Tronsonul Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Autostrada Soarelui (A2) au fost deschise circulaţiei
19 iulie 2012 este ziua în care România a inaugurat o autostradă completă. De azi ne vom putea bucura de o Autostradă a Soarelui deschisă complet şi vom putea circula pe A3 de la Bucureşti la Ploieşti.
19 iulie va rămâne înscrisă în calendarul Ministerului Transporturilor din România ca fiind o dată istorică. Astăzi s-au inaugurat două porţiuni de drum extrem de importante, pentru a căror deschidere şoferii aşteaptă deja de ani buni.
Este vorba despre celebra tronson Bucureşti-Ploieşti al autostrăzii A3, care trebuia terminat în decembrie 2011, şi despre tronsonul Cernavodă-Medgidia, acesta din urmă completând astfel Autostrada A2, cunoscută de noi toţi ca Autostrada Soarelui. Inaugurarea ambelor porţiuni de drum s-a făcut astăzi în prezenţa oficialităţilor statului român.
BUCUREŞTI-PLOIEŞTI ARE 3 BENZI PE SENS DOAR19 KM
După ce ne-am înghesuit vreme de câţiva zeci de ani pe DN1 pentru a putea ajunge în staţiunile de pe Valea Prahovei, calvarul rutier s-a încheiat pe porţiunea dintre Bucureşti şi Ploieşti. Cel puţin aşa speră oficialităţile, care au inaugurat astăzi Autostrada Bucureşti-Ploieşti, botezată deja cu indicativul A3.
Cea mai nouă bucată de drum leagă centura capitalei de centura oraşului Ploieşti şi măsoară 62 de kilometri. Pentru construirea ei s-au cheltuit 450 de milioane de euro, deşi termenul de finalizare, decembrie 2011, a fost amânat deja de 3 ori. Penalizările aplicate constructorilor, evaluate la 15 milioane de euro, se vor transforma în fonduri care vor fi redirecţionate spre Ministerul Sănătăţii.
Noua limbă de drum expres marchează şi o premieră pentru autostrăzile din România: traficul se va desfăşura pe trei benzi pe o lungime de 19 kilometri.
LIMITĂ DE VITEZĂ: 100 KM/H
Cei care se grăbesc să testeze noua legătură cu Ploieştiul trebuie să ţină însă cont de un lucru extrem de important: constructorii nu au finalizat ieşirile de pe autostradă. Aşadar, odată ce aţi intrat pe A3 nu veţi mai putea ieşi decât la Ploieşti.
Un astfel de compromis ar putea avea efecte negative clare: accesul echipelor de intervenţie va fi îngreunată în cazul unui accident, iar tractarea vehiculelor cu defecţiuni tehnice, blocate pe autostradă, s-ar face destul de greu. Pentru a limita pe cât posibil aceste evenimente, Poliţia Rutieră împreună cu Administraţia Drumurilor a fixat o limită de viteză de 100 de km/h până la finalizarea lucrărilor.
AUTOSTRADA SOARELUI, DESCHISĂ COMPLET
Începând cu acest weekend, turiştii care vor să ajungă de la Bucureşti pe litoral vor putea circula complet pe Autostrada A2. Din păcate, nu toţi kilometrii vor putea fi parcurşi în regim de autostradă, lucrările nefiind momentan finalizate. Astăzi se inaugurează tronsonul Cernavodă-Medgidia, însă traficul se va desfăşura în regim de drum naţional, cu indicatoare de drum naţional, pe o singură cale a autostrăzii, pe două benzi, cu o singură bandă pe sens. Lungimea acestei porţiuni este de 20.4 kilometri. Pentru a limita producerea accidentelor, limita de viteză a fost fixată la 80 de km/h.
Traficul va fi deschis complet şi pe tronsonul Medgidia-Murfatlar (16.35 kilometri), care va lega autostrada de porţiunea inaugurată anul trecut, Murfatlar-Constanţa. Traficul se va desfăşura aici în condiţii normale, respectând limitările de viteză pe fiecare sector de drum.
PREMIERĂ: PRIMUL NOD DE INTERSECŢIE A DOUĂ AUTOSTRĂZI
Tot astăzi, guvernul taie panglica şi pe centura municipiului Constanţa, responsabilă pentru conexiunea între oraş şi localitatea Ovidiu. Şi aici, traficul se va desfăşura în regim de autostradă pe cei 11 kilometri.
Porţiunea de autostradă a fost botezată deja A4 şi marchează o nouă premieră naţională: singurul nod de intersecţie între două autostrăzi (se intersectează cu A2). Lucrările vor fi complet finalizate şi aici abia în semestrul doi al acestui an.
via hotnews
deci... se poate