizeze telefonul comandându-i prin voce, poate să se delecteze cu muzică mai mult sau mai puțin clasică venită din sistemul Harman Kardon, în timp ce rulează constant cu 200 km/h pe banda lui (pe autostrăzile din Germania - :) ), în timp ce scaunul cu ventilație îi face masaj la spate. Și cel mai bine "conectivitatea" se împacă cu expresia ultimă a "confortului", adică a posesorului de mașină care stă pe locul din spate în condiții desăvârșite, în timp ce șoferul personal îi conduce mașina. Astfel, are tot timpul de lume să utilizeze și să se bucure de "conectarea" sa în timp ce mașina rulează cu viteză pe șosea. Păi dacă stai pe locul din spate "dinamica" este ultimul lucru pe care-l urmărești în timp ce vorbești la telefon sau îți consulți e-mailul pe laptop, sau când mai tragi un pui de somn între două întâlniri, bucurându-te deplin de suspensia Airmatic.

  • hans, joi, 17.11.2016 15:37

    @ignis. Este vorba de caracterul dual al unei masini din aceasta clasa. Orice masina ai avea o sa te tarai timp de o ora pe zi bara la bara. O sa vrei o navigatie "conectata" care sa-ti spuna care din rutele spre casa se blocheaza prima. O sa vrei un radio cu internet ca altfel o asculti pe J Lo si prieteni pana turbezi. Cinci zile pe saptamana. Dar vine si partea a doua. Te apropii de casa, 4 km de drumuri virajate pe care le cunosti ca in palma. Ii dai tare, depasesti, cauti G-ul in viraje si la iesirea din ele. Folosesti automobilul in scop terapeutic dupa o zi lunga si stresanta. Vine weekend-ul si te duci unde te cheama inima. Nu stai dupa adormiti, nu stai dupa camioane ca doar locul tau e in frunte nu turma.

  • uc, joi, 17.11.2016 15:53

    Totul tine de vanzari si de politica.

  • MARIUS, joi, 17.11.2016 18:21

    NU CRED CA AU VREO SANSA SA DEVINA LIDERI IN SEGMENT...CLASA E ESTE MULT PESTE SERIA 5 , DESIGN INTERIOR-EXTERIOR,CALITATEA MATERIALELOR...SERIA 5 NU ADUCE NIMIC NOU IN PRIVINTA DESIGNULUI , DOAR UN PIC MAI MULTA TEHNOLOGIE FATA DE GENERATIA ANTERIOARA CEEA CE ESTE NORMAL...IN REST LA FEL DE BANALA

  • Marius, joi, 17.11.2016 18:41

    Si eu care credeam ca vor miza pe fiabilitate si siguranta :))

  • arogantul, joi, 17.11.2016 23:16

    @ Marius pt asta exista Mercedes respectiv Volvo

  • dan_grc, vineri, 18.11.2016 13:53

    @Marius cu majuscule Bănuiesc că te-ai urcat în noul seria 5 și-ai constatat materialele mai slabe, asta după ce-ai testat și clasa E, bineînțeles. Nu au șanse să devină lideri în segment, asta după ce au fost câteva generații la rând, Bmw a comercializat seria 5 F10, în mare parte din acest an și care s-a vândut excelent, în condițiile în care clasa E era deja disponibilă la vânzare. Așadar noul model are șanse foarte mici.

  • Scorpionul.negru, vineri, 18.11.2016 19:59

    @MARIUS Calutatea materialelor e la fel de buna si in E si in seria 5. E vb de ce iti place mai mult....cine va lua 5 va fi mai tanar pana in 45 de ani. Cine va alege E class vor fii cei de peste 45 de ani. Asa a fost mereu !

  • MARIUS, vineri, 18.11.2016 21:19

    NU CRED CA ESTE VORBA DE VARSTA , FIECARE ARE DREPTUL SA ALEAGA INTRE MAI MULT CONFORT SAU MAI MULTA SPORTIVITATE , EU ALEG CONFORTUL ,CONDUC PE DISTANTE MARI SI ESTE NEVOIE ...DA , AM URCAT IN NOUL SERIA 5 SI LA INERIOR PARE ACEASI MASINA , IAR CALITATEA MERCEDES ESTE PESTE IN TOATE PRIVINTELE : ALEGEREA MATERIALELOR , CULORILOR, PLASTICELOR . NU MI-A PLACUT SI NU IMI PLACE NICI ACUM BORDUL CELOR DE LA BMW ASA PATRATOS SI SCHIMBAREA VITEZELOR IN MODUL AUTOMAT...PAREREA MEA .

  • babacloanta, sâmbătă, 19.11.2016 12:03

    @Scorpionul.negru iar cu prejudecati? "cine va lua 5 va fi mai tanar pina in 45 de ani"? What? "Cine va alege E class vor fi cei de peste 45 de ani" Pe bune? Cred ca e vremea sa ne schimbam mentalitatea, nu crezi?

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 19.11.2016 13:31

    @babacloanta Iti convine sau nu, asta e o realitate de necontestat.....dovedita in timp.