Tronsonul Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Autostrada Soarelui (A2) au fost deschise circulaţiei

Publicat joi, 19.07.2012 11:48

19 iulie 2012 este ziua în care România a inaugurat o autostradă completă. De azi ne vom putea bucura de o Autostradă a Soarelui deschisă complet şi vom putea circula pe A3 de la Bucureşti la Ploieşti.

19 iulie va rămâne înscrisă în calendarul Ministerului Transporturilor din România ca fiind o dată istorică. Astăzi s-au inaugurat două porţiuni de drum extrem de importante, pentru a căror deschidere şoferii aşteaptă deja de ani buni.

Este vorba despre celebra tronson Bucureşti-Ploieşti al autostrăzii A3, care trebuia terminat în decembrie 2011, şi despre tronsonul Cernavodă-Medgidia, acesta din urmă completând astfel Autostrada A2, cunoscută de noi toţi ca Autostrada Soarelui. Inaugurarea ambelor porţiuni de drum s-a făcut astăzi în prezenţa oficialităţilor statului român.

BUCUREŞTI-PLOIEŞTI ARE 3 BENZI PE SENS DOAR19 KM

După ce ne-am înghesuit vreme de câţiva zeci de ani pe DN1 pentru a putea ajunge în staţiunile de pe Valea Prahovei, calvarul rutier s-a încheiat pe porţiunea dintre Bucureşti şi Ploieşti. Cel puţin aşa speră oficialităţile, care au inaugurat astăzi Autostrada Bucureşti-Ploieşti, botezată deja cu indicativul A3.

Intrarea pe Autostrada A3 se face din Şoseaua de Centură, în dreptul localităţii Ştefăneştii

Cea mai nouă bucată de drum leagă centura capitalei de centura oraşului Ploieşti şi măsoară 62 de kilometri. Pentru construirea ei s-au cheltuit 450 de milioane de euro, deşi termenul de finalizare, decembrie 2011, a fost amânat deja de 3 ori. Penalizările aplicate constructorilor, evaluate la 15 milioane de euro, se vor transforma în fonduri care vor fi redirecţionate spre Ministerul Sănătăţii.

Noua limbă de drum expres marchează şi o premieră pentru autostrăzile din România: traficul se va desfăşura pe trei benzi pe o lungime de 19 kilometri.

LIMITĂ DE VITEZĂ: 100 KM/H

Cei care se grăbesc să testeze noua legătură cu Ploieştiul trebuie să ţină însă cont de un lucru extrem de important: constructorii nu au finalizat ieşirile de pe autostradă. Aşadar, odată ce aţi intrat pe A3 nu veţi mai putea ieşi decât la Ploieşti.

Un astfel de compromis ar putea avea efecte negative clare: accesul echipelor de intervenţie va fi îngreunată în cazul unui accident, iar tractarea vehiculelor cu defecţiuni tehnice, blocate pe autostradă, s-ar face destul de greu. Pentru a limita pe cât posibil aceste evenimente, Poliţia Rutieră împreună cu Administraţia Drumurilor a fixat o limită de viteză de 100 de km/h până la finalizarea lucrărilor.

AUTOSTRADA SOARELUI, DESCHISĂ COMPLET

Începând cu acest weekend, turiştii care vor să ajungă de la Bucureşti pe litoral vor putea circula complet pe Autostrada A2. Din păcate, nu toţi kilometrii vor putea fi parcurşi în regim de autostradă, lucrările nefiind momentan finalizate. Astăzi se inaugurează tronsonul Cernavodă-Medgidia, însă traficul se va desfăşura în regim de drum naţional, cu indicatoare de drum naţional, pe o singură cale a autostrăzii, pe două benzi, cu o singură bandă pe sens. Lungimea acestei porţiuni este de 20.4 kilometri. Pentru a limita producerea accidentelor, limita de viteză a fost fixată la 80 de km/h.

Pe Autostrada Soarelui se va putea circula până la Constanţa

Traficul va fi deschis complet şi pe tronsonul Medgidia-Murfatlar (16.35 kilometri), care va lega autostrada de porţiunea inaugurată anul trecut, Murfatlar-Constanţa. Traficul se va desfăşura aici în condiţii normale, respectând limitările de viteză pe fiecare sector de drum.

PREMIERĂ: PRIMUL NOD DE INTERSECŢIE A DOUĂ AUTOSTRĂZI

Tot astăzi, guvernul taie panglica şi pe centura municipiului Constanţa, responsabilă pentru conexiunea între oraş şi localitatea Ovidiu. Şi aici, traficul se va desfăşura în regim de autostradă pe cei 11 kilometri.

