Trump joacă tare: mașinile produse în SUA ar putea scăpa de taxele de import în Europa
După ce Donald Trump a amenințat producătorii europeni cu taxe de 20% pentru mașinile care intră în SUA, negocierile duc spre eliminarea tarifelor de import de ambele părți.
Mașinile produse în SUA ar putea deveni mai ieftine pentru europeni odată cu finalizarea negocierilor de taxe și tarife între America și Uniunea Europeană.
Amenințați de Donald Trump cu taxe suplimentare de 20% la exportul mașinilor și al subansamblelor spre SUA, constructorii europeni au primit ieri un răspuns prin vocea ambasadorului american în Germania, Richard Grenell.
Într-o întâlnire avută cu reprezentanții celor mai mari constructori auto din Germania, acesta a anunțat că creșterile de taxe cu care amenință Trump vor fi eliminate în schimbul unor concesii la nivel de industrie prin care Uniunea anulează taxele de import pentru mașinile produse în SUA.
Discuția dintre ambasadorul Grenell și reprezentații Daimler, Volkswagen Group și BMW Group a avut loc ieri. Conform primelor semnale, discuțiile de eliminare mutuală a taxelor sunt pozitive. "Ceea ce este clar este faptul că negocierile dintre cele două părți sunt duse la nivel politic", se arată într-un comunicat al VDA, asociația producătorilor auto din Germania.
via Reuters (înreg.)
-
Arogantul, joi, 05.07.2018 20:15
foarte tare, cred ca e prima chestie pe care o face bine trumpilica Inexo, esti pe faza?
-
M1, joi, 05.07.2018 22:40
Nu sunt fan Dumb, dar mi se pare corect... Era o prea mare discrepanta intre nivelul din Europa și cel din America. In rest, clar ai dreptate. Vorbește muuult prea mult, și alții sunt nevoiți să retuseze...
-
inexorabil, vineri, 06.07.2018 06:13
Sunt numai ochi și urechi, Arog. Trump este Americanul, cu perpetuă majusculă…Oricât l-ar blama și l-ar huli unii (precum aceia care ȋncasează scor de maidan, tipic Diviziei Ț). Problema este că șeful executivului de la Washington (demn și invulnerabil, ȋn ciuda asaltului perseverent al Statului Profund care l-a ȋmpresurat nemilos) ne poate aduce “americanele” până sub fereastră, că tot degeaba, dacă cadrul (pardon de cacofonie!) legislativ local nu facilitează ȋnmatricularea lor. Apropo, parcă un grup de inițiativă parlamentară…eh, ce fabulez eu; ȋn eterna și fascinanta Manelărica (reprezentată ici-colo, culmea, și peste Ocean), n-avem parte decât de fum de iluzii… Ȋn orice caz, Mister “Make America Great Again” sugerează acea mixtură de calități aparent incompatibile (politician și afacerist) care ȋnsă se recomandă reciproc. M-aș hazarda să afirm că președintele oricărui stat din lume ar trebui să fie ori om al banului (ȋnsă cu limite, nu precum…trilionarii de teapa Rotschildienilor, alias deschizătorii de drum ai Marelui Nelegiuit), ori om al spiritului – nu de alta, dar viața abordată de la extreme (diametral opuse) ȋți oferă, paradoxal, o perspectivă maximum echilibrată.
-
mm, vineri, 06.07.2018 07:58
nu stiu care-i situatia, dar din cate inteleg, america nu impune taxe iar europa da? daca-i asa aunci pozitia lui trump este ok. chiar mi-ar placea ca americanele sa fie mai accesibile.
-
c, vineri, 06.07.2018 09:41
Daca mister ShTrump (socks pe limba lui) vrea ceva, tot restu lumii trebuie sa ciuleasca urechile... In cazu de fata se pare ca doreste sa invadeze Europa... dar cu altfel de tancuri... mai moderne... Deci atentie: canta Trumpetta! Eu unu mi-am pus deja doape in urechi...
-
ALEX, vineri, 06.07.2018 09:53
Si ce masini are America? Ca din ce stiu, majoritatea brand-urilor sunt sub FIAT, iar ceilalti producatori au fabrici prin Europa sau Asia, ce masini Made in USA vor ajunge pe piata din Europa?
-
oli, vineri, 06.07.2018 12:13
ascultam recent la un radio american ca din cuza taxelor pe metale s-au deschis locuri noi de munca pe exploatare dar firmele care procesau metalul pentru a face diferite bunuir nu reusesc sa mai faca respectivele bunuri la preturi bune, pentru ei materia prima a devenit prea scumpa si s-au pierdut mai multe locuri de munca decat s-au creat in cealalta ramura, deci nu inseamna neaparat un lucru bun pt USA. Legat de masini, au fost in Europa si nu s-au vandut si nici nu cred ca se vor vinde.
-
vianu, vineri, 06.07.2018 12:20
primo.... SUA IMPUNE taxe de 2,5% pe automobile si 25% (!) pe pick-up-uri (tot o forma de protectionism sa nu vina mutu' sa-mi spuna altceva), Europa impune taxe de 10% pe automobilele de pasageri. Chiar si in aceste conditii, in care americanii "saracii" trebuie sa suporte pe Europa cea rea (de parca li s-a pus pixu'n mana si becu'n ochi), nu au fost in stare sa vina pe batranul continent sa FABRICE automobile. Dimpotriva, s-au retras cu coada intre picioare incapabili sa-si adapteze oferta. Evident, s-au trezit niste bocitoare dambovitene sa despice firu'n patru cu gandul la "ce am fost odata" (dar asta e alta treaba, oricum nu vad padurea din cauza copacilor) Ar mai fi de adaugat ca europenii PRODUC 26% din productia interna a SUA de automobile, evident ca o parte din ea ajunge inclusiv in europa, unde, evident urma sa "beneficieze" de suprataxare. Urmeaza japii si in coada listei "marea" industrie auto "pur" americana. secundo... piciorul in prag a dulapului portocaliu (adica visatele 25% taxe) ar duce, in urma unor calcule facute pe un colt de servetel la o gaura in bugetul american, prin contramasurile europenilor, de circa 300.000.000.000 (300 de MILIARDE de EU) adica 19% din exportul SUA. tertio... razboiul dezaxatului este unul unul punctual, tinta nebunului fiind Germania. Problema e ca stilul "pumnu in masa" ce l-a impins in lumea bisnitarelii anilor 80-90 nu se muleaza pe diplomatia internationala. O nevoie de schimbare fiind constransa de "niste"acorduri semnate cu buna stiinta de ambele parti si de ...bun simt. ceea ce gorilei prezidentiale ii lipseste cu desavarsire.
-
Lectric Power!, vineri, 06.07.2018 13:12
@ALEX In primul rand sunt producatori europeni care vand modele produse in Europa. Vezi BMW X4, X5, X6. In al doilea rand sunt producatori americani care vand modele globale, care evident exista si pe piata europeana. Vezi Ford Mustang (cel mai bine vandut model sport in lume, in Europa, in Germania si in Romania - 70% din clientii europeni au optat pentru V8 si nu pentru 2.3-ul EcoBoost) si Edge. Taxele 0 sunt excelente. Sincer. Clientul trebuie sa fie rege si sa aleaga ce vrea, nu sa-i impuna statul taxa de x% ca sa-si protejeze industria interna. Nu e competitiva firma interna...foarte bine: faliment sau preluarea de catre o companie competitiva. Capitalismul nu e armata salvarii, e supravieturire si competitivitate.
-
Lectric Power!, vineri, 06.07.2018 13:13
*Producatori europeni care vand modele produse in SUA. Vezi BMW X4, X5, X6.
-
inexorabil, vineri, 06.07.2018 14:49
Ce nostim să te uiţi cum se străduiesc unii să ţină drept stindardul…mistificării. “Big Three” de peste Ocean au avut toate subsidiare europene (cu “Europe” în coada denumirii). În afară de Ford, acestea au fost vândute (era fix dreptul proprietarilor – cine le putea cere socoteală?). Întrebarea de baraj este câte “europene” (în afară de ghermance) s-au impus pe continentul nord-american. În general, americanii de rând preferă…japele. Mi-au confirmat români stabiliţi acolo, deci nu m-am rezumat la date mediatice. Cu excepţia lui Porsche, noul val de ghermance “premium” le stârneşte nemulţumiri evidente clienţilor care au rămas cu nostalgia înaltei calităţi europene…Până se vor dumiri de-a binelea ce şi cum. Iar celor care se întreabă – fără măcar a întreprinde gestul elementar de a căuta pe net – care or mai fi “americanele” getbeget, le sugerez eu numai una: Cadillac CT6, produs la cca. 5 km distanţă de RC! Evident, nu putea lipsi o motorizare în spirit teuton (V8 biturbo), dar nu ştiu care rival ar mai obţine 850 Nm dintr-un motor regulat de 4.2 L. În definitiv, remarc cu amărăciune că unii utilizatori îmbrăţişează acelaşi tupeu neverosimil tipic securiştilor “acoperiţi” şi lacheilor mediatici ai acestora, specializaţi cu toţii în arta conştientă a dezinformării, mizând pe naivitatea, pe comoditatea sau pe tendinţa multora de a asimila informaţia oferită de “experţi” gata ambalată, fără s-o mai “rumege”…
-
dan_grc, vineri, 06.07.2018 16:55
@ inexorabil Românii stabiliți acolo nu ti-au confirmat și situația Cadillac , care se află în coada listei la fiabilitate, lângă Jeep și Chrysler ? Doar Lexus ține piept triadei, în SUA, la vânzări, așa nefiabile cum sunt.
-
inexorabil, sâmbătă, 07.07.2018 00:38
Dane, corectitudinea politică poate fi concurată de corectitudinea automobilistică, ȋn sistemul nostru de referință. Ȋn acest sens, nu-mi permiteam să pomenesc de…Buick și de toate numele grele (inclusiv nemțești) care se ȋnșiră sub marca americană ȋn clasamentul fiabilității, așa că nu-mi rămânea de ales decât să merg pe mâna lui Cadillac. Simplu, nu? Vânzări, vânzări, vânzări…Deviza ”Se vinde, deci este bun” va bântui ȋn continuare mentalitatea standard a clientului. Nu mă exprim critic, Doamne ferește. Ar ȋnsemna să uit cu gravitate cine a dominat lumea auto, pe latură comercială, vreme de șapte decenii…Sau să ignor imperativul de neclintit al supraviețuirii, nu neapărat al ȋmbogățirii! Necazul este că ne arătăm ȋncă reticenți la alternativă (de cumpărare). Și ne agățăm prea mult de costuri și de disponibilitatea pieselor de schimb. Unul dintre motivele pentru care ne ȋndreptăm spre pierzanie (ȋn primul rând de ordin moral) se referă la faptul deplorabil că NIMENI (excepțiile ȋntăresc regula) nu mai vrea să-și asume riscuri; niciun fel de riscuri. Mă frământau aceste gânduri chiar astăzi, la volan, iar viața mi-a amintit brusc că nu și-a pierdut bizarul simț al umorului: am trecut pe lângă un superb…Camaro. Singurul punct comun ȋntre “trotineta” mea și acest giuvaier era sigla GM. Palidă consolare. Apropo de riscuri, nici măcar nu ni se mai par relevanți termeni precum “frumos”, “aventuros”, “emoționant”, “palpitant” etc. – ne credem superiori animalelor, dar sigur am ajuns să ne mulțumim ȋn / cu “stilul” lor de liniaritate organică. Coordonatele lor definitorii – hrană ȋn iesle, culcuș cald și acoperiș protector – ȋn cazul nostru s-ar traduce cam la fel, doar că noi mizăm pe tehnologie (sau invers?), mai precis pe superfluitatea ei ((deja constituim specia animalul tehnologic sau Homo technologicus, o grefă a veteranului Homo oeconomicus, renunțând astfel complet la trăsăturile și făgăduințele lui Homo viator).
-
dan_grc, sâmbătă, 07.07.2018 09:51
Camaro este o mașină superbă, îmi place mai mult ca Mustang chiar. Industria auto americană se află în regres, nu doar ca vânzări, cu puține excepții, concurența europeană și asiatică are oferte mai bune.
-
inexorabil, sâmbătă, 07.07.2018 11:51
Nu te contrazic, Dane. Situaţia cea mai dificilă se poate consemna în dreptul Grupului Chrysler. Dar semnele actuale prevestesc o creştere (acum lentă) a calităţii şi a siguranţei pentru fostul GM naţionalizat (“Government Motors”). Implicit, şi performanţele dinamice vor deveni tot mai bune… Realitatea cercetată empiric decretează: Cadillac nu străluceşte la fiabilitate. Dar principala marcă de volum, Chevrolet, a “urcat” până în preajma “podiumului” ! Unde este VW? Poate s-o deştepta lumea (europeană) măcar în al 12-lea ceas. “Rezonanţa de brand”, prozelitismul “bătut în cuie” şi “securitatea” conturată de preţurile suportabile nu denotă cultură auto. Cine ar sări cu contraargumente? Aaa, da, da, da. Cultura auto “nu ţine de foame”. Repet: iesle, culcuş, acoperiş. Plus inerenta digităreală / feisbuceală. Putem fi mai inteligenţi decât ATÂT?
-
Workingformyliving, sâmbătă, 07.07.2018 18:53
Voi ori sunteti ignoranti si inghititi momeala ce o arunca organizatiile controlate de stiri, ori va luati stirile de pe facebook.... Europa taxeaza importurile de masini din america de zeci de ani iar America, nu . Masura lui Trump este foarte corecta, nu facea altceva decat sa egaleze balanța. Eu nu inteleg, voi cei care comentati impotriva lui Trump...chiar nu aveti habar de datele problemei si comentati asa,ca asa v-a indobitocit internetu?
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
dupa declaratia lu' mister mesha ca nu vrea sa mai vada masini germane in Washington mai degraba as vedea'o ca pe o depunere de arme... moshneagu' da cu paru' si consilierii dreg busuiocu'