Porţiunea de autostradă a fost botezată deja A4 şi marchează o nouă premieră naţională: singurul nod de intersecţie între două autostrăzi (se intersectează cu A2). Lucrările vor fi complet finalizate şi aici abia în semestrul doi al acestui an.

via hotnews

  • rzn.ozn, joi, 19.07.2012 12:06

    deci... se poate

  • maldonadu, joi, 19.07.2012 12:16

    parca aia din Gilau era A3

  • antonny, joi, 19.07.2012 12:26

    Domnule Bogdan vedeti ca e Bucuresti -PLOIESTI nu BUCUREŞTI-PITEŞTI ARE 3 BENZI PE SENS DOAR19 KM..........ce bine suna titluirle astea Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Autostrada Soarelui (A2) au fost deschise complet...... sunt doar tronsoane .............

  • JULIANKKK, joi, 19.07.2012 12:29

    A3,PRIMA AUTOSTRADA CU TREI BENZI PE SENS...ATENTIE!!!!,DUPA TREISPREZECE KM AUTOSTRADA REVINE LA DOUA BENZI PE SENS :))))))EPIC!!!

  • critrica, joi, 19.07.2012 12:38

    Acum avem autostrada neterminata A1 (Timisoara - Arad), A2 (Cernavoda - Murfatlar) si A3 (Moara Vlasiei - Ploiesti) precum si centura Bucuresti neterminata ce leaga A1 de A3 si A2.

  • critrica, joi, 19.07.2012 12:41

    Domnule maldonadu, A3 ar trebui sa fie Bucuresti - Brasov - Cluj - Oradea - Bors, asa acum A1ar fi Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac

  • Sebi, joi, 19.07.2012 14:13

    Eu nu inteleg de ce penalizarile de 15 milioane de Euro au fost transferate Ministerului Sanatatii! Ori e (inca) o greseala in text??

  • RAS, joi, 19.07.2012 14:18

    cine crede ca este posibil sa te imbeti cu apa rece?! au facut si fac atat de putin incat ar fi mai potrivit sa se inaugureze cu o sticla de sampanie umpluta cu apa :( rusine asaziselor autoritati....!

  • cristi09, joi, 19.07.2012 14:23

    La noi in Romania e bine si asa....dar in secolul 21 o autostrada presupune trei benzi + refugiu. Ceva poduri nu au facut si pe A3? Macar sa mai ia si ei ceva taxe de pod....

  • Marius, joi, 19.07.2012 14:58

    "Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Autostrada Soarelui (A2) au fost deschise complet." "19 iulie 2012 este ziua în care România a inaugurat două autostrăzi." Sunt doua posibilatati: ori toti ziaristii sunt "plecati" pe alta planeta, ori scriu tampeniile astea cu buna stiinta, doar pentru a atrage cititori prin titlurile lor pompoase dar care nu au nicio legatura cu realitatea. De ce la fiecare tronson finalizat va grabiti sa scrieti repede cu litere mari ca s-a mai inaugurat o autostrada. Chiar nu realizati cat de penibil este sa spui "autostrada Bucuresti-Ploiesti." (este doar un tronson din A3, nu o autostrada in sine) "După ce ne-am înghesuit vreme de câţiva zeci de ani pe DN1 pentru a putea ajunge în staţiunile de pe Valea Prahovei, calvarul rutier s-a încheiat." Sa inteleg ca nu ati fost spre Brasov cand se circula bara la bara, daca afirmati ca mergand doar pana la Ploiesti pe autostrada scapi de calvar. Sa inteleg ca asta rezolva si problema traficului pe portiunea Ploiesti-Brasov? Mai ales cand incepi sa stai la coada de prin Comarnic. Eu zic ca ar trebui sa fiti mai cumpatati cand scrieti (valabil pentru toti cei carora le place sa puna titluri exagerate)

  • noname00, joi, 19.07.2012 15:16

    Din punctul meu de vedere, A3 are o mare problema - intrarea de la Soseaua de Centura. Nu stiu cati dintre voi ati trecut pe acolo, dar este un sens giratoriu cu doua benzi, sau cel putin asa era in urma cu o luna, cand am trecut eu pe acolo. Ar fi fost bune niste poze si cu intrarea pe autoastrada ...

  • sandman, joi, 19.07.2012 15:47

    sa vezi acuma accidente pe aceste autostrazi. la cati soferi incompetenti sunt in Romania, pana duminica fac pariu ca sunt cateva accidente

  • Dan, joi, 19.07.2012 16:14

    Trebuia sa faceti o Legenda, cu ce inseamna culorile de pe hartile din articol...

  • dan_grc, joi, 19.07.2012 16:24

    In Romania este campanie electorala non-stop, altfel nu vad dc s-a deschis ultima portiune catre mare, pe o singura banda si limitata la 80, daca au intarziat ani de zile mai puteau sa stea cateva luni si sa fie completa, iar pe Ploiesti-Bucuresti fara vreo iesire, au stat 5 ani s-o faca si cand o deschid cica te trezesti cu "facilitati" de genul asta

  • SaabCuantic, joi, 19.07.2012 19:20

    Nu mai contează substratul politico-electoral…Ne îndreptăm cu paşi mărunţi, stângaci şi ezitanţi spre civilizaţie, un concept care survolează factorul geografic-economic-cultural; înseamnă mai mult o stare de spirit…Însă problema ridicată de @sandman rămâne în picioare…Eu aş propune o măsură radicală, dar benefică: celor amendaţi sistematic pentru viteză excesivă să nu li permită accesul pe autostrăzi cel puţin un an de la ultima sancţiune…Ar părea o încălcare a mult clamatelor “drepturi ale omului”, dar nici prea multă libertate nu foloseşte societăţii, ca dovadă în acest sens militând faptul că tot ce s-a întâmplat anormal şi nociv în România postdecembristă poartă amprenta “libertăţii de exerciţiu”, o proiecţie fidelă a libertăţii nedozate şi necenzurate de “gândire”…

  • Marius, joi, 19.07.2012 21:23

    solutie mai simpla : AMENZI DUBLE pentru recidivisti si vitezomani.

  • unckle, joi, 19.07.2012 23:42

    "Ne îndreptăm cu paşi mărunţi, stângaci şi ezitanţi spre civilizaţie" ... si, uneori, facuti in cealalta directie ;) @AutoMarket ... domnilor, mi se pare mie sau mirosul banilor este mai puternic decat calitatea materialelor? ... altfel nu prea imi pot explica tabloidizarea din ultima vreme.

  • RRR, joi, 19.07.2012 23:51

    Am fost azi dimineatza pe autostrada - a fost pur si simplu o coincidenta ca inainte de a pleca spre Sinaia am auzit anuntul la TV. Autostrada e foarte buna comparativ cu majoritatea drumurilor din tara dar evident este construita ca pentru romani - asfaltul este usor valurit in unele locuri, inainte de poduri evident ca sunt mici trambuline care o sa se faca din ce in ce mai mari si cu toate ca podurile au o anumita inclinatie, rosturile de dilatare nu au respectiva inclinatie si le veti simti :) . Oricum e o minune ca au facut-o si pe asta....cat despre intrarea directa in Buc pe podul jumatate construit....sper sa vad podul la inainte de a implini 30 de ani. Mentionez ca am testat-o cu o masina cu suspensie sport pe pneuri 225/45/r17

  • Octavian Brânzei, joi, 19.07.2012 23:57

    De rahat! Vor neapărat să bifeze realizări înainte de alegeri?!?!?! Păi nici unul din tronsoanele astea nu e gata! O bătaie de joc!

  • critrica, vineri, 20.07.2012 09:26

    Este surprinzator cum limita de viteza pe un drum national obisnuit este de 90 km/h, iar pe drumul national A2 (cu benzi mai late) este 80 km/h.

  • scuderia, vineri, 20.07.2012 11:22

    o mica intrebare A3 nu era parca autostrada transilvania? s-au acum s-a schimbat numele?

  • @scuderia, vineri, 20.07.2012 16:25

    Autostrada Transilvania pleaca din Bucuresti si ajunge la Oradea. Portiunea Gilau- Turda de care se tot amintea anul trecut face parte din aceeasi lucrare de infrastructura cu tronsonul Bucuresti- Ploiesti.

  • news, sâmbătă, 21.07.2012 11:51

    A3 are o singura intrare si o singura iesire momentan, intrarea e la bucuresti si iesirea e la ploiesti, celelalte iesiri (spre moara vlasiei si snagov) sunt inchise. Tipic romanesc...nu exista nici o posibilitate de intoarcere la pe tot parcursul ei, fie el de 50km...deci chiar si cu ragazul dat de aproximativ o luna "marea" bucatica de autostrada tot nu e 100% gata...

  • Mir, sâmbătă, 21.07.2012 12:48

    Bucuresti-Oradea se va termina cand voi avea eu nepoti. Cu actualii "jucatori" de pe piata constructiilor de drumuri, nimic nu se va termina. Croatia si-au facut autostrazi prin munti cu costuri pe km cat o treime din ce avem noi. Dar sa ii votam pe astia noii, ca ei au "terminat" autostrazi vezi Doamne. La noi in tara, cand se face proiectul pentru o autostrada, sunt intai instiintati baietii smecheri, sa cumpere terenuri prin zona respectiva ca sa fie expropriati mai tarziu la de 3 ori pretul pietii....

  • seb@, joi, 26.07.2012 11:40

    sI ... SE CIRCULA PE ELE ? :